راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوره آموزشی رسمی و بین‌المللی CMMi version 1.3

امروزه در سازمان‌های بزرگ بهبود مستمر در تمامی حوزه‌های سازمانی به‌عنوان یک اصل جدایی‌ناپذیر از سازمان توسط تیم مدیران ارشد موردپذیرش قرار گرفته است اما با توجه به کمبود منابع و لزوم مدیریت آن اولویت‌بندی اجرای بهبودها ا ز اهمیت بسزایی برخوردار است این مسئله در کنار پارامترهایی همچون بررسی امکان اجرای همزمان پروژه‌های بهبود گام‌های حرکت به سمت اجرای یک پروژه بهبود بررسی امکان اجرای بهبود در تمامی حوزه‌های سازمانی و تجربیاتی را در اجرا به دنبال داشت که ماحصل آن‌ها پیدایش مدل‌های بلوغ سازمان بود با به‌کارگیری مدل‌های بلوغ سازمان می‌تواند بهبود را به شکل مرحله‌ای و پله‌ای و در بستر یک نقشه راه بهبود به‌پیش ببرد. مدل توسعه (CMMI) ابزاری است که به سازمان‌ها در بهبود توانایی خود در توسعه و حفظ کیفیت محصولات و خدمات یاری می‌رساند.

اهمیت این مدل توسعه به‌قدری است که یک دوره آموزشی 4 روزه با عنوان CMMI Workshop for version 1.3 به زبان انگلیسی با همکاری مؤسسه QAI MEA و شرکت پیشداد سرویس در ایران و در روزهای 20 تا 23 مهرماه برگزار می‌شود. این دوره آموزشی به مدیران، متخصصان، اعضای تیم ارزیابی و تیم‌های بهبود فرایند، مفاهیم CMMI توسط یک مدرس بین‌المللی معرفی می‌شود و مخاطبان آن:

  • مدیران تولید
  • مدیران واحدهای سیستم و روش‌ها در شرکت‌های تولید نرم‌افزار
  • ممیزان بلوغ CMMI
  • علاقه‌مندان به یادگیری چرخه تولید نرم‌افزار منطبق بر CMMI هستند.

مؤسسه QAI MEA از سال 2001 به جهت ارائه سرویس به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آفریقا و کشورهای آسیایی مشغول بکار شده است. این شرکت کلیه سرویس‌ها و محصولات خود را بر اساس نیازهای بازارهای داخلی منطقه تدوین کرده است. هدف QAI MEA کمک به مشتریانش در دستیابی به سیاست‌های راهبردی‌شان از طریق ارتقا مداوم فرآیندها و نوع آوری هاست. موسسه QAI MEA، با تعریف و طراحی دوره‌های بین‌المللی کاربردی و خاص، به شرکت‌ها در رساندن مشتریان به اهداف نهایی که همان بهبود و تعالی سازمانی است، یاری می‌رساند.

شرکت مشاوره مدیریت پیشداد سرویس به‌صورت تخصصی از سال 1389 با عنوان مشاور در حوزه مدیریت و بهبود خدمت، برگزارکننده دوره‌های عالی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و دوره‌های مرتبط توسط مدرسین حرفه‌ای و بسیار باتجربه داخلی و خارجی را داشته است. مدرسین باتجربه‌ای که قدرت انتقال تجربه و دانش علمی خود را به‌صورت حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان دوره در بانک‌ها، مؤسسات معتبر و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات در ایران را در کارنامه خود دارند.

Pishdad service-Index-way2pay-94-06-23

این دوره شامل تدریس دوره، حل تمرین‌های گروهی به‌صورت تیمی با فرصت کافی برای پرسش و پاسخ می‌باشد و از اهمیت آن باید گفت این دوره، پیش‌نیازی است برای بسیاری از دوره‌های رسمی که SEI آن‌ها را تعریف و طراحی کرده است مانند:

Intermediate Concepts of CMMI

SCAMPI Lead Appraiser Training

Understanding CMMI High Maturity Practice

طراحی دوره آموزشی CMMI به‌گونه‌ای صورت گرفته است که شرکت‌کنندگان در انتهای دوره بتوانند به‌عنوان عضوی از تیم ارزیابی CMMI SCAMPI در سازمان عهده‌دار مسئولیت باشند. مباحث این دوره آموزشی 4 روزه شامل:

  • – Introduction
  • – Process Improvement Concepts and CMMI
  • – Overview of CMMI Model Components
  • – Model Representations and Generic Goals and Practices
  • – Product Development 1
  • – Managing the Project
  • – Project and Organizational Support
  • – Product Development 2
  • – Improvement Infrastructure
  • – High Maturity
  • – Tying It All Together
  • – Summary

و اهداف آن به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است که شرکت‌کنندگان پس از حضور در این دوره قادر خواهند بود:

  • اجزای مدل CMMI و روابط بین آن‌ها را شرح دهند
  • در مورد حوزه‌های فرایند مدل CMMI بحث نمایند
  • اطلاعات مربوطه در مدل CMMI را معین و مکان‌یابی نمایند
  • کسب دانش در مورد هر سه مدل CMMI یعنی Acquisition -ACQ، Development -DEV و Services Service –SVC

این دوره چهارروزه برای اولین بار در ایران در روزهای 20 تا 23 مهرماه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.pishdadservice.com مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های 02122337123 و 02122337128 تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.