راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک رونمایی شد / خرید با اپ فیسبوک

فیس‌بوک استفاده آزمایشی از دستیار مجازی اپلیکیشن پیام‌رسان خود را آغاز می‌کند. برنامه مذکور فراتر از برنامه‌های هوش مصنوعی‌ای خواهد رفت که پیش از این در بازار بوده‌اند. از دستیار دیجیتال فردی که «ام» نامیده شده است از طرف کاربر به جستجوی اطلاعات می‌پردازد.

دیوید مارکوس در یک پست آنلاین گفته است: «متفاوت از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در بازار، ام می‌تواند به صورت واقعی به اجرای وظایف از طرف شما بپردازد.» این اپلیکیشن می‌تواند به خرید آیتم پرداخته، هدایای شما را به کسانی که دوستشان دارید تحویل بدهد، به رزرو رستوران بپردازد، به برنامه‌ریزی سفر بپردازد، قرارهای ملاقات را تنظیم نماید و …

مارکوس این استفاده آزمایش را قدمی در حرکت به‌سوی ایجاد یک سرویس مقیاس بزرگ توصیف نموده است که از نرم‌افزار دستیار مجازی بهره می‌برد. واژه «ام» دو روز پس‌ازآن پای به عرصه گذاشت که مایکروسافت نرم‌افزار دستیار مجازی کورتانای خود را برای کاربرانش روی دستگاه‌های موبایل اندرویدی قرار داد.

کورتانا پاسخ مایکروسافت به سرویس سیری اپل و سرویس گوگل‌نو می‌باشد که به دستورات صوتی روی دستگاه‌های موبایل پاسخ می‌دهد. این رونمایی بخشی از تلاش مایکروسافت برای توسعه حضور موبایلی خود، علیرغم نمایش و عملکرد ضعیف در عرصه دستگاه‌های ویندوزفون می‌باشد.

سوزان هنریش، در یک پست وبلاگی گفته است: «اپلیکیشن کورتانا بخش اعظم کاری را که کورتانا روی کامپیوتر یا ویندوز فون انجام می‌دهد را برای کاربر به انجام می‌رساند.»

هنریش در این باره گفته است: «با این اپلیکیشن، می‌توانید به مدیریت سبک زندگی پر تب‌وتاب خود بپردازید، این کار از طریق ایجاد و دریافت یادآور، جستجوی مداوم اینترنت، پیگیری اطلاعات مهم نظیر اطلاعات پرواز و همچنین آغاز و انجام وظایف روی دستگاه‌های موبایل صورت می‌گیرد.»

نسخه بتای کورتانا روز دوشنبه برای کاربران آمریکایی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه شد و قصد داریم تا آن را در سایر بازارها نیز عرضه نماییم.

منبع: شارا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.