پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی: زیرساختهایی که برای تحقق دولت هوشمند ایجاد شد، خود به مانع تبدیل شدهاند
علاءالدین رفیعزاده، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، با انتقاد از روند جزیرهای و غیرهمراستای توسعه دولت هوشمند طی دهههای اخیر، تأکید کرد زیرساختهای پراکنده، سامانههای ناسازگار و فقدان استانداردهای مشترک، خود به مانعی در برابر تحقق دولت هوشمند تبدیل شدهاند. او خواستار تعامل میان سامانهها، مدیریت یکپارچه دادهها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اصلاح مسیر شد و گفت: تحقق دولت هوشمند نه به قانون جدید، بلکه به پیگیری و اجرای درست نیاز دارد
علاءالدین رفیعزاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: «اقدامات و برنامههایی که برای تحقق دولت هوشمند در دو سه دهه اخیر صورت گرفته، به مانعی در مسیر تحقق این هدف تبدیل شده است. بین مفاهیم دولت هوشمند، دولت الکترونیک یا مکانیزاسیون تفاوت وجود دارد. در برههای شاهد رقابت برای ایجاد زیرساخت و پایگاههای داده و اطلاعات بودیم تا جایی که هر دستگاه با صرف بودجه کلان نسبت به ایجاد چنین زیرساخت و پایگاهی اقدام کرد. در حال حاضر هر دستگاهی ۶۰-۷۰ پایگاه داده دارد.»
به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان اداری استخدامی، معاون رئیسجمهور گفت: «اقدامات و برنامههایی که برای تحقق دولت هوشمند در دو-سه دهه اخیر صورتگرفته، به مانعی در مسیر تحقق این هدف تبدیل شده است. بهرغم تجمیع دادهها در پایگاههای مختلف، امکان استفاده از آنها به دلایل مختلف از جمله عدم برخورداری از دقت و استاندارد وجود ندارد. باید میان سامانههای مختلف تعامل ایجاد کرده تا بتوانیم مدیریت دادهها را انجام دهیم.»
معاون رئیسجمهور با اشاره به ایجاد رقابت در تولید اپلیکیشن و نرمافزار گفت: «از سوی دستگاهها سامانه، نرمافزار و اپلیکیشنهای متعددی ایجاد شده است بدون اینکه امکان اتصال آنها به یکدیگر وجود داشته باشد.»
رفیعزاده با انتقاد از عدم همپوشانی سامانهها و اپلیکیشنها گفت: «بهرغم هزینههای بالا در ایجاد سامانهها امکان بهرهمندی از خدمات آنها به دلیل عدم تطابق استانداردها، عدم امکان تطبیق دادهها، نبود دادههای استاندارد و دعوای بین دستگاههای متولی وجود ندارد.»
او با اشاره به ایجاد رقابت برای هوش مصنوعی گفت: «در حال حاضر نمیدانیم متولی این بخش کیست و هماهنگیها به چه نحوی باید انجام شود.»
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اصلاحات در روند تحقق دولت هوشمند باید باتوجهبه تمام ویژگیهای وضع موجود انجام شود، گفت: «نیاز به آسیبشناسی از وضع موجود و صحتسنجی دادهها داریم. پیشازاین، اقدامات بهصورت جزیرهای انجام شده که باید فکری به حال آن میکردیم. این صحبت به معنای توقف فرایند نیست.»
رفیعزاده با اشاره به تدوین سند دولت هوشمند گفت: «تلاش داریم که برای ثبت و جمعآوری دادهها، استانداردی را تعریف کنیم. باید دولت هوشمند را یک چهارچوب کلی در نظر بگیریم که میخواهد همه این مسائل را حل کند. سند دولت هوشمند با تفکر اداری سنتی قابلاجرا نخواهد بود به همین دلیل تلاش کردیم از ظرفیت بخش خصوصی، شرکتهای دانشبنیان و دانشگاهها در این مسیر بهرهمند شویم.»
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه تحقق دولت هوشمند به مدیریت دادهها مبتنی است، گفت: «باید از دادههای موجود بهدرستی استفاده کرد و البته آنها را پالایش کنیم.»
معاون رئیسجمهور با تأکید بر کفایت قوانین و مقررات برای تحقق دولت هوشمند گفت: «ما در این زمینه بهاندازه کافی قوانین و مقررات داریم؛ بنابراین تحقق دولت هوشمند نیازمند پیگیری است.»