پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نرمافزار دانا دسک؛ پل ارتباطی مؤثر بین مشتریان و بانکها
فعالیت صنعت بانکداری و خدمات مالی بسیار بیشتر از جمعآوری سپردهها، نگهداری حسابها، پرداخت وام یا محاسبه بدهیها و بهرهها است. با توجه به ماهیت پیچیده محصولات و خدمات ارائه شده، بانکها و مؤسسات مالی به یک بخش پشتیبانی مشتری اختصاصی نیاز دارند تا به مردم در درک و انتخاب گزینه مناسب کمک کند.
به گزارش روابط عمومی داناپرداز، وقتی مشتریان با حسابهای بانکی، وامها یا سایر محصولات مالی خود دچار مشکل میشوند، باید بتوانند این مشکلات را با سرعت و کارآمدی بالا حل کنند. مؤسسات مالی خدمات ضروری مانند بانکداری، بیمه و مدیریت سرمایهگذاری را به افراد و کسبوکارها ارائه میدهند. از آنجایی که انتظارات مشتریان و فشارهای نظارتی همچنان در حال افزایش است، برای این سازمانها بسیار مهم است که فرایندهای پشتیبانی خود را بهبود بخشند و کمکهای به موقع، کارآمد و سازگار به مشتریان خود ارائه دهند.
نرم افزار هلپ دسک میتواند نقش مهمی در تسهیل فرایندهای پشتیبانی، افزایش رضایت مشتری و بهینهسازی منابع داشته باشد. در ادامه بررسی میکنیم که چرا استفاده از نرمافزار هلپ دسک برای کسبوکارهای فعال در صنعت بانکداری و مالی اهمیت زیادی دارد و چطور دانا دسک به بانکها کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباط مؤثرتری را بسازند و حفظ کنند.
چرا استفاده از نرمافزار هلپ دسک برای صنعت مالی و بانکداری مهم است؟
بانکها و مؤسسات مالی روزانه حجم بالایی از تراکنشها را پردازش میکنند که باید به مشتریان نیز اطلاعرسانی شود. یک بخش خدمات مشتری و پشتیبانی اختصاصی میتواند بسیار مفید باشد، بهطوری که بهروزرسانیهای به موقع را میتوان به اطلاع عموم مشتریان رساند. این مؤسسات باید چندین کار را به سرعت انجام دهند که ممکن است بر کیفیت خدمات تأثیر بگذارد.
هنگامی که مشتریان به دلیل مواجه شدن با مشکل یا ارائه درخواست تماس میگیرند، هلپ دسک میتواند با مسیردهی هوشمندانه موارد حیاتی به نمایندگان فعال و کمک به مشتریان در حل و فصل آسان و سریع مشکلات از طریق سلف سرویس به تیم پشتیبانی بانکها و مؤسسات مالی کمک کند. سلف سرویس بهطور مرتب توسط یک پایگاه دانش بهروز شده پشتیبانی میشود و حجم کاری نمایندگان پشتیبانی را بهطور محسوسی کاهش میدهد.
افراد فرض کنند مشتری مطمئن نیست که مشکلش با سیستمهای سلف سرویس قابل حل باشد و مایل است با تیم پشتیبانی صحبت کند. در چنین سناریوهایی، نرم افزار تیکتینگ میتواند اعتبار مشتری را پیش از اتصال آنها به نمایندگی خدمات تأیید کند. این نرمافزار با تأیید و استخراج خودکار دادههای متنی مشتری و ارائه آنها به نمایندگان، در وقت نمایندگان صرفهجویی میکند.
نرمافزار Helpdesk میتواند با ارائه اطلاعات دقیق به نمایندگان و تیمهای مختلف مشتری کمک کند. علاوه بر این، مشتریانی که به دنبال شفافسازی یا اختلاف در هزینههای مربوط به حسابهای پسانداز یا صورتحسابهای کارت اعتباری خود هستند، میتوانند اسناد را به صورت دیجیتالی به اشتراک بگذارند.
نرمافزار هلپ دسک همچنین از دادهها و تجزیهوتحلیلها استفاده میکند که برای شناسایی مشکلات بالقوه مشتریان و ارتباط فعالانه با مشتریان برای ارائه راهحل استفاده میشود. بهعنوان مثال، یک بانک میتواند فعالانه با مشتری در معرض خطر عدم پرداخت وام تماس بگیرد تا او را راهنمایی کند. سرمایهگذاری در نرمافزار هلپ دسک میتواند به بانکها و مؤسسات مالی کمک کند تا نمرات رضایت مشتری را بهبود بخشند و به آنها کمک کند سودآورتر شوند.
مؤسسات بانکی و مالی باید از قوانین سختگیرانه صنعت و استانداردهای امنیت داده پیروی کنند. نرمافزار هلپ دسک معمولاً شامل ویژگیهایی برای کمک به برآوردن این الزامات انطباق و محافظت از اطلاعات حساس مشتری است.
نقش دانا دسک در ایجاد یک پل ارتباطی مؤثر بین بانکها و مشتریان
دانا دسک یک راهکار آنلاین مدیریت خدمات مشتریان است که به مشتریان بانکها کمک میکند به شیوه دلخواه خود سؤالات و مشکلاتشان را در میان بگذارند. امکانات کاربردی دانا دسک به تیم پشتیبانی و خدمات مشتری بانکها کمک میکند تا به شیوهای سریعتر و بهتر به تیکتها رسیدگی کنند. بهاینترتیب، بانکها و مؤسسات مالی میتوانند رضایت مشتریان را افزایش دهند و با توجه به خودکار شدن بسیاری از وظایف و فرایندهای تکراری، از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری کنند.
در ادامه بررسی میکنیم که دانا دسک چطور میتواند به عنوان یک پل ارتباطی مؤثر و جامع بین کسبوکارهای فعال در صنعت بانکداری و مشتریان ایفای نقش کند.
- درک دیدگاه مشتری: اولین قدم در جهت تقویت روابط با مشتری، درک دیدگاه مشتری است. توجه داشته باشید که وقتی مشتریان به سمت سرویس دسک میروند که دچار ناامیدی یا مشکلات جدی هستند؛ بنابراین، همدلی در این شرایط کلیدی است. بانکها و مؤسسات مالی باید تیمهای خود را بهگونهای آموزش بدهند که به هر تعاملی با همدلی برخورد کنند تا یک تجربه بالقوه منفی به تجربهای مثبت و شیرین تبدیل شود.
- تسهیل ارتباطات: ارتباط مؤثر اصل مهم و کلیدی در ایجاد روابط موفق با مشتری است. پیادهسازی یک سیستم پشتیبانی چندکاناله با استفاده از دانا دسک به مشتریان اجازه میدهد تا از طریق ایمیل، تلفن، چت زنده و پورتالهای سلفسرویس سؤالات و چالشهای خود را مطرح کنند. ابزار چت آنلاین دانا امکانات بسیار خوبی را در اختیار بانکها قرار میدهد. با این ابزار بانکها میتوانند بهرهوری تیمهای خود را افزایش دهند و عملکرد و کیفیت پاسخگویی افراد تیم پشتیبانی را به شیوهای مدرن و شفاف ارزیابی کنند. همچنین پورتال مشتریان امکان ثبت تیکتهای جدید و بررسی وضعیت تیکتهای قبلی را در اختیار مشتریان قرار میدهد. بانکها و مؤسسات مالی میتوانند براساس نیازهای خود پورتالهای اختصاصی را طراحی کنند و در دسترس گروههای مختلف مشتریان قرار دهند.
- شخصیسازی تجربه پشتیبانی: شخصیسازی میتواند بهطور قابلتوجهی تجربه مشتری را ارتقا دهد. ارائه پشتیبانی براساس تاریخچه، ترجیحات و نیازهای خاص مشتری نشان میدهد که بانک برای زمان و دغدغههای او ارزش قائل است. نرمافزار دانا دسک هماهنگی فوقالعادهای با CRM دانا دارد و بانکها میتواند تعاملات و ترجیحات مشتریان خود را ثبت و ردیابی کنند.
دانا دسک امکان طراحی فرمهای نظرسنجی سفارشی را فراهم میکند تا بانکها به راحتی متوجه شوند خدماتی که ارائه میدهند از نظر مشتریان در چه وضعیتی قرار دارد و یا آنها به چه خدمات جدیدی نیاز دارند.
همچنین قابلیتهای بسیار کارآمد تحلیل و کاوش دادهها در نرمافزار دانا دسک با داشبوردهای مدیریتی، نمودارها و گرافهای جذاب و زنده به تیمهای پشتیبانی کمک میکند تا اطلاعات را به سادگی تحلیل کنند و تجربه مشتریان را به صورت مستمر بهبود بخشند.
بهبود روابط با مشتریان نیازمند رویکردی چندوجهی است که درک نیازهای مشتری، استفاده از فناوری، شخصیسازی تجربه خدمات و پرورش فرهنگ بهبود مستمر را شامل میشود. با بهرهگیری از یک هلپ دسک کارآمد مانند نرمافزار دانا دسک امکان پیادهسازی این استراتژیها در بانکها و مؤسسات مالی میسر میشود. با این رویکرد میتوان مسائل را بهطور کارآمدتری حل و فصل کرد، روابط پایدارتری با مشتریان ایجاد کرد و در نهایت با سرعت بیشتری در مسیر موفقیت و رشد کسبوکار حرکت کرد.