راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آستان، سرویس «استعلام و بازخورد پرداخت یارانه» را در گذرگاه دولت الکترونیک پیاده‌سازی کرد

آستان اپراتور گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک، سرویس «استعلام پرداخت یارانه به بانک‌ها و دریافت بازخورد آن» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان، در راستای سیستمی ساختن فرایندهای تبادل اطلاعات بین سازمانی، شرکت سامانه‌های تجاری نوآوران توسن (آستان) با مشارکت سازمان هدفمندسازی یارانه، سرویس استعلام پرداخت یارانه و دریافت بازخورد آن را در گذرگاه خدمات (PGSB/GSB) پیاده‌سازی کرد.

مائده علائی، مدیر توسعه کسب‌وکار آستان در خصوص این سرویس گفت: «با توجه به الزام بانک‌ها در خصوص سیستمی ساختن فرایندهای تبادل اطلاعات بین سازمانی، مراکز مالی با استعلام سرویس پرداخت یارانه و دریافت بازخورد آن می‌توانند اطلاعاتی دقیق و به‌روز از وضعیت نقدی و معیشتی شهروندان دریافت کنند و از آنجا که بانک‌های کشور به‌عنوان بازوی اجرایی طرح‌های یارانه‌ای دولت هستند و خدمات متنوعی برای استعلام و پیگیری پرداخت یارانه‌های نقدی و معیشتی ارائه می‌دهند، می‌توانند با استفاده از این سرویس موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه و جلوگیری از سواستفاده سودجایان ‌شوند.»

علائی همچنین توضیح داد: «تصمیم‌گیری درباره تخصیص یارانه و دهک‌بندی همچنان بر عهده سازمان‌های دولتی همچون سازمان هدفمند‌سازی یارانه است و بانک‌ها نقش واسطه فنی دارند. که با استفاده از سرویس پرداخت یارانه که یک سرویس آنلاین است، با ارائه یک سند قابل تأیید و قابل اعتماد، به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا جهت ارائه خدمات، تسهیلات و … به مشتریان خود به درستی صورت پذیرد.»

منبع آستان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.