پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
صفر تا صد حضور مانیرو در ایران اکسپو ۲۰۲۵؛ پذیرش تمام مهمانان خارجی و ارائه سرویس توریست کارت به آنها
در جریان برگزاری رویداد تجاری بینالمللی ایران، یکی از چالشهای پنهان اما حیاتی، ارائه خدمات پرداخت امن، سریع و رسمی به ۳۵۰۰ مهمان خارجی از بیش از ۶۰ کشور جهان بود.
به گزارش روابط عمومی مانیرو، این شرکت با ارائه راهکار «توریست کارت» توانست این نیاز را با پاسخدهی لحظهای، زیرساخت دیجیتال باثبات و پشتیبانی چندزبانه برطرف کرده و تجربهای منسجم، ساده و قابل اعتماد از پرداخت در ایران خلق کند.
شروع یک عملیات بیوقفه؛ از ورود مهمان تا فعالسازی توریست کارت در ۵ دقیقه
فرایند صدور توریست کارت از زمانی آغاز شد که مانیرو با همکاری برگزارکنندگان ایران اکسپو، از طریق ارسال ایمیل به تمام مهمانان خارجی، اطلاعرسانی کرد. سپس اطلاعات تکمیلی مانند تصویر پاسپورت، عکس پرسنلی و شماره تماس واتساپ در لحظه ورود مهمان به هتلها دریافت شد و صدور کارت بهصورت آنی انجام گرفت.
در اغلب موارد، توریست کارت در کمتر از ۵ دقیقه صادر شد و مهمان خارجی میتوانستند در همان لحظه، موجودی کارت خود را مشاهده کنند. حدود ۷۰ درصد کارتها در هتل و محل اقامت مهمانان صادر شد و برخی از آنها نیز در غرفه مانیرو در محل برگزاری نمایشگاههای بینالمللی، توریست کارت خود را دریافت کردند. شارژ کارتها با ارزهای رایج مانند دلار، یورو، یوآن چین و روبل روسیه انجام شد و آموزشهای لازم در زمینه استفاده از توریست کارت مانیرو به تمام مهمانان خارجی داده شد.
پاسخگویی چندزبانه؛ از هتل تا غرفه و پشتیبانی آنلاین
برای این پروژه، مانیرو تیمی چندزبانه شامل نیروهای مسلط به زبانهای انگلیسی، عربی، ترکی و اردو مستقر کرد. خوشبرخوردی تیم، سرعت پاسخگویی و آموزش دقیق استفاده از کارت، یکی از نقاط قوت تجربه مهمانان خارجی بود.
برخی چالشهای خارج از کنترل مانند محدودیت برداشت نقدی از دستگاههای خودپرداز (۲۰۰ هزار تومان در روز) یا نا آشنایی با برخی اپلیکیشنها مانند اسنپ با آموزش حضوری یا راهحلهای جایگزین مثل شارژ کیف پول حل شد. برای برخی مهمانان از کشورهای آفریقایی نیز، سقف برداشت پایین دغدغهزا بود که با استفاده از دستگاه POS در غرفه و تحویل مبلغ بهصورت ریالی، مشکل برطرف شد.
از معرفی تا راهنمایی؛ مارکتینگ و برندینگ مانیرو در دل تجربه توریست کارت
تجربه ایران اکسپو برای تیم مارکتینگ مانیرو، تنها به طراحی بروشور، رولآپ، بنر و استند ختم نشد. از تدوین محتوای راهنمای استفاده از سرویس و طراحی لندینگ اختصاصی گرفته تا پاسخگویی در واتساپ، حضور میدانی در هتلها و غرفه و جمعآوری بازخوردها؛ مارکتینگ مانیرو در تمامی نقاط تماس کاربر فعال بود.
در این مسیر، محتوای چند زبانه، تولید لحظهای عکس و ویدئو و تعامل مستقیم با مهمانان به برندسازی زنده و انسانی کمک کرد؛ حضوری که صرفاً تبلیغ نبود، بلکه بخشی از تجربه سرویس محسوب میشد.
از صدور کارت تا ساختن اعتماد؛ گام بعدی چیست؟
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای مانیرو فرصتی بود تا در عمل ثابت کند که زیرساختهایش آماده ارائه سرویس به حجم بالایی از مسافران بینالمللی است. این تجربه نشان داد که موضوع تبادل ارز و پرداخت در ایران برای مهمانان خارجی نهتنها یک نیاز، بلکه یک دغدغه کلیدی است که اگر بهدرستی پاسخ داده شود، میتواند به تجربهای خوشایند از سفر در ایران تبدیل شود.
قنبری، مدیر پروژه توریست کارت مانیرو درباره تجربه حضور در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: «این نمایشگاه برای ما فقط یک حضور عملیاتی نبود؛ فرصتی بود تا در مقیاس واقعی، ظرفیتهای زیرساختی و عملیاتی توریست کارت را بسنجیم. ما در تعامل با هزاران مهمان خارجی، نهتنها توانستیم خدمات مالی مورد نیازشان را تأمین کنیم، بلکه تجربه سفر به ایران را برایشان لذتبخشتر ساختیم.»
پشتیبانی مستمر، رفع چالشهای جزئی و هماهنگی چند سطحی با تیمهای مستقر در فرودگاه، هتلها و غرفه، باعث شد که مانیرو تجربهای منسجم، پاسخگو و قابلاعتماد خلق کند. علاقهمندان برای آشنایی بیشتر با خدمات توریست کارت مانیرو، میتوانند گزارش اختصاصی رسانه راهپرداخت را بخوانند.
وقتی تجربه، تبدیل به نقشه راه شد
از پاسخگویی به نیازهای توریستها در لحظه تا توسعه سرویسهای رمیتنس و ارائه کارتهای ارزی اختصاصی؛ مانیرو دیگر فقط یک ابزار برای خرید ارز سفر نیست. امروز، ما در حال طراحی آیندهای هستیم که در آن، پرداختهای بینالمللی از هر نقطه، به سادگی لمس یک دکمه انجام شوند. مانیرو؛ پلتفرم تأمین ارز سفر در ایران، اکنون در مسیر تبدیلشدن به یکی از بازیگران نوآور پرداختهای بینالمللی در منطقه است.
قدردانی از همراهان پروژه
مانیرو قدردان تمامی افرادی است که در تحقق این تجربه نقشآفرینی کردند. از همکاری حرفهای و مؤثر تیم شرکت سابین تجارت آریا، بهویژه شجاعی، احمدی و یعقوبزاده، صمیمانه سپاسگزاری شده است. همچنین از ایمانی و تکبیری در ستاد برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۵ نیز بابت حمایتها و هماهنگیهای بیوقفه، قدردانی شده است.