راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی CMMI version 1.3 / چارچوبی برای توسعه فرآیندهای کسب‌وکار

جدیدترین نسخه از مدل CMMI یعنی نسخه 1.3 چارچوبی برای توسعه فرآیندهای کسب‌وکار از طریق مدل‌ها، روش‌های ارزیابی و آموزش برای هر این 3 حوزه است:

(Product and service development (CMMI for Development
(Service establishment, management, and delivery (CMMI for Services
(Product and service acquisition (CMMI for Acquisition

CMMI Version 1.3 در نوامبر 2010 به عموم معرفی شده است. با ارزش بودن این نسخه تنها به دلیل به‌روز بودن هر سه مدل CMMI با تاکید بر اطمینان از سازگاری  و بهبود شیوه‌های بلوغ بیشتر آنها نیست بلکه تیم محصول CMMI بیشتر از 1150 درخواست تغییر  برای مدل‌ها و 850 عدد برای روش‌های ارزیابی را بررسی کرده‌اند. یکی از تغییرات بزرگ این نسخه اضافه شدن پشتیبانی از Agile است، به‌صورتی که دستورالعمل‌های معینی به همراه یاداشت‌هایی در مقدمه هر حوزه  فرآیند و چگونگی تفسیر آن به شیوه Agile را شامل شده است. (+) (+)

Capri Dye از شرکت Hubbert Systems Consulting در این خصوص می‌گوید: «به عنوان یک فرد حرفه‌ای که در کارش از CMMI استفاده می‌کند، موفق شدم درکم از مدل‌ها را افزایش دهم و به مشتریان و سازمانم کمک کنم تا خودشان را در راستای رسیدن به اهدافشان قرار دهند. این اصول و قواعد نه‌تنها راه رشد و توسعه را برای من روشن کرده است، بلکه به من کمک می‌کند تا توانایی‌هایم را به مشتریان و سازمانم اثبات کنم.» (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.