پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
برگزاری سمینار تخصصی تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری با حمایت و حضور بانک انصار
سمینار تخصصی «تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظامهای پرداخت» در مرکز مطالعات بهرهوری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی، با حمایت و حضور مدیران و کارشناسان بانک انصار برگزار شد. این سمینار در پی برگزاری دو کنفرانس بینالمللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی (ایکوبیگ) که بانک انصار در آنها حضوری پررنگ داشت و دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار یکی از سخنرانان تخصصی پنلهای آن بود، برگزار شد و در آن، تحولات صنعت بانکداری و نظامهای پرداخت موردبحث قرار گرفت، چراکه تحولات جدید به شکسته شدن مرزهای فناوری انجامیده و سیمای خدمات مالی مدرن را دگرگون و باعث هماهنگی و تجمیع خدمات مبتنی بر تلفن همراه با خدمات مالی و پرداخت و نیز افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در بهرهگیری از خدمات مالی شده است.
با توجه به حضور کارشناسان بینالمللی از کشورهای آلمان و اتریش در این کنفرانس، بانک انصار با حضور و حمایت خود از این کنفرانس، درصدد رصد هوشمندانه روندهای جهانی این تحولات و اتخاذ تدابیری است که التزام به نوآوری را بهعنوان دستور کار و روندهای جاری در این بانک، تضمین کند.
راهبرد بانک انصار در راستای تدوین مدلهای کسبوکار بانکی مبتنی بر این واقعیت است که این مدلها همواره در حال تغییرند و گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه و شبکههای اجتماعی، بانکها و مؤسسات مالی را به سمت ارائه خدمات شخصی به مشتریان سوق داده است؛ بنابراین، با توجه به اینکه جایگاه فناوری در این حوزه سیر صعودی به خود گرفته و ارتباط بانکها و اپراتورهای تلفن همراه شکلی متفاوت و همراستا یافته است، این بانک در نظر دارد در مسیر پرداخت الکترونیکی و بانکداری خُرد مبتنی بر موبایل بانک، رویکردهای جدیدی را اتخاذ کند.
سمینار تخصصی مذکور با دو محور مدلهای نوین کسبوکار بانکی و جایگاه بانکداری دیجیتال بهعنوان یک مدل کسبوکار و چگونگی بهرهگیری از فناوریهای نوین وب ۳.۰ و بانکداری اینترنتی ۲.۰ در ارائه خدمات شخصی به کاربر و ایجاد تجربه مدرن کاربری با همکاری مدرسه اقتصاد مونیخ HDBW و شرکت بازاریابی دیجیتال پروتوتایپ «prototype» برگزار شد و اهداف اصلی آن آشنایی با آخرین تحولات در حوزه بانکداری دیجیتال، تبیین مفهوم تجربه کاربری و نقش آن در طراحی اینترنت بانک و موبایل بانک، راهکارهای استفاده از کلان دادهها (Big data) در طراحی محصولات جدید بانکی، طراحی بانکداری همراه بر روی گجت، راهکارهای طراحی بانکداری مبتنی بر شبکههای اجتماعی، مدلسازی کسبوکار بانکی بر اساس کاهش شعب و بانکداری چند مجرایی، نقش فناوری اطلاعات بهعنوان یک مدل کسبوکار و آشنایی با تجربیات بانکهای پیشرو در پیادهسازی مدلهای نوین کسبوکار بود.
منبع: بانک انصار