پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تکنولایف از مرز فروش یک همت در ماه گذشت
فروش تکنولایف در اسفند ۱۴۰۳ از مرز یک همت عبور کرد و گوشی موبایل با سهمی نزدیک به ۵۰ درصد، پرفروشترین دسته در سبد این فروشگاه آنلاین بود. به گفته مدیرعامل تکنوگروپ، این رشد حاصل بازنگری در استراتژی فروش، تمرکز بر فروش اعتباری و افزایش عمق سبد خرید مشتریان فعلی بوده است.
به گزارش روابط عمومی تکنولایف، حسین حیدر، مدیرعامل تکنوگروپ، قاچاق کالا را یکی از موانع اصلی رشد شفاف و رقابتی بازار خردهفروشی آنلاین در ایران میداند. او در این خصوص گفت: «تکنولایف در همکاری با انجمن ریتیل، با شفافسازی قیمتگذاری و تأکید بر اصالت کالا، تلاش دارد سهم کالای قاچاق در بازار را کاهش دهد. اقدام مشترک برای رجیستر شدن گوشیهای آیفون نمونهای از این همکاری موفق بوده است.»
او همچنین از رشد ۳۵ درصدی فروش از طریق اپلیکیشن موبایل نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت تهران، اصفهان و مشهد سه استان برتر از نظر حجم فروش هستند، در حالیکه شهرهایی مانند کرج، مشهد و شیراز در برخی گروهها مانند کالاهای الکترونیکی عملکرد چشمگیری داشتند. به گفته حیدر، میانگین فاصله بین خریدهای کاربران وفادار تکنولایف هر ۳۲ روز یکبار است.
او همچنین از افزایش قابل توجه فروش در دستههای لپتاپ و لوازم جانبی خبر داد که دلیل آن را افزایش نیاز به ابزارهای کاری و آموزشی، بهبود تجربه کاربری در صفحه محصول و ارائه پیشنهادات اعتباری عنوان کرد. حیدر اعلام کرد که فروش سال ۱۴۰۳ تکنولایف به حدود ۷.۲۹۹ میلیارد تومان رسیده و پیشبینی میشود این رقم در سال آینده با رشد ۹۰ درصدی همراه باشد.
تنوع به سبد محصولات با ورود به حوزههای جدید
از دیگر برنامههای توسعهای تکنولایف در سال آینده، اضافه شدن دستههایی مانند محصولات سلامت و زیبایی، ابزارآلات، لوازم خانگی غیربرقی و لوازمالتحریر به سبد محصولات است. همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تکنولایف تجربه کاربری را از طریق شخصیسازی پیشنهادات، بهینهسازی تبلیغات دیجیتال و پیشبینی رفتار خرید کاربران ارتقا داده است.
به گفته مدیرعامل تکنوگروپ، در حوزه لجستیک، «تکنواکسپرس» به عنوان بازوی ارسال تکنولایف، بیش از ۹۵ درصد سفارشها را بهموقع تحویل داده و نرخ مرجوعی کالاها در فروشگاه تکنولایف تنها ۲ درصد بوده است. همچنین پلتفرم «تکنوپی» برندی دیگر از تکنوگروپ، توانسته با تمرکز بر وامدهی آنلاین، رکورد پرداخت ماهانه ۳.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را به ثبت برساند.
در پایان، حیدر از توسعه فعالیت برند تکنوگلد در حوزه فروش آنلاین طلا خبر داد و گفت با توجه به جایگاه طلا به عنوان دارایی امن، این شاخه نیز با استقبال روبهرو شده و رشد خوبی را تجربه کرده است.