راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌دنبال ایجاد یک تجربه مالی یکپارچه و کارآمد هستیم

گفت‌وگو با مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا که می‌گوید در سال ۱۴۰۴ بر توسعه محصولات حوزه هوش مصنوعی، ارائه راهکارهای مدیریت ثروت و ارائه خدمات فناورانه به بانک‌ها و شرکت‌ها تمرکز دارند

ارتباط فردا، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات در ایران، در سال گذشته نه‌تنها بر ارائه محصولات و خدمات نوین تمرکز کرده، بلکه گام‌های مؤثری در راستای مشتری‌محوری برداشته است. این شرکت با اصلاح ساختار داخلی و تدوین نقشه راه برای محصولات و خدمات خود، این رویکرد را به‌طور جدی پیگیری کرده است. در مصاحبه‌ای با مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا، درباره دستاوردهای سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های سال جدید این شرکت صحبت کردیم.

به گفته وکیلی‌نیا، سال ۱۴۰۳ برای ارتباط فردا سالی استراتژیک و پراهمیت بود که در آن علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، اقدامات اساسی در زمینه متمرکزسازی عملیات، بهبود حاکمیت شرکتی و پیشبرد فرایند ورود به فرابورس انجام شد. برای سال ۱۴۰۴ نیز این شرکت بر سه حوزه اصلی تمرکز دارد: توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، ارائه راهکارهای مدیریت ثروت و عرضه خدمات فناورانه به بانک‌ها و شرکت‌ها. به گفته وکیلی‌نیا، هدف نهایی ارتباط فردا نیز ایجاد تجربه‌های مالی یکپارچه و کارآمد برای مشتریانش است. در ادامه، جزئیات بیشتری از این گفت‌وگو را می‌خوانید.


تقویت حاکمیت شرکتی و پرداختن به نیازهای مشتریان


طبق صحبت‌های مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا، این هلدینگ در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر تقویت حاکمیت شرکتی، بازبینی برنامه‌ریزی استراتژیک، پرداختن به نیازهای مشتری و توجه ویژه به حوزه‌های مختلف فناوری، گام‌های مهمی در مسیر رشد و بهبود خدمات خود برداشت؛ اقداماتی که با هدف افزایش شفافیت، ارتقای کارایی سازمانی و همگام شدن با تحولات صنعت انجام شد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را با نیازهای در حال تغییر بازار تطبیق دهند. وکیلی‌نیا در این باره می‌گوید: «توجه ویژه به نیازهای مشتریان و استفاده از فناوری‌های نوین به ما این امکان را داد تا تجربه کاربری را بهبود بخشیده و خدمات نوآورانه‌تری ارائه کنیم. همچنین، بازبینی برنامه‌ریزی استراتژیک باعث شد تصمیمات سازمانی با چشم‌انداز بلندمدت و رویکردی یکپارچه‌تر اتخاذ شوند که درنهایت منجر به افزایش چابکی عملیاتی و توسعه پایدار کسب‌وکار شد.»

او سپس به برخی از اقدامات انجام‌شده این هلدینگ در سال ۱۴۰۳ در حوزه توسعه محصولات ارتباط فردا اشاره می‌کند و می‌‌گوید: «ارائه تسهیلات از بستر آبانک که دسترسی مشتریان به تسهیلات بانکی را تسهیل کرده و فرایند درخواست و دریافت وام را بهینه‌سازی کرد، یکی از اقدامات ما بود. همچنین ارائه محصول ریال دیجیتال بانک آینده از بستر آبانک انجام شد که با هدف تسهیل تراکنش‌های دیجیتالی و توسعه اقتصاد هوشمند معرفی شد. ارائه راهکار چت‌بات هوش مصنوعی نیز که به بهبود پشتیبانی مشتریان، پاسخگویی سریع‌تر و ارتقای تعاملات دیجیتال کمک کرد، دیگر اقدام ما بود. همچنین افتتاح حساب از بستر اپلیکیشن همراه‌کارت را نیز در سال ۱۴۰۳ داشتیم که به کاربران این امکان را داد تا فرایند افتتاح حساب را سریع‌تر و آسان‌تر از طریق موبایل خود انجام دهند. این اقدامات در کنار اصلاح و بهبود حاکمیت شرکتی، ارتقای راهبردهای سازمانی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، به ارتباط فردا کمک کرد تا ضمن افزایش رضایت مشتریان و تقویت موقعیت رقابتی خود، مسیر رشد و نوآوری را با سرعت و دقت بیشتری ادامه دهد.»


۱۴۰۳؛ سالی مهم و استراتژیک برای ارتباط فردا


ایجاد زنجیره ارزش بین شرکت‌های هلدینگ ارتباط فردا یکی از راهبردهای کلیدی این هلدینگ در سال ۱۴۰۳ بود که با هدف تقویت هم‌افزایی میان کسب‌وکارهای زیرمجموعه، بهینه‌سازی استفاده از منابع و ارائه خدمات یکپارچه‌تر و کارآمدتر به مشتریان اجرا شد. وکیلی‌نیا با بیان این موضوع توضیح می‌دهد: «این رویکرد به ما کمک کرد تا به شیوه‌ای مؤثر از ظرفیت‌های فناوری، مالی و عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه استفاده کنیم. نتیجه این یکپارچگی، افزایش کارایی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و خلق ارزش‌افزوده بیشتر برای مشتریان بود که موجب بهبود تجربه کاربری و تقویت جایگاه رقابتی هلدینگ در بازار شد.

یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای ما، رشد سودآوری عملیاتی بوده که نشان‌دهنده عملکرد مطلوب مجموعه در بهینه‌سازی فرایندها و افزایش بهره‌وری است. بررسی عملکرد مالی شرکت ما نشان می‌دهد که سود عملیاتی تلفیقی در گزارش شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۳۸درصدی را تجربه کرده است. این رشد، نتیجه تمرکز بر توسعه محصولات و خدمات نوآورانه، بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش سهم بازار در حوزه‌های کلیدی بوده است.»

سال ۱۴۰۳ برای هلدینگ ارتباط فردا نقطه‌عطفی در بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی عملیات و ارتقای خدمات بوده است. او با بیان این موضوع می‌گوید: «ما با توسعه راهکارهای هوشمند توانستیم در پیش‌بینی ریزش مشتریان، کشف تراکنش‌های مشکوک و تحلیل متن تراکنش‌های کاربران گام‌های مؤثری برداریم. این دستاوردها نه‌تنها دقت و کارایی فرایندهای ما را افزایش داده، بلکه تجربه کاربران را نیز متحول کرده است و مسیر آینده شرکت را در حوزه فناوری‌های داده‌محور هموار ساخته است.»

به گفته وکیلی‌نیا، یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات سال ۱۴۰۳ این هلدینگ، تمرکز و یکپارچه‌سازی عملیات شرکت در شرکت بامداد روشن (که از شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط فردا است) بود. او در این خصوص می‌گوید: «این تصمیم با هدف افزایش چابکی، کنترل بهتر بر فرایندهای اجرایی و کاهش وابستگی به منابع خارجی اتخاذ شد. با این اقدام، ارتباط فردا توانست خدماتی را که قبلاً برون‌سپاری می‌کرد به داخل سازمان بازگرداند و با این کار مدیریت بهتر هزینه‌ها، افزایش کیفیت و بهبود بهره‌وری را محقق کند. فرایندهای اجرایی را ساده‌سازی و ساختارهای عملیاتی را کارآمدتر کند تا سرعت ارائه خدمات افزایش یابد و انسجام بیشتری بین شرکت‌های زیرمجموعه ایجاد کند و از چالش‌های ناشی از پراکندگی وظایف جلوگیری کند.»

بهبود ساختارهای مدیریتی، شفافیت مالی و آماده‌سازی برای پذیرش در فرابورس نیز از دیگر اقدامات کلیدی ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ بود. مدیرعامل ارتباط فردا در این باره توضیح می‌دهد: «با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، از سالیان گذشته نیاز به ایجاد یک چارچوب حاکمیتی قوی‌تر و افزایش نظارت و شفافیت در عملکرد سازمانی بیش از پیش احساس می‌شد. در این راستا ورود به فرابورس یک نقطه عطف بزرگ برای هلدینگ ارتباط فردا به شمار می‌رفت، زیرا باعث می‌شد شرکت از نظر مدیریتی و ساختاری به استانداردهای بالاتری دست یابد و فرصت‌های جدیدی برای رشد و توسعه در اختیار داشته باشد. در این راستا، اقدامات مختلفی به منظور تکمیل فرایند پذیرش در فرابورس در سال ۱۴۰۳ به عمل آمد تا مرحله انتشار نماد هرچه زودتر محقق شود.»

به طور کلی به عقیده وکیلی‌نیا، سال ۱۴۰۳ برای ارتباط فردا، سالی مهم و استراتژیک بود که در آن علاوه بر بهبود عملکرد محصولات و خدمات، اقدامات اساسی در زمینه متمرکزسازی عملیات، بهبود حاکمیت شرکتی و ادامه مسیر برای ورود به فرابورس انجام شد. او می‌گوید: «بسیاری از برنامه‌هایی که در ابتدای سال مدنظر داشتیم، با رویکردی منسجم و برنامه‌ریزی دقیق اجرایی شدند و این روند، مسیر رشد و توسعه هلدینگ را در سال‌های آینده نیز هموار خواهد کرد.»


آبانک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر فعال دارد


طبق صحبت‌های وکیلی‌نیا، آبانک در سال ۱۴۰۳ مسیر رشد و توسعه قابل‌توجهی را طی کرد و توانست با ارائه سرویس‌های متنوع و نوآورانه، جایگاه خود را در حوزه نئوبانک بیش از پیش تقویت کند. او درباره آبانک می‌گوید: «در سال ۱۴۰۳ ارائه محصول ریال دیجیتال بانک آینده از بستر آبانک را داشتیم که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات این پلتفرم، با هدف تسهیل تراکنش‌های دیجیتالی، کاهش هزینه‌های پرداخت و توسعه اقتصاد هوشمند معرفی شد. این سرویس امکان خرید، فروش و انتقال وجوه با استفاده از ریال دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و یک گام مهم در مسیر تحول دیجیتال نظام بانکی محسوب می‌شود. درحال‌حاضر تعداد نصب اپلیکیشن آبانک به ۴میلیون نصب رسیده است که از این میان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر فعال در این اپلیکیشن وجود دارد. همچنین تاکنون ۵۳هزار مشتری از طریق اپلیکیشن آبانک اقدام به ساخت کیف پول ریال دیجیتال کرده‌اند، که ساخت این تعداد کیف پول در مدت کمتر از ۴ماه حاکی از استقبال قابل‌ملاحظه کاربران از این سرویس نوین بانکی بوده است.»


تقویت برند کارفرمایی؛ پاسخی به چالش جذب و حفظ نیروهای توانمند


جذب و حفظ نیروهای توانمند یکی از چالش‌هایی است که شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت و فناوری مالی، بیش از سایر بخش‌ها با آن روبه‌رو هستند. وکیلی‌نیا با بیان این موضوع می‌گوید: «مهاجرت متخصصان حوزه فناوری، افزایش رقابت برای جذب استعدادهای برتر و تغییر انتظارات نیروی کار از جمله عواملی بودند که ما را به بازنگری در رویکردهای خود در این حوزه ترغیب کردند. در پاسخ به این چالش، علاوه بر بازنگری در ساختار شرکت و ایجاد معاونت تحول و توسعه سازمانی، اقداماتی در جهت افزایش جذابیت محیط کاری، بهبود مسیر رشد شغلی، ارائه بسته‌های تشویقی رقابتی و تقویت برند کارفرمایی اجرا کردیم. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در برنامه‌های یادگیری مستمر و ایجاد ساختارهای حمایتی برای رشد حرفه‌ای کارکنان، به ما کمک کرد علاوه‌بر حفظ نیروهای کلیدی، به جذب استعدادهای برتر نیز بپردازیم و در این فضای رقابتی موقعیت خود را تثبیت کنیم.»


چالش تنظیم‌گری نئوبانک‌ها و لندتک‌ها


با رشد سریع فین‌تک‌ها و نئوبانک‌ها، کاربران انتظارات بالاتری از خدمات مالی دیجیتال دارند. به گفته او، ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ با چالش طراحی و عرضه محصولات نوآورانه‌ای که بتوانند تجربه‌ی کاربری را بهبود دهند و نرخ جذب و نگهداشت مشتری را افزایش دهند مواجه بود. او می‌گوید: «راهکارهای مقابله ما با چالش‌های این حوزه، رصد آخرین روندها و فناوری‌های مورد اقبال دنیا برای ارائه راهکارهای نوآورانه، استفاده از داده‌کاوی و هوش مصنوعی برای تحلیل نیازهای مشتریان و توسعه محصولات شخصی‌سازی‌شده و متناسب با نیاز کاربران محصولات ما بوده است.

هرچند در حوزه رگولاتوری، همواره تعاملات سازنده و مؤثری با نهادهای نظارتی داشته‌ایم و از طریق ارتباط شفاف و مستمر تلاش کرده‌ایم انطباق با مقررات را به‌صورت پیشگیرانه مدیریت کنیم بااین‌حال، در برخی حوزه‌ها، عدم انعطاف‌پذیری مقررات و نبود چارچوب‌های به‌روز و متناسب با مدل‌های کسب‌وکار نوین، همچنان موانعی را برای رشد و توسعه خدمات نوآورانه ایجاد کرده است. یکی از این حوزه‌ها، حوزه نئوبانک ‌است که همچنان فاقد یک چهارچوب نظارتی مشخص و متناسب با ماهیت دیجیتال خود هستند. تعریف دقیق از دامنه خدمات، مدل‌های همکاری با بانک‌ها، الزامات سرمایه‌ای و الزامات رگولاتوری در این حوزه هنوز به‌روشنی تبیین نشده است.»

او توضیح می‌دهد که از آنجا که قوانین موجود عمدتاً بر پایه مدل‌های بانکداری سنتی طراحی شده‌اند، نئوبانک‌ها ناچارند در برخی موارد از مقرراتی تبعیت کنند که با ساختار چابک و دیجیتال آ‌نها سازگار نیست، که این امر می‌تواند فرایندهای توسعه آنها را با چالش‌های عملیاتی و حقوقی همراه کند. او درباره چالش‌های دیگر این هلدینگ می‌گوید: «در حوزه لندتک نیز نبود چهارچوب‌های مشخص برای ارزیابی و مدیریت ریسک اعتباری، تعیین نرخ بهره و سازوکارهای نظارتی بر مدل‌های نوین تأمین مالی، همچنان یکی از چالش‌های کلیدی است.»


سه چالش کلیدی ارتباط فردا در سال ۱۴۰۴


به عقیده وکیلی‌نیا، در سال ۱۴۰۴، سه چالش کلیدی تأمین نقدینگی و مدیریت جریان‌های مالی، ورود فناوری‌های نوین و نیاز به انطباق سریع و افزایش رقابت و ضرورت ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر پیش روی ارتباط فردا قرار دارد. او درباره چالش تأمین نقدینگی و مدیریت جریان‌های مالی می‌گوید: «با توجه به نوسانات اقتصادی و تحولات بازار مالی، تأمین نقدینگی و مدیریت کارآمد جریان‌های مالی برای شرکت‌های فعال در صنعت فین‌تک، یکی از چالش‌های کلیدی در سال ۱۴۰۴ خواهد بود. افزایش هزینه‌های عملیاتی، نیاز به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و تغییرات در مدل‌های درآمدی، همگی لزوم بهینه‌سازی ساختارهای تأمین مالی و افزایش انعطاف‌پذیری در مدیریت نقدینگی را ضروری می‌کنند.»

طبق صحبت‌های او، با پیشرفت سریع هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بلاکچین، مدل‌های کسب‌وکار فین‌تک دستخوش تغییر شده‌اند. این فناوری‌ها فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند، اما درعین‌حال نیاز به نوآوری مستمر، توسعه قابلیت‌های جدید و انطباق سریع با روندهای جهانی را افزایش می‌دهند: «چالش اصلی این است که چگونه می‌توانیم این فناوری‌ها را در خدمات و محصولات خود ادغام کنیم تا همگام با تحولات صنعت حرکت کنیم.»

مدیرعامل ارتباط فردا سپس درباره چالش افزایش رقابت و ضرورت ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر نیز صحبت می‌کند و می‌گوید: «با ورود بازیگران جدید به حوزه پرداخت و فین‌تک، شرکت‌های فعال در این صنعت باید بتوانند مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. رقابت فشرده‌تر شده و مشتریان انتظار خدمات نوآورانه‌تر، تجربه کاربری بهتر و راهکارهای جامع‌تر را دارند. چالش ما در این بخش، ارائه محصولات و خدماتی است که علاوه بر کارآمدی، تجربه‌ای یکپارچه و ارزش‌افزوده‌ای ملموس برای کاربران فراهم کنند. در مواجهه با این چالش‌های کلیدی، ارتباط فردا برنامه‌ریزی جامعی برای مدیریت و تبدیل این چالش‌ها به فرصت‌های رشد و نوآوری انجام داده است.»

برای مدیریت نقدینگی و تأمین مالی پایدار، بهینه‌سازی جریان‌های مالی، تدوین مدل‌های کارآمد تأمین سرمایه و افزایش بهره‌وری منابع مالی را در دستور کار داریم. وکیلی‌نیا با بیان این موضوع می‌گوید: «همچنین، تقویت همکاری‌های مالی و ایجاد راهکارهای نوین برای مدیریت نقدینگی، به حفظ پایداری مالی و رشد پایدار شرکت کمک خواهد کرد. برای ورود فناوری‌های نوین و انطباق سریع، ما در حال توسعه زیرساخت‌های فناوری و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه هستیم تا فناوری‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بلاکچین را در محصولات خود ادغام کنیم. به‌ویژه، تمرکز ویژه‌ای بر استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها، بهینه‌سازی تجربه کاربری و توسعه محصولات داریم تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنیم. برای حفظ مزیت رقابتی و ارائه ارزش‌افزوده بالاتر نیز رویکرد ما توسعه محصولات جامع‌تر و یکپارچه، بهبود تجربه کاربری و ارائه خدماتی فراتر از نیازهای سنتی بازار است. در این مسیر، بهینه‌سازی فرایندهای بانکی دیجیتال، افزایش سرعت و امنیت تراکنش‌ها و طراحی خدمات متناسب با نیازهای شخصی‌سازی‌شده مشتریان از اولویت‌های ما خواهد بود.»


رشد ۳۸درصدی سود عملیاتی تلفیقی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳


به عقیده وکیلی‌نیا، توسعه و عملیاتی‌سازی محصول ریال دیجیتال یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ بوده است. او درباره این دستاوردشان می‌گوید: «توسعه و پیاده‌سازی موفق این راهکار باعث شد که ارتباط فردا در یازدهمین دوره جشنواره دکتر نوربخش، به‌عنوان یکی از برگزیدگان حوزه محصولات و خدمات فناورانه پولی و بانکی ویژه مشتریان انتخاب شود. این موفقیت نشان‌دهنده نوآوری ارتباط فردا در حوزه فین‌تک و تلاش مداوم برای ایجاد راهکارهای پرداختی بهینه‌تر، امن‌تر و کاربردی‌تر برای مشتریان است. با توجه به استقبال کاربران و نتایج موفق این پروژه، ارتباط فردا برنامه‌هایی برای بهبود قابلیت‌های این محصول، گسترش موارد استفاده از ریال دیجیتال و توسعه همکاری‌های جدید در این حوزه دارد.

علاوه بر این، رشد پایدار و مستمر سود عملیاتی یکی دیگر از دستاوردهای مهم ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ بوده است. بررسی عملکرد مالی شرکت نشان می‌دهد که سود عملیاتی تلفیقی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته، با رشد ۳۸درصدی همراه بوده است. این روند صعودی، حاصل یک استراتژی هدفمند در توسعه محصولات نوآورانه، بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری عملیاتی بوده و نشان‌دهنده توانایی ارتباط فردا در حفظ سودآوری در یک بازار رقابتی و پویای فین‌تک است.»


تبدیل فانوس به یک دستیار جامع مالی


اپلیکیشن فانوس به عنوان یکی از محصولات کلیدی ارتباط فردا در حوزه مدیریت مالی شخصی (PFM) فعالیت می‌کند که ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ با رویکردی تازه، گام‌های مهمی برای احیای فانوس برداشته است. مدیرعامل ارتباط فردا درباره فانوس می‌گوید: «به منظور افزایش دسترسی‌پذیری و بهبود تجربه کاربری، نسخه (PWA) فانوس ارائه شده است. این نسخه امکان استفاده از فانوس بدون نیاز به نصب مستقیم اپلیکیشن، با سرعت بالا، عملکرد روان و دسترسی از تمامی دستگاه‌ها را فراهم کرده است.

همچنین در رویکرد جدید، فانوس به یک همراه هوشمند در آموزش و افزایش دانش مالی کاربران تبدیل می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری درباره پول و سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند. علاوه بر اینها، امنیت اطلاعات مالی کاربران برای ما اولویت دارد، به همین دلیل با ارتقای زیرساخت‌های امنیتی و بهینه‌سازی عملکرد فانوس، تجربه‌ای سریع‌تر، امن‌تر و پایدارتر را برای کاربران فراهم کرده‌ایم. درنتیجه فانوس دیگر صرفاً یک اپلیکیشن برای ثبت هزینه‌ها و درآمدها نیست، بلکه به یک دستیار جامع مالی تبدیل شده است که کاربران را در مسیر رشد و پایداری مالی همراهی می‌کند. ما به دنبال این هستیم که فانوس را به مهم‌ترین ابزار مدیریت مالی دیجیتال در ایران تبدیل کنیم تا هر فردی بتواند با کمک آن، کنترل بهتری بر زندگی مالی خود داشته باشد و آینده‌ای مطمئن‌تر بسازد.»


ورود به حوزه ارائه خدمات ابری


ارائه خدمات ابری در حوزه پرداخت و بانکداری یکی از اهداف استراتژیک ارتباط فردا برای ایجاد زیرساختی مقیاس‌پذیر، ایمن و کارآمد در صنعت فین‌تک است. طبق صحبت‌های وکیلی‌نیا، در این راستا، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از اقدامات مطالعاتی، فنی، اجرایی و تأمین زیرساخت در دستور کار آنها قرار گرفت تا مسیر استقرار این نوع از خدمات به‌صورت اصولی و گام‌به‌گام طی شود. او می‌گوید: «در سال ۱۴۰۳، مطالعات فنی و تجاری گسترده‌ای برای طراحی و پیاده‌سازی خدمات ابری در حوزه‌های پرداخت و بانکداری انجام شد که شامل بررسی انواع معماری‌های ابری، تحلیل زیرساخت‌های موردنیاز، ارزیابی هزینه‌ها و تدوین مدل‌های کسب‌وکار مرتبط با این خدمات بوده است. پس از انجام بررسی‌های فنی و اقتصادی، ارتباط فردا وارد فاز اجرایی پروژه شده است.»


در مرحله تهیه و تکمیل سایر مستندات موردنظر فرابورس هستیم


در اسفند سال ۱۴۰۲، مرحله پذیرش ارتباط فردا در فرابورس انجام شد که یکی از مهم‌ترین گام‌های ورود به بازار سرمایه محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، طبق گفته‌های وکیلی‌نیا، این هلدینگ در مرحله تهیه و تکمیل سایر مستندات موردنظر فرابورس قرار دارد که از جمله این مدارک به‌روزآوری امیدنامه شرکت بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده بوده است.

او در این باره توضیح می‌دهد: «علاوه بر این، فرایند درج نماد نیز همزمان در جریان است که در آینده‌ای نزدیک، مرحله درج نماد نهایی خواهد شد و پس از آن، فرایند انتشار سهام صورت خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است که علاوه‌بر اقدامات به‌عمل‌آمده در خصوص پذیرش ارتباط فردا، بررسی‌هایی برای ورود برخی از شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه نیز در حال انجام است. این موضوع با هدف افزایش شفافیت مالی، جذب سرمایه برای توسعه فعالیت‌ها و تقویت موقعیت رقابتی در صنعت فین‌تک و پرداخت دنبال می‌شود.»


برنامه‌های ۱۴۰۴ ارتباط فردا


در سال ۱۴۰۴، سه حوزه اصلی تمرکز ارتباط فردا شامل توسعه محصولات حوزه هوش مصنوعی، ارائه راهکارهای مدیریت ثروت و ارائه خدمات فناورانه به بانک‌ها و شرکت‌ها خواهد بود. مدیرعامل ارتباط فردا درباره برنامه‌هایشان برای سال جدید می‌گوید: «راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتریان، تحلیل تقاضای کاربران و بهینه‌سازی فرایندهای بانکی نقش مهمی ایفا خواهند کرد. همچنین، افزایش دقت مدل‌های پیش‌بینی‌کننده به بهبود تحلیل رفتار مشتریان، ارزیابی ریسک‌های اعتباری و تقویت امنیت پرداخت‌ها کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، با استقرار سرویس‌های هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مانند تحلیل داده‌ها، پردازش پیام‌های کاربران، احراز هویت مبتنی بر صدا و تصویر، دقت و سرعت فرآیندهای بانکی افزایش می‌یابد و تجربه کاربران به سطحی بالاتر ارتقا پیدا می‌کند. همچنین توسعه راهکارهای مدیریت ثروت به کاربران کمک می‌کند تا دارایی‌های خود را بهتر مدیریت کنند، تصمیمات مالی آگاهانه‌تری بگیرند و از راهکارهای هوشمند برای افزایش بازدهی سرمایه خود استفاده کنند. هدف ما  از ارائه و توسعه این راهکارها، ایجاد یک تجربه مالی یکپارچه و کارآمد است که امکان مدیریت ثروت به شیوه‌ای نوین و دیجیتال را فراهم کند.»

با تکیه بر تجربیات موفق در طراحی و پیاده‌سازی راهکارهای نوین مالی، قصد دارند در سال آینده، قابلیت‌های فناورانه خود را در اختیار بازیگران صنعت بانکی و فین‌تک قرار دهند تا آنها نیز بتوانند خدمات خود را هوشمندتر، کارآمدتر و منطبق با نیازهای مشتریان امروزی ارائه دهند. او در این باره می‌گوید: «این رویکرد، علاوه بر تقویت همکاری‌های استراتژیک و افزایش سهم بازار ارتباط فردا، نقش مهمی در تحول بانکداری دیجیتال، ارتقای کیفیت خدمات مالی و تسریع نوآوری در اکوسیستم پرداخت کشور ایفا خواهد کرد.»

منبع ماهنامه عصر تراکنش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.