راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قرارداد کربنکینگ بانک تجارت تا پایان شهریور اجرایی می‌شود

عضو هیئت‌مدیره بانک تجارت گفت: بانک تجارت ذیل یک برنامه راهبردی هفت محوری، مدل کسب‌و‌کار خود را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان متحول می‌کند. علیرضا اکبری در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های این بانک برای ایجاد تحول در فرآیندهای خدمت‌رسانی به مشتریان گفت: بانک تجارت به‌عنوان یکی از پنج بانک بزرگ تجاری کشور اقدام به تدوین یک برنامه راهبردی کسب‌و‌کار شامل هفت محور اصلی تدوین کرده است که توفیق در اجرای آن می‌تواند بسیاری از نیازهای بانک را مرتفع و اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت‌مان را محقق سازد.

وی افزود: این برنامه موضوعات بسیار مهمی چون تجهیز منابع با کیفیت، سودآوری شعب، توسعه خدمات ارزی و حضور قدرتمندتر در عرصه بانکداری بین‌الملل، ورود به حوزه‌های نوین کسب‌و‌کار و … را در برمی‌گیرد. وی با اشاره به اینکه تحولات سال‌های اخیر بازار پول، بانک‌های کشور را ناگزیر از ایجاد تحولات اساسی در مدل کسب‌و‌کار ساخته است، یادآور شد: بانک تجارت نیز متناسب با این تحولات برنامه‌های مهمی را ذیل هفت محور راهبردی کسب‌و‌کار خود در دستور کار قرار داده که از آن جمله می‌توان به پیشبرد برنامه ایجاد یک سامانه بانکداری جامع، توسعه زیرساخت‌های IT، برنامه کارآمدسازی شبکه شعب با توجه به ماموریت‌های جدید بانک و طراحی و پیاده‌سازی نظام برنامه‌ریزی بر مبنای بودجه اشاره کرد. وی افزود: در این راستا افزایش بهره‌وری حوزه مالی و تربیت و پرورش نیروی انسانی متناسب با اهداف جدید بانک یک الزام اساسی است.

عضو هیات‌مدیره بانک تجارت ادامه داد: در کنار برنامه‌های فوری که برای رفع هرگونه مشکل و نارسایی در ارائه خدمات الکترونیک موجود بانک و توسعه ابزارهای ارائه این خدمات در دستور کار داریم، تحکیم و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در بانک به‌ویژه استقرار سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) بسیار جدی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم قرارداد آن تا پایان شهریورماه اجرایی شود. وی افزود: هم‌زمان با آغاز روند استقرار این سامانه در بانک، تغییر معماری حوزه فناوری اطلاعات و نوسازی بانک‌های اطلاعاتی نیز پیش خواهد رفت تا در میان‌مدت شاهد تحقق یک تحول بنیادین در حوزه IT بانک باشیم.

اکبری در پایان به برنامه‌های بانک تجارت جهت پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، می‌تواند و باید مصدر یک برنامه راهبردی و نظام‌مند برای بنگاه‌های مالی کشور باشد و شبکه بانکی هم می‌تواند در راستای این سیاست‌ها، چابک‌تر و موثر از گذشته در خلق ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی در کشور گام بردارد. وی افزود: رویکرد بانک تجارت نیز حمایت از واحدهای صنعتی مولد و دارای مزیت رقابتی در سراسر کشور است و برای ما بسیار مهم است که بتوانیم منابع بانک‌ها که در واقع همان سپرده‌های مردم است را به بهترین شکل و با بیشترین بازده به تولیدکنندگان واقعی برسانیم.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.