راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسینی: استفاده مشتریان از خدمات نوین بانکی از آیتم‌های سودآوری بانک‌هاست

سید مهدی حسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در همایش مدیران و روسای شعب استان آذربایجان غربی در تشریح عوامل موثر در سودآوری بانک گفت: نخستین گامِ تحصیل سود در نظام بانکی، پرداخت تسهیلات است و مدیریتِ نقدینگی در مرحله بعدی قرار می‌گیرد بنابراین باید مدیریت مالی منسجمی در استان‌ها داشته باشیم. وی افزود: سهم مشتریان در استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک و کارمزدهای آن نیز از دیگر آیتم‌های سودآوری در بانک‌ها است.

سید مهدی حسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد
سید مهدی حسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد گفت: در سال 89 تراکنش‌ها بیشتر در شعب انجام می‌شد اما با آشنایی مردم با خدمات نوین بانکداری، در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از تراکنش‌ها به‌صورت الکترونیک صورت می‌گیرد لذا با توجه به اینکه مجموعه مهر در حال پیوستن به شبکه شتاب است باید هم‌زمان زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه این قبیل خدمات فراهم شود. وی تصریح کرد: اکنون زمان آن است تا کسب درآمد از واسطه‌گری ارتقا یابد تا در نتیجه آن بانک مهر اقتصاد به سمت سودآوری بیشتر حرکت کند.

در ادامه، مجید صحرایی مدیر کل شعب استان اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به همراه فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از امکانات روز همواره برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان استان مورد توجه قرار دارد. وی ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیک را موجب جلوگیری از هدر رفتن منابع و توان نیروی انسانی ارزیابی کرد و افزود: برقراری ارتباطات روزآمد در کنار کاهش هزینه‌های عملیاتی نوید بخش تحولات عظیمی در اجرای بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد است که این مهم با برنامه‌ریزی دقیق و اعتماد به ظرفیت مطلوب کارکنان قابل‌دستیابی است.

صحرایی تصریح کرد: اطلاع رسانی از چگونگی اجرای بانکداری الکترونیک به مردم در کنار ارائه آموزش‌های به‌موقع به کارکنان، می‌تواند شتاب لازم را در رسیدن به برنامه‌های پیش‌بینی شده ایجاد نماید.

گفتنی است در این نشست بهزاد فتحی رئیس شعبه الکترونیک و براتعلی مومن رئیس اداره نرم‌افزار بانک مهر اقتصاد به تشریح برنامه‌های بانک برای ارتقاء بانکداری الکترونیک پرداختند.

منبع: بانک مهر اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.