راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بکا: برای یک فرایند کسب‌وکار خوب از ابزارهای زمان باید استفاده کرد

نخستین سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت توسط دبیرخانه دائمی ایکوبیگ ۲۸ و ۲۹ مردادماه ۹۴ برگزار شد (+)(+). در این سمینار دو روزه توانستیم با حمایت دبیرخانه دائمی ایکوبیگ با جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور گفت‌وگوی ویدئویی داشته باشیم و نظر آن‌ها را در خصوص اهمیت تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت بدانیم.

آنچه در ادامه آمده است گزیده مصاحبه سایت تحلیلی خبری راه پرداخت با سید مرتضی بکا معاون فناوری و اطلاعات موسسه اعتباری عسکریه و از «مجموعه گفت‌وگوهای ویژه راه پرداخت در سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» است.

Morteza-Boka-Askarie-Index-way2pay-94-06-11

قربانی: مایلم که نظر شما را در رابطه با موضوع سمینار که درباره تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت است به‌عنوان یک فعال صنعت بدانم.

بکا: با توجه به نیازی که مجموعه‌های تجاری کشور و به‌ویژه مؤسسات مالی و بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها در راستای به‌روز شدن صنعت و کسب‌وکارشان با تکنولوژی دارند از برگزاری این سمینار سپاسگزارم. طبیعی است که برای یک فرایند کسب‌وکار خوب از ابزارهای زمان باید استفاده کرد. اگر ما جلوتر از زمان حرکت کنیم فرهنگ جامعه، پذیرش آن را ندارد و موفق نخواهیم بود و مشتریانمان خیلی خاص خواهند بود. اگر هم عقب‌تر از زمان خودش باشد نمی‌توانیم مشتریان را پوشش دهیم و نیازهایشان را برآورده کنیم؛ بنابراین اقتضای در زمان خاصی زیستن این است که شرایط و ویژگی‌های زمان را درک کنیم و ابزارها متناسب با نیازهای مردم در همان زمانِ خاص باشد.

.

قربانی: کیفیت برگزاری سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت را چطور می‌بینید.

بکا: درمجموع می‌شود این سمینار را خوب ارزیابی کرد و در حقیقت خود برگزاری و تعیین موضوع نشان از کارِ کارشناسی نیازسنجی جامعه ارائه‌دهنده سرویس‌های بانکی و مالی بوده است که به‌هرحال بر اساس نیازهای اجتماعی و کمی فراتر از وضعیت فرهنگ کشورمان که بحث شبکه‌های اجتماعی و بانکداری روی شبکه‌های اجتماعی باشد به‌عنوان یک جامعه هدف و راهکاری برای توسعه کسب‌وکار مطرح خواهد شد. راه‌کارهایی که برای توسعه کسب‌وکار ارائه شد نشان می‌دهد که بحث علمی و نیازسنجی به‌تناسب روز و نیاز جامعه مطرح شد.

Morteza-Boka-Askarie-a-Index-way2pay-94-06-11

قربانی: اگر موضوعی در رابطه با سمینار و موضوع سمینار و کلیت مطالب مطرح‌شده دارید بفرمایید.

بکا: معمولاً در شروع و برگزاری سمینارها با اهداف خاصی دنبال می‌شود و دانشی را پایه‌گذاری می‌کند. اگر بعد از سمینارها جلسه‌ای برای همفکری و جلسات نشست علمی باشد که بشود راه‌کارهای ارائه‌شده و تفکر ایجادشده را با همان جامعه تأثیرگذار بررسی کرد تا بتوان فهمید چگونه می‌شود آن‌ها را در کشور اجرایی کرد و ارتباط سمینار و دبیرخانه علمی ایکوبیگ با مدعوین کار بسیار مطلوبی خواهد بود.

فایل ویدئویی مصاحبه اختصاصی راه پرداخت با سید مرتضی بکا معاون فناوری و اطلاعات موسسه اعتباری عسکریه نیز به زودی در همین صفحه بارگذاری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.