راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

JCB احراز هویت بیومتریک جدیدی را برای پرداخت‌های بدون کارت آزمایش می‌کند

شرکت ارائه‌کننده خدمات پرداخت‌کارتی ژاپن JCB تکنولوژی احراز هویت اسکن رگ‌های زیر پوست شرکت Fujitsu را برای پرداخت‌های بدون کارت در پایانه‌های فروش و خودپردازها آزمایش می‌کند. در ماه جولای، شرکت JCB اثربخشی سیستم احراز هویت جدید را بر روی صدها تن از کارمندان خودش آزمایش می‌کند. کارمندان  JCB از این تکنولوژی برای پرداخت هزینه خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌های موردنظر خود در کافه‌تریای دفاتر شرکت JCB استفاده می‌کنند.

داده‌های حاصل از تصویربرداری رگ‌های کف دست مشتریان، به همراه اطلاعات کارت‌های پرداختی در دیتاسنترهای شرکت فوجیتسو ذخیره می‌شود. بنابراین مشتریان هنگام پرداخت هزینه‌های خود، کافی است دست خود را مقابل سنسور تکان دهند. از سرورهای احراز هویت بر اساس کف دست، اطلاعات کارت پرداخت خوانده می‌شود و فرایند تراکنش تائید می‌گردد. با توجه به تعداد افرادی که برای عضویت ثبت‌نام کرده‌اند، ممکن است به یک کلید چندرقمی برای واردکردن رمز نیز نیاز باشد تا فرایند احراز هویت تسریع شود.

fujitsu-Index-way2pay-94-08-11 fujitsu-Index-way2pay-94-08-11afujitsu-Index-way2pay-94-08-11b

تاک واتانابه، مدیر بخش زیرساخت و تکنولوژی JCB می‌گوید: « ما در حال حاضر این تکنولوژی را برای جوامع جهانی متفاوت آزمایش می‌کنیم و قصد داریم برنامه‌ای برمبنای بیومتریک های منحصربه‌فرد و با استفاده از احراز هویت امن الگوی رگ‌های کف دست توسعه دهیم. من مطمئن هستم این روش پرداخت جدید که بر مبنای تکنولوژی نوآورانه طراحی شده است، در راستای پاسخگویی به نیازهای کلیه مشتریان و شرکای JCB در سراسر جهان ارائه می‌شود.»

فوجیتسو اعلام کرده است؛ درمجموع 470 هزار دستگاه احراز هویت را آماده کار ساخته‌اند و این تعداد برای 63 میلیون کاربر در حدود 60 کشور دنیا قابل‌استفاده است. پژوهش‌های اخیر که توسط شرکت مشاوره Technavio صورت گرفته است، نشان می‌دهد؛ جامعه احراز هویت بر اساس شاخص‌های بیومتریک در صنعت بانکداری، سرویس‌های مالی و بخش بیمه (BFSI)، در سال‌های 2014-2019 با نرخ رشد سالانه 27.83 درصد پیشرفت می‌کند.

این شرکت در گزارش‌های خود آورده است:«تشخیص هویت بیومتریک بر اساس الگوی رگ‌ها اهمیت قابل‌توجهی در بخش BFSI و اپلیکیشن های کنترل دسترسی منطقی و کنترل دسترسی فیزیکی، بانکداری موبایلی، بانکداری در شعبه‌ها، کیوسک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و مسدودکننده‌های حساب‌های بانکی دارند.»

منبع: شاپرک / fujitsu.comfinextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.