راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار TSPها را داریم

در گفت‌وگو با امیر کشورزاد، مدیرعامل داده‌پردازی کیسان، درباره دستاوردهای این شرکت در یک سال گذشته مطرح شد

شرکت معتمد مالیاتی کیسان در ابتدای سال ۱۴۰۱ با هدف ارائه خدمات مالیاتی در راستای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاسیس شد و در تابستان سال ۱۴۰۱ به عنوان شرکت معتمد مالیاتی نوع یک مجوز فعالیت خود را از مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دریافت کرد و ارائه خدمت به مشتریان خود را با اجرای قانون از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع کرد.

شرکتی که طبق صحبت‌های مدیرعامل آن، در سال ۱۴۰۳، رشد بیش از ۳ برابری تعداد مشتریانش را تجربه کرده است، در‌حال‌حاضر بیش از ۳۰ هزار مشتری دارد و توانسته سهم بازار بیش از ۵۰درصدی را در بین سایر شرکت‌های معتمد مالیاتی در کشور به دست آورد. در گفت‌وگویی که با امیر کشورزاد، مدیرعامل داده‌پردازی کیسان داشتیم، به مهم‌ترین اقداماتشان در یک سال گذشته و برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۴ در دستور کار دارند، پرداختیم. گزارشی از این گفت‌وگو را می‌توانید در ادامه بخوانید.


توسعه نرم‌افزار موبایل و پایانه فروشگاهی


طبق صحبت‌های امیر کشورزاد، مدیرعامل شرکت داده‌پردازی کیسان، سرویس اصلی این شرکت ارسال صورتحساب الکترونیکی است و در سال ۱۴۰۲ سامانه تحت‌وب کیسان پاسخگوی نیاز شرکت‌های بسیاری بود، اما در سال ۱۴۰۳ برای پاسخگویی به نیازهای اصناف، راهکارهای جدیدی توسعه داده شد.

او در این باره می‌گوید: «مهم‌ترین آن‌ها نرم‌افزار موبایل و پایانه فروشگاهی (POS) اندرویدی بود که ابتدا برای صنف طلافروشان عرضه شد و سپس برای بیش از ۳۰ صنف دیگر نیز توسعه یافت. همچنین سرویس ارسال صورتحساب از طریق سامانه تحت وب یا API کیسان در سال ۱۴۰۳ مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و درحال‌حاضر بیش از ۲۰ نرم‌افزار حسابداری به کیسان متصل هستند. این قابلیت، فرآیند ارسال صورتحساب را برای کاربران تسهیل کرده و از لحاظ فنی و عملیاتی بهینه‌سازی شده است. علاوه بر این، تیم فنی کیسان در طول سال ۱۴۰۳ روی بهینه‌سازی زیرساخت‌های فنی و افزایش مقیاس‌پذیری آن‌ها تمرکز داشت تا با افزایش تعداد کاربران، کیفیت خدمات حفظ شود.»


افزایش تعداد کاربران صنفی کیسان در سال ۱۴۰۳


در یک سال گذشته تغییراتی در محصولات، خدمات و مشتریان شرکت کیسان اتفاق افتاده است. کشورزاد در این باره این‌طور می‌گوید: «تغییرات قابل‌توجهی در ترکیب مشتریان کیسان در سال ۱۴۰۳ رخ داده است. در ابتدای سال ۱۴۰۳ عمده مشتریان کیسان شرکت‌های حقوقی بودند که از سامانه تحت وب کیسان استفاده می‌کردند؛ اما با توجه‌ به الزام قانونی برای برخی از اصناف جهت ارسال صورتحساب الکترونیکی، تعداد کاربران صنفی به طور چشمگیری افزایش یافت. در پاسخ به این نیاز، کیسان راهکارهای ویژه‌ای از جمله نرم‌افزار موبایل و دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی برای این گروه از مشتریان را توسعه داد.»

همچنین به گفته کشورزاد، در سال ۱۴۰۳ معتمد مالیاتی کیسان با افتتاح دفاتر خدماتی یا میز خدمت در بسیاری از استان‌ها نظیر استان‌های فارس، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، کرمان، قم، چهارمحال‌وبختیاری و اردبیل اقدام به گسترش خدمات حضوری خود کرد. او در این باره می‌گوید: «تیم کیسان در نظر دارد در سال ۱۴۰۴ به گسترش خدمات حضوری خود در سایر استان‌ها بپردازد، زیرا از این طریق می‌تواند از نزدیک با چالش‌هایی که مؤدیان در فرآیند ثبت صورتحساب خود با آن مواجه می‌شوند، آشنا شده و اقدام به ارائه راهکار مؤثر در جهت مرتفع ‌شدن یا تسهیل فرآیندهای فعلی کند. درواقع این دفاتر نه‌تنها ارائه‌دهنده خدمات فنی و پشتیبانی هستند، بلکه در راستای آموزش کاربران و افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به قوانین مالیاتی نیز فعالیت می‌کنند و سعی بر این است با استفاده از تعاملات مداوم با مؤدیان، به بهبود رویکردهای فعلی پرداخته شود.»


رشدی همه‌جانبه را در تمام ابعاد کیسان تجربه کردیم


به‌طورکلی طبق صحبت‌های کشورزاد، سال ۱۴۰۳ برای تیم کیسان علاوه بر فرازونشیب‌های بسیار، دستاوردهای قابل‌توجه و مؤثری را به همراه داشت. مدیرعامل کیسان در این باره این‌طور می‌گوید: «نتایج این دستاوردها در مجموع منجر به رشدی همه‌جانبه در تمام ابعاد شرکت شد که جز با تلاش روزافزون همه واحدهای شرکت در کنار مسئولان متولی سامانه مؤدیان در مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور میسر نبود. از جمله این دستاوردها همراه شدن قابل‌توجه مشتریان کیسان بود که جز با افزایش اعتماد عمومی و تداوم رضایت از خدمات تحقق نمی‌یافت. همچنین در سال ۱۴۰۳ با توسعه تیم‌های فنی، پشتیبانی و سایر واحدهای شرکت به افزایش راهکارهای ارائه‌شده و گسترش خدمات حضوری پرداختیم و خوشبختانه در کنار یکدیگر توانستیم بخش عمده‌ای از اهداف برنامه‌ریزی‌شده خود را عملیاتی کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق، مسیر رشد مقیاس‌پذیر را طی کنیم.»

طبق صحبت‌های او، رشد بیش از ۳ برابری تعداد مشتریان، بهبود محصول از نظر کارایی و سرعت ارسال صورتحساب در پاسخگویی به نیاز مشتریان بزرگ با تعداد صورتحساب بالا، بهبود زیرساخت‌های فنی کیسان در جهت ارائه خدمات به بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور با تعداد صورتحساب‌های میلیونی روزانه، ارائه راهکارهای اختصاصی برای اصناف و توسعه اپلیکیشن موبایل و پایانه فروشگاهی، گسترش خدمات حضوری در ۸ استان کشور و افزایش آگاهی بازار نسبت به خدمات ارائه‌شده معتمدان مالیاتی و قانون پایانه‌های فروشگاهی ازجمله بزرگ‌ترین دستاوردهای کیسان در سال ۱۴۰۳ بودند.


آمار و ارقامی از کیسان


مدیرعامل کیسان سپس آمار و ارقامی از فعالیت‌های کیسان در یک سال گذشته ارائه می‌دهد. طبق صحبت‌های او، در زمینه تعداد مشتریان، در ابتدای سال ۱۴۰۳، ۱۰ هزار مشتری با معتمد مالیاتی کیسان همراه بودند؛ اما درحال حاضر که به پایان سال نزدیک می‌شویم این همراهی به بیش از ۳۰هزار مشتری رسیده است. او در این باره می‌گوید: «پیش‌بینی می‌شود با ارتقای تیم کیسان و متنوع‌سازی روش‌های ارائه خدمات به مؤدیان تا پایان سال این عدد به ۳۵ هزار مشتری برسد که رشدی ۳.۵برابری را نشان می‌دهد.»

به گفته کشورزاد، از ابتدای فعالیت کیسان، تیم تخصصی آموزش کیسان به برگزاری همایش‌های آموزشی متعدد و رایگان به دو شکل حضوری و در بستر آنلاین پرداخت و با توجه ‌به برآوردهای انجام‌شده، این آموزش‌ها برای مؤدیان و کاربران سامانه مؤدیان مؤثر واقع شده است که به رشد چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در رویدادهای آموزشی آن‌ها در سال ۱۴۰۳ منجر شده است. او می‌گوید: «در واقع در سال جاری بیش از ۱۰هزار نفر در رویدادهای آموزشی کیسان شرکت کرده‌اند.»

او سپس به آمار و ارقام دیگری از کیسان می‌پردازد و می‌گوید: «از دیگر خدمات معتمد کیسان، اتصال نرم‌افزارهای حسابداری متصل به سامانه تحت وب این شرکت است که بیش از ۲۰ نرم‌افزار تاکنون از این بستر برای مشتریان خود استفاده کرده‌اند. همچنین عمده رضایت مؤدیان از خدمات ارائه‌شده ما، مربوط به همراهی پشتیبان‌های ما و بهره‌گیری از سامانه تیکتینگ کیسان است. این امر منجر به رفع چالش‌های مشتریان در زمان مناسب و راهنمایی همه‌جانبه شرکت‌ها و اصناف متناسب با نوع فعالیت آن‌ها شده است. طبق آمارهای موجود، مجموع تماس‌های پاسخ‌داده‌شده به میزان ۶۱,۳۵۲ مورد، و مجموع تیکت‌های پاسخ‌داده‌شده به میزان ۸,۲۵۵ مورد ارزیابی می‌شود. جمیع این موارد سبب دستیابی به سهم بازار بیش از ۵۰ درصد معتمد مالیاتی کیسان در بین سایر معتمدان شده است.»


چالش ۱۴۰۳، ایجاد و تقویت اعتماد در میان مشتریان جدید


یکی از چالش‌های اصلی کیسان در سال ۱۴۰۳، ایجاد و تقویت اعتماد در میان مشتریان جدید، خصوصاً اصناف، بود. کشورزاد در این باره می‌گوید: «ما با ارائه خدمات باکیفیت، پشتیبانی قوی و تعامل نزدیک با مشتریان توانستیم این چالش را تا حد زیادی مدیریت کنیم. چالش دیگر ما در یک سال گذشته، تأمین نیروی انسانی متخصص بود. برای حل این مشکل نیز روی آموزش‌های حین کار سرمایه‌گذاری کردیم و با برنامه‌های آموزشی مستمر متناسب با تیم‌های تخصصی خود اهداف شرکت را در این زمینه محقق کردیم. نتیجه این اقدام افزایش توانمندی نیروی انسانی و بهبود کیفیت خدمات بود. همچنین با ایجاد فرهنگ‌سازمانی متناسب با فعالیت اصلی شرکت و تمرکز بر ارتقای مهارت‌های تیم، نرخ ماندگاری کارکنانمان را افزایش دهیم.»

مدیرعامل کیسان بر این عقیده است که با رشد سریع بازار و توسعه خدمات، یکی از چالش‌های پیش ‌روی آن‌ها در سال ۱۴۰۴ مدیریت مقیاس‌پذیری زیرساخت‌های فنی و عملیاتی خواهد بود. او درباره چالش‌هایشان در سال جدید می‌گوید: «همچنین تغییرات احتمالی در قوانین مالیاتی می‌تواند نیاز به تطبیق سریع راهکارهای کیسان را افزایش دهد. برای مواجهه با این چالش‌ها، از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با بهبود زیرساخت‌های فناوری و تقویت ارتباطات با نهادهای قانون‌گذار، چابکی لازم را در ارائه خدمات حفظ کنیم.»


تمرکز بر توسعه خدمات در حوزه‌های مالیات و فین‌تک


در سال ۱۴۰۴، تمرکز کیسان بر توسعه خدمات خصوصاً در حوزه‌های مالیات و فین‌تک، متناسب با نیاز مشتریان فعلی خواهد بود. کشورزاد با بیان این موضوع درباره برنامه‌هایشان در سال جدید این‌طور می‌گوید: «همچنین برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۴ خدمات حضوری را در سایر استان‌های کشور گسترش دهیم تا تجربه مشتریان بهبود یابد و دسترسی به خدمات کیسان تسهیل شود. همچنین فراگیری خدمات معتمد کیسان در میان اصناف مختلف یکی دیگر از اولویت‌های سال ۱۴۰۴ خواهد بود که با ارائه راهکار مناسب و فعالیت‌های همسو با چالش‌های مؤدیان محقق خواهد شد.»

منبع ماهنامه عصر تراکنش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.