راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست «آینده پول، بانکداری و صنعت پرداخت» برگزار می‌شود

مدتی بود که احساس می‌کردم فضای فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت ایران از دنیا عقب مانده و به خاطر حبابی که تحریم‌ها برایمان ایجاد کرده بود، همه به همین دور هم بودن خوشیم و کاری به کار دنیا نداریم. ممکن است از لحاظ فنی ما هم کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داده باشیم که احتمالا همین‌طور هم هست؛ چرا که هیات آلمانی حاضر در ایران بسیار متعجب می‌شوند از آن چیزی که در ایران می‌بینند؛ چرا که تصورشان از ایران یک تصویر رسانه‌ای قحطی زده و مخروبه بود.

حالا این حباب ترکیده و هنوز همه در شوک هستند و خیلی‌ها هنوز باورشان نمی‌شود و منتظر هستند دوباره یکی چوب لای چرخ این توافق بکند. هر چه هست، تمام شد. اما هنوز هم فکر می‌کنم ما از دنیا خیلی عقبیم! از کریپتوکارنسی‌ها گرفته که نمی‌دانم ارزهای رمزگذاری شده معادل فارسی مناسبی برایش هست یا نه تا رمیتنس و نوآوری‌های دیوانه‌کننده‌ای مثل اسکوار. راستش ما در ایران فقط داریم اسم این‌ها را می‌شنویم و شاید از روی اخبار کمی درباره آن‌ها می‌شنویم. اما کمتر کسی را می‌بینم که تحقیق یا بررسی عمیقی در خصوص این تکنولوژی‌های برهم‌زننده بازی که اصطلاحا Disruptive لقبشان می‌دهند انجام داده باشد. این فکر خیلی آزارم می‌داد تا این‌که این روزها چند جلسه‌ای است که در گوشه دنج کافه IT می‌نشینم و صحبت‌های افراد مختلفی که مقدار قابل قبولی در این حوزه‌ها مطالعه کرده‌اند را گوش می‌دهم. کمی حالم بهتر می‌شود. خوشحالم از این‌که در این روزهایی که بزرگ‌ترین دغدغه بانک‌ها این شده است که چند ریال سود به سهامدارانشان بدهند، افرادی هم هستند که دنبال اشاعه و هم‌فکر در خصوص نوآوری‌های صنعت فناوری‌های مالی هستند.

نشست بعدی این کافه که فکر می‌کنم برای مخاطبین راه پرداخت هم خیلی جذاب باشد با عنوان «آینده پول، بانکداری و صنعت پرداخت» برگزار می‌شود. در این نشست قرار است روندهای فناوری اثرگذار بر پول و صنایع پرداخت و آینده و جایگاه بازیگران فعلی و البته نوع نگرش به پول را بررسی کنند. این نشست توسط مسعود زمانی ساعت 17:30 روز سه شنبه 6 مرداد 1394 در کافه آی تی برگزار می‌شود. کافه IT در خیابان آفریقا، بالاتر از میرداماد، قبادیان شرقی، پلاک 3 و در ساختمان فناپ قرار دارد. در صورت تمایل برای حضور در این نشست و برای ثبت نام به آدرس class@it-cafe.ir یک ایمیل بفرستید و آمادگی خودتان برای حضور در این نشست را اعلام کنید. در ضمن حضور در این نشست رایگان است.

از ApplePay تا بیت‌کوین، از پرداخت‌های همتا به همتا (P2P) تا حجم بسیار بالای Remittance در جهان، از انبوهی استارت‌آپهای متنوع در صنعت پرداخت و بانکداری تا نفوذ بی سابقه پرداخت‌های موبایلی در کشورهای توسعه نیافته نظیر کنیا، همه روزه شاهد اخبار متنوع و البته رشد بی سابقه‌ای از حضور و و نفوذ فناوری در این صنعت هستیم. نکته جالب اینکه بخش عمده‌ای از کسانی که احتمالاً آینده پول و صنعت پرداخت را رقم خواهند زد، شرکت‌ها فناور نظیر اپل، سامسونگ و یا گوکل هستند که هیچ تجربه بانکی و سابقه‌ای در این بخش ندارند و کمتر اسم بانک‌ها را در این جریان می‌شنویم. براستی چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در نشست «نمایش آینده – Showing the Future» با عنوان «آینده پول، صنعت پرداخت و بانکداری» روندهای فناوری اثرگذار بر پول و صنایع پرداخت را بررسی کرده و آینده و جایگاه بازیگران فعلی و البته نوع نگرش به پول را بررسی خواهیم نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.