پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
همبنیانگذار مومنت اسپرت در استودیو ۹ ژانویه بیان کرد که نسل جدید به حوزه انافتی علاقهمند است
چهارمین رویداد ۹ ژانویه روز سهشنبه دوم بهمن با حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر از فعالان اکوسیستم اقتصاد نوآوری ایران برگزار شد. حامیان رویداد رویداد ۹ ژانویه شامل شرکتهایی همچون بیتپین، اوامپی فینکس، نوبیتکس، نیپوتو، کیف پول من، اکسکوینو، مزدکس، جیبیت، صراف، اکسفینیتو، افکس، پول نو و تورینو بودند. سوگل ثابتیفر، همبنیانگذار مومنت اسپرت، از سخنرانان چهارمین رویداد ۹ ژانویه در بخش نمایشگاهی رویداد و استودیو حاضر شد. او در گفتوگویی کوتاه با استودیو ۹ ژانویه توضیح داد که قصد دارند چالشهای حوزه ورزش و سلامت را بهوسیله انافتی رفع و در مراتب بعدی به حوزههای جدیدی ورود کنند. او میگوید: «البته یکی از بزرگترین چالشهای ما معرفی انافتی و ارزش آن به مردم است. مردمی که اکنون ۵۰هزار نفر از آنها در مومنت اسپرت فعالانه فعالیت دارند.»
بزرگترین چالش شما در مونت اسپرت چیست؟
در تمام استارتاپها و کسبوکارها چالش وجود دارد و ما هم مستثنی نیستیم بزرگترین چالش ما شاید همان مفهوم NFT است که بخواهیم به مخاطب بفهمانیم که چیزی که خریداری میکنند NFT است و چه کاربردهایی دارد. داریم از روشهایی استفاده میکنیم که خیلی هم کاربران را درگیر این موضوع نکنیم. بههرحال حوزه جدیدی است و جاانداختن آن کار سختی است که البته کار استارتاپ جاانداختن این فرهنگ نیست و ما سعی میکنیم که از آن پرهیز کنیم.
با توجه به اینکه کسبوکار شما بهتازگی شکل گرفته است، چه برنامهای برای آینده دارید؟
برنامه ما بههرحال این است که در حوزه ورزشهای مختلف و چالشهایی که در هر حوزهای دارند را با استفاده از NFT برطرف کنیم و دورنگری برای مومنت داریم که در حوزههای دیگر نیز ورود کند و مشکلات حوزههای دیگر را با ابزار NFT برطرف کند.
آینده را چطور ارزیابی میکنید؟
یکی از اتفاقات مهمی که میافتد این است که یک نسل دیگر نیز دارد اضافه میشود و نسل جدید باتوجهبه خصوصیاتشان خواهان این حوزه هستند و این امید را میدهد که توسعه این سرویسها بر روی بستر بلاکچین برای آنها میتواند جذاب باشد. در نتیجه امید داریم که NFT و بستر بلاکچینی که توسعه میدهیم بتواند مخاطبان خود را پیدا کند و الان نیز حدود ۵۰ هزار هوادار در بستر ما فعالیت میکنند و همینکه بتوانیم در حوزه ورزش گستردهتر عمل کنیم و وارد حوزههای دیگر شویم.