طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، بانکهای عامل و بازرگانان در فرایند فروش ارز نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند، اما صدور صورتحساب الکترونیکی برای کارمزد فروش یا خدمات مرتبط با ارز الزامی است. همچنین صادرکنندگان و واردکنندگان ارز تجاری نیازی به ثبت معاملات خود در سامانه مؤدیان یا سامانه معاملات فصلی ندارند.
به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، حسب نامه شماره ۲۵۴۱۱/۲۰۰/ص مورخ ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۳ سازمان امور مالیاتی کشور به معاونت ارزی بانک مرکزی ایران، به اطلاع کلیه بازرگانان و بانکهای عامل میرساند، بانکهای عامل و مرکز مبادله ارز و طلای ایران بابت فروش ارز مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی نیستند؛ لیکن صدور صورتحساب الکترونیکی بابت کارمزد فروش یا ارائه خدمات، توسط اشخاص فوق بابت فروش یا تبدیل ارز بهموجب کارمزد دریافتشده الزامی است.
علاوه بر این، صادرکنندگان و واردکنندگان متعامل در بازار ارز تجاری الزامی به ثبت معاملات خود در سامانه مؤدیان مالیاتی و سامانه معاملات فصلی بابت معاملات انجامشده در بازار ارز تجاری نداشته و بدیهی است که ذکر نام خریدار و فروشنده ارز در گزارشهای مالی و فصلی توسط هر یک از طرفین برای این دسته از اشخاص موضوعیت ندارد.