راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بستر استفاده بهینه از کارت شهروندی قشم فراهم شد

مدیرکل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 75 درصدی طول شبکه فیبر نوری و رسیدن این مقدار به 35 کیلومتر خبر داد و گفت: با این افزایش، بستر بهینه‌ای برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان قشمی فراهم‌شده است.

مجید حاجی‌زاده با اشاره به هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی اتصال اسکله شهید ذاکری به شبکه فیبر نوری اظهار داشت: این مهم، بستر لازم، امن و پرسرعت را به‌منظور حرکت داده‌ها بدون محدودیت در اتصال دیتا ایجاد می‌کند.

مدیرکل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با اجرای این طرح، سرعت انتقال اطلاعات به هزار برابر افزایش می‌یابد. بستر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از مزایای کارت شهروندی با توسعه شبکه فیبر نوری ایجاد می‌شود.

از سال 86 تاکنون، سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه بیش از 10 هزار کارت شهروندی و قریب به 23 هزار کد شهروندی، در راستای اهداف دولت الکترونیک گام مهمی برداشته است.

مزایای این کارت برای گروه اصناف ایجادشده و داشتن کارت شهروندی در برخی از تعاملات تجاری اعم از خریدوفروش خودروهای پلاک قشم و کاپوتاژ وسایل شخصی منزل از طریق اسکله لافت با همکاری گمرک ایران، الزامی است.

علاوه بر ارائه مزایای عمومی، این کارت به‌عنوان یک پول خرد برای دارندگان عمل می‌کند و خدماتی نظیر ارائه کد ره‌گیری در بخش املاک و مستغلات، دریافت بلیت شناور جهت تردد به بندرعباس به‌صورت الکترونیکی، دریافت تسهیلات بانک برای اصناف از طریق یکی از مؤسسات اعتباری فعال در منطقه، پرداخت کرایه با سیستم تاکسی‌متر و بسیاری دیگر از خدمات الکترونیک تا پایان سال جاری از طریق کارت شهروندی ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.