راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل روی پرداخت‌های فرد به فرد کار می‌کند

طبق گزارشات منتشرشده، شرکت اپل بر روی یک سرویس پرداخت پول موبایلی فردبه‌فرد کار می‎کند. شرکت اپل، که دیگر حکومت بر دنیای محصولات موبایلی و نرم‎افزار و سخت‎افزار آن‎ها برایش کافی به نظر نمی‎رسد، بنا بر گزارش‎های مکرری که به دست ما رسیده، قصد دارد با ارائه دادن راه‎حلی جدید برای پرداخت‎های فردبه‌فرد موبایلی، نقش خودش در این زمینه را نیز بهبود ببخشد.

درست مانند سرویس ونمو (Venmo) شرکت پی‎پال (PayPal)، که سیستمی است که پرداخت‎های فردبه‌فرد موبایلی تسهیل کرده و آسان‎سازی می‎کند، نسخه‎ای که شرکت اپل قصد ساختن آن را دارد نیز همین کار را خواهد کرد، تنها تفاوت این برنامه در آن است که، این سرویس به‌صورت پیش‎فرض بر روی تمامی محصولات موبایلی شرکت اپل قرار‎ داده ‎خواهد ‎‎شد.

خبر‎های ارائه احتمالی این سرویس از طرف شرکت اپل، اولین بار در روز چهارشنبه توسط رسانه‎ی خبری وال استریت جورنال (Wall Street Journal) انتشار یافت. این رسانه‎ی خبری، به‌منظور ارائه‎ی منابعی برای خبرش، با استناد به منابع آشنا و خبره در این موضوع، اعلام کرد که شرکت اپل چند وقت است که با یک سری از بانک‎های مطرح ازجمله شرکت مالی و اعتباری کپیتال وان (Capital One Financial Corp)، شعبه آمریکای بانک بانکورپ (U.S. Bancorp.)، بانک و شرکت‎ ولز فارگو (Wells Fargo & Co.) و بانک و شرکت جی‎پی مورگان (J.P. Morgan Chase & Co.)، وارد مذاکره شده است و بااینکه هنوز در مورد این سیستم هیچ تصمیم جدی‎ گرفته نشده است، روزنامه‎ها و منابع خبری اطلاع داده‎اند که این سرویس می‎تواند به‌زودی و در طول سال 2016، برای استفاده شدن آماده و روانه‎ی بازار شود.

این‌که شرکت اپل می‎خواهد از فضای تبادلات و انتقالات مالی فرد با فرد بهره‌برداری کند، امری طبیعی به نظر می‎رسد، چون همان‎طور که مشخص شده است، امروزه سرویس ونمو تبدیل به یکی از سرویس‎های محبوب مصرف‎کنندگان محصولات شرکت اپل (مخصوصاً مصرف‎کنندگان جوان)، جهت ارسال و دریافت پول شده است. ادغام کردن این سرویس انتقال پول ارائه‌شده توسط شرکت اپل با یکی از بزرگ‌ترین و بهترین گوشی‎های موبایل هوشمند موجود در بازار کشور آمریکا، و همین‎طور با محصولات دیگری چون ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch)، می‎تواند این کمپانی تکنولوژی را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز انتقال پول موبایلی در کل دنیا تبدیل کند.

شرکت اپل به‌وضوح کامل مشخص کرده است که سرویس پرداخت اپل پی (Apple Pay) یکی از سرویس‎های زودگذر و محدود آن‎ها نخواهد بود (درست مانند چیزی که آقای استیو جابز در مورد تلویزیون‎های اپل تی‎وی (Apple TV) بیان کرده بود) و این شرکت قصد دارد با ارائه‎ی این سرویس تا جایی که امکان دارد، بازار تبادلات و انتقالات مالی موبایلی را اذعان خودش بکند.

تنها چند هفته پیش، شرکت اپل اعلام کرد که این شرکت کمپانی‎های بزرگی چون استارباکس (Starbucks)، کی‎اف‎سی (KFC)، و چیلیز (Chili’s) را نیز به لیست در حال رشد فروشندگانی که با استفاده از سیستم اپل پی موافقت کرده‎اند، اضافه کرده است.

در ماه‎های اخیر، شرکت اپل به هر دری می‎زده تا به همگان بفهماند که بخشی از آینده‌ی این کمپانی در این است که خودش را به‌گونه‌ای از مشکل معاملات نقدی رها کند، چراکه زمان و دوره‎ی این‌گونه معاملات به‌زودی به سر خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت اپل، آقای تیم کوک (Tim Cook)، در طی صحبتی که در اوایل این هفته با دانشجویان کالج ترینیتی (Trinity) شهر دابلین (Dublin) واقع در کشور ایرلند داشت، به آن‎ها اظهار داشت: «مطمئن باشید که بچه‎های شما نخواهند دانست که پول نقد چیست.»

منبع: اپل سنتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.