راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن‌های موبایل، جایگاه آینده تبلیغات

امروزه، فن تبلیغات آنقدر توسعه پیدا کرده و تخصصی شده که حتی در کشور ما با وجود فاصله‌ی فراوانی که از مرزهای استاندارد بین‌المللی در عرصه‌ی تبلیغات به ویژه در رسانه‌های مکتوب و در فضاهای شهری دارد، می‌توانیم آثار فاخر و به یادماندنی از هنرمندانی برجسته ببینیم که صرفاً برای تبلیغ یک کالا، محصول یا خدمت خاص کار می‌کنند و اثر اوریجینال به جامعه ارایه می‌دهند.

دامنه‌ی تبلیغات و نگاه‌های تخصصی و حرفه‌‌ای به آن، تا حدی گسترده شده که در فضاهای مجازی مانند اینترنت نیز یک رویکرد همه‌جانبه در جهت بهبود کیفیت تبلیغات و تسریع روند روبه‌رشد آن را شاهدیم و می‌بینیم وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های متعدد و خارج از شماری، به صورت مداوم، به روز و تخصصی به موضوع تبلیغات یا Advertisement می‌پردازند.

برنامه‌های نرم افزاری موبایل یا به اصطلاح اپلیکیشن‌ها موج جدید تکنولوژی هستند که با گسترش چشمگیر تلفن‌های همراه هوشمند رشد انفجاری داشته اند. به تبع آن نیز استفاده تبلیغاتی از این اپ‌ها نیز فراگیر شده است.

اخیرا موسسه تحقیقاتی IDC اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۸ هزینه تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، به تنهایی از کل هزینه‌ای که برای تبلیغات آنلاین پرداخت می‌شود، بیشتر خواهد بود. همچنین نمایش‌دهندگان تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۱۴ نسبت به ۲۰۱۳، رشد درآمدی آنها حدودا ۱۷۰% درصد افزایش یافته است که همین میزان یک موفقیت چشمگیر به حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به آمارهایی می‌اندازیم که در آخرین گزارش موسسه IDC منتشر شده و نظر خیلی از آگهی‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپلیکیشن‌ها را به خود جلب کرده‌است.

در حالی که پرداخت هزینه برای نسخه کامل و اصطلاحا Premium اپلیکیشن‌های، ۲۴% کاهش یافته است، هزینه پرداخت برای تبلیغات در آنها رشدی برابر ۷۰% در بر‌ داشته است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که اپلیکیشن‌های روی کامپیوترهای شخصی هم به شدت مورد توجه قرار گیرند و تبلیغات در آنها هم رشد بسیاری در انتظارش باشد.

در حال حاضر ۸۱% اپلیکیشن‌سازهای مستقل ترجیح می‌دهند که مدل درآمدی اپلیکیشن‌های خود را روی تبلیغات برآنها قرار داده و نسخه پولی برای اپلیکیشن خود عرضه نکنند.

تمام این ارقام نشان دهنده این هستند که اپلیکیشن‌های موبایل بیش از پیش مورد توجه آگهی‌دهندگان قرار گرفته‌اند و ثابت شده که می‌توانند امپراطوری تبلیغات خود را به تنهایی پایه‌ریزی کنند.

با توجه به مطالبی که در بالا نوشتم و گسترش خوب تلفن‌های هوشمند، بانک‌ها هم می‌توانند وارد این عرصه شده و مسیری را که آن قدرها هم گران نیست امتحان کنند. اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی، مالی و بسیاری دیگر هستند که مرتبط با فعالیتهای مالی و بانکی بوده و جایگاه مناسبی برای تبلیغ بانک می‌باشد.

وقت آن است که شیوه‌های سنتی تبلیغات را با آن هزینه‌های گزاف و کارآیی پایین کنار گذاشته و عرصه‌های جدید را امتحان کنیم. قسمتی از نوشته‌های این پست برگرفته از وبلاگ blogad.ir می‌باشد.

سید مسلم ثابتی

منبع:  maskanbankblog.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.