راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد ۳۸ درصدی درآمد مبین‌نت در ارائه خدمات سازمانی

در بخشی از مراسم شانزدهمین سالگرد راه‌اندازی اولین سرویس اینترنت ثابت بی‌سیم در ایران توسط شرکت ارتباطات مبین‌نت، از دستاورد‌های حوزه خدمات سازمانی این شرکت گزارشی ارائه و از محصولات جدید این حوزه نیز رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، یکی از حوزه‌های مهم فعالیت مبین‌نت که از کانال‌های اصلی این شرکت به شمار می‌رود، راهکار‌های خدمات سازمانی مبین‌نت است که با ارائه سرویس‌های ارتباطی، زیرساختی، هوشمندسازی و ابری به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف توانسته است در راستای توسعه تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع و کسب‌وکار‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

ناصر مرادی، معاون بازاریابی و فروش سازمانی مبین‌نت درباره عملکرد این واحد در سال ۱۴۰۳ گفت: «ما در سال ۱۴۰۳ به نسبت عملکرد تیم بازاریابی و فروش سازمانی در سال ۱۴۰۲، ۳۸ درصد رشد درآمد داشتیم و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ این عدد به ۷۰ درصد برسد.»

در سالی که گذشت مبین‌نت در بخش خدمات سازمانی خود موفق شد دستاورد‌های چشم‌گیری را رقم بزند، مرادی درباره این دستاورد‌ها توضیح داد: «طی عقد قرارداد با منطقه آزاد فرودگاهی پیام، مبین‌نت متولی پروژه شبکه ملی فیبر نوری و سرویس‌های هوشمندسازی فرودگاه پیام به مدت ۱۵ سال شد. همچنین آغاز مرحله تجاری‌سازی و عرضه سیستم پایش هوشمند حریق، افزایش ارائه سرویس‌های ارتباطی و هوشمندسازی به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، اتصال ۷۰۰ هزار کنتور گاز از طریق سیم‌کارت در پروژه هوشمندسازی کنتور‌های گاز و اتصال تمامی نقاط بانک رفاه از طریق ارتباطات فضایی و ماهواره‌ای برای اولین بار توسط مبین‌نت، برخی از دستاورد‌های ما در سال گذشته بوده است.»

معاون بازاریابی و فروش سازمانی مبین‌نت در ادامه صحبت‌های خود درباره عملکرد فروش مبین‌نت در حوزه خدمات سازمانی همراه اول اعلام کرد: «به عنوان عامل فروش سرویس‌های سازمانی همراه نیز توانستیم افزایش ۵۳ درصدی را بر روی شبکه رومینگ و FD-LTE همراه اول ایجاد کنیم. درآمد سرویس APN افزایشی معادل ۸۳ درصد نسبت به سال گذشته داشته و به ۱.۸۰۰ میلیون مشترک در این سرویس رسیدیم؛ به طور کلی در تمامی سرویس‌های سازمانی‌ همراه اول رشد ۷۲ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبت کردیم.»

واحد توسعه محصولات سازمانی مبین‌نت در سال گذشته توانسته محصولات جدیدی را در حوزه ارتباطی و هوشمندسازی به بازار عرضه کند. مرادی با رونمایی و معرفی این محصولات گفت: «توسعه محصولات جدید یکی از  ماموریت‌های اصلی معاونت فروش و بازاریابی سازمانی مبین‌نت بود که با هدف توسعه سبد راهکارهای هوشمندسازی توانستیم محصولات جدیدی را عرضه کنیم. سرویس SD-WAN یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سال ۱۴۰۳ بود؛ در حال حاضر، این پروژه با همراهی شرکت مخابرات ایران در حال آماده سازی برای عرضه به بازار می‌باشد. مجموعه‌ای از محصولات امنیتی جدید ((Security Services برای مشترکین سازمانی طراحی شده است که به‌زودی آماده سرویس‌دهی می‌شود. سرویس Private Cloud نیز با دارا بودن تمامی امکانات فنی و زیرساختی آماده ارائه است. همچنین در حوزه صنعت و معدن با راه‌اندازی شبکه اختصاصیPrivate 5G  و سرویس‌های IoT، در حال خدمت‌رسانی به بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی فعال در این حوزه می‌باشیم. علاوه بر این‌ها، ارائه سرویس پیام‌رسان سازمانی و هوشمندسازی تبلیغات پیامکی از دیگر محصولات جدید واحد خدمات سازمانی مبین‌نت است.»

مرادی در پایان صحبت‌های خود درباره استراتژی حضور مبین‌نت در صنایع مختلف گفت: «در راستای هدف مبین‌نت در ایجاد تحول دیجیتال در کشور و توسعه هوشمندسازی صنایع و کسب‌وکار‌ها، در سال گذشته در تمامی نمایشگاه‌هایی که با این رویکرد برگزار شده بودند، شرکت کردیم؛ ما در بیش از دوازده نمایشگاه تخصصی ویژه صنایع مختلف شرکت کردیم که در تمامی آن‌ها محصولات و سرویس‌های هوشمندسازی، ابری و ارتباطی مبین‌نت را به نمایش و دمو گذاشتیم. در سال آینده نیز با همین رویکرد و با محصولات جدید در نمایشگاه‌های پیش رو شرکت خواهیم کرد.»

منبع مبین‌نت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.