راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

OTP، راهکاری برای امنیت / رمز یکبار مصرف خدمات بانکداری الکترونیک بانک مسکن

با هدف گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و به منظور ارتقای سطح امنیت و محرمانگی داده‌ها و همچنین اطمینان بخشی و جلب اعتماد مشتریان به سامانه‌های الکترونیکی بانک مسکن، برای کاربران سامانه بانکداری اینترنتی ابزار الکترونیکی لازم جهت تولید رمز یکبار مصرف دستگاه (OTP) فراهم شده است. بدین ترتیب تمام مشتریان حقیقی و حقوقی با مراجعه حضوری به شعب بانک و ارایه درخواست کتبی و پرداخت می‌توانند دستگاه OTP را برای ورود به سامانه اینترنت بانک و همچنین انجام عملیات حساب / کارت تحویل گیرند.

سرویس راه اندازی شده، امکان تخصیص دستگاه OTP را به هر حساب یا کارت به صورت جداگانه فراهم می‌سازد. در این صورت درج رمز OTP برای انجام تراکنش برای حساب / کارت مذکور ضروری است.

برای فعالسازی دستگاه OTP لازم است پس از روشن کردن آن، رمز دریافتی از شعبه را وارد دستگاه کرده و سپس با فشردن کلید شماره ۱ رمز یک بار مصرف نمایش داده میشود. گفتنی است، دستگاه صدور رمز با تغییرات انجام شده به عنوان مجوز ورود به سیستم و همچنین جهت انجام تراکنش مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین از قراردادن آن در اختیار غیر باید اجتناب شود. ضمن اینکه دستگاه اختصاص داده شده برای مشتریان به صورت انحصاری بوده و قابل اختصاص به شخص دیگر نیست.

سید مسلم ثابتی

منبع: maskanbankblog.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.