راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ستاره‌ای بدرخشید؛ معرفی ستاره سرمایه بانک سرمایه

بانک سرمایه هم به جمع بانک‌های دارای خدمات 7 در 24 پیوست. مردادماه امسال را این بانک با افتتاح اولین باجه تمام الکترونیک خود آغاز کرد. این باجه با نام «ستاره سرمایه» شناخته می‌شود که مخفف عبارت «سامانه‌های تمام الکترونیکی راه دور هوشمند» هم هست. مهم‌ترین سیستم ستاره سرمایه دستگاه VTM است که پیش‌ازاین و برای اولین بار، بانک شهر از آن در «شهرنت» استفاده کرد. VTM که مخفف Video Teller Machine است توانایی انجام خدماتی را دارد که نیاز مشتری به مراجعه به شعبه را مرتفع می‌کند. مثلاً افتتاح حساب که پیش‌ازاین تنها از طریق شعب بانک‌ها انجام می‌شد حالا از طریق VTM و در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته انجام می‌شود.

طراحان VTM برای ارتباط با شعبه در مواقع لزوم هم‌فکری کرده‌اند تا از طریق ارتباط ویدئویی با اپراتور در هر ساعت شبانه‌روز نیازهای مشتری رفع شود. برخی می‌گویند VTM به‌نوعی نسل جدید ATM است و به‌تدریج جایگزین دستگاه‌های خودپرداز خواهند شد. جالب است که برای انتخاب نام فارسی برای این دستگاه نیز بحث‌هایی میان کارشناسان پرداخت صورت گرفته است. نامی که بانک شهر در آگهی‌هایش بر روی VTM گذاشته خودبانک است که لغت خودپرداز را نیز تداعی می‌کند و در گروه‌های اجتماعی موافقان و مخالفان خود را دارد.

به نظر می‌رسد سایر بانک‌ها و سازمان‌های مختلف اخیراً علاقه‌مند خرید دستگاه VTM شده‌اند. آن‌طور که حسن پورشاطری، معاون فناوری اطلاعات بانک سرمایه، هم می‌گوید این بانک در نظر دارد 500 شعبه ستاره سرمایه در سراسر کشور راه‌اندازی کند. بانک سرمایه در آخرین اقدام شعبه ستاره سرمایه را در فرودگاه تبریز افتتاح کرد.

منبع: هفته‌نامه عصرارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.