پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
هشتگ؛ جستجوی ساده و سریع تراکنشها در اپلیکیشن بلو
بلوبانک سامان با اضافه کردن یک محصول جدید به اپلیکیشن خود مسیر گشتن و جستجو کردن میان تراکنشهای کاربران را هموار کرده است. با قابلیت «هشتگ» کاربران میتوانند هم در جستجو در فهرست تراکنشها و هم در بخش مدیریت مالی دسترسی آسانتری به تراکنشهای مختلف خود داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی بلوبانک، برای هر یک از تراکنشهایی که کاربران بلو انجام میدهند امکان استفاده و ایجاد هشتگ وجود دارد. کاربران در صفحه اصلی اپلیکیشن بلو فهرستی از تراکنشهای خود را میتوانند مشاهده کنند. با انتخاب هر یک از این تراکنشها همه اطلاعات و جزئیات مربوط به آن تراکنش به کاربر نشان داده میشود.
یک بخش از اطلاعات هر تراکنش «توضیحات» آن است. کاربر در بخش توضیحات تراکنش میتواند عبارت، جمله یا یادداشتی بنویسد که حاوی اطلاعاتی درباره آن تراکنش باشد. اما بلو بهتازگی با اضافه کردن امکان هشتگگذاری این اختیار را به کاربر میدهد که توضیحات مربوط به تراکنشش را به شکل هشتگ وارد کند.
در اپلیکیشن بلو چطور هشتگ بزنیم؟
برای هشتگ زدن در اپلیکیشن بلو هم کابران میتوانند از هشتگهایی که بهصورت پیشفرض تعریف شده و اپلیکیشن به کاربر پیشنهاد میدهد استفاده کنند و هم میتوانند هشتگی را که مد نظر دارند، بنویسند.
برای استفاده از هشتگهایی که در اپلیکیشن وجود دارد کافی است کابران هنگام اضافه کردن توضیحات به تراکنش مورد نظرشان از میان هشتگهایی که به آنها نشان داده میشود هشتگ متناسب با آن تراکنش را انتخاب کرده و به توضیحات تراکنش اضافه کنند.
البته این تنها راه استفاده از قابلیت هشتگ نیست؛ چون افراد علاوه بر هشتگهای موجود و از پیش آماده، این امکان را هم دارند که هر هشتگی را که مد نظرشان است بنویسند. نحوه هشتگ زدن در اپلیکیشن بلو مثل هشتگ زدن در شبکههای اجتماعی، اینستاگرام و ایکس (توییتر سابق) است.
یعنی افراد باید از # در کنار کلمه مد نظر استفاده کنند و در کلمههای چندبخشی هم بین هر کلمه آندرلاین (_) بگذارند.
افراد این نکته را هم به خاطر داشته باشند که مجموع هشتگهایی که در بخش توضیحات تراکنش مینویسند حداکثر میتواند ۱۵۰ کاراکتر باشد و نه بیشتر.
هشتگ زدن به چه کاری میآید؟
استفاده از هشتگ در توضیحات تراکنش به کابران کمک میکند که تراکنشهای مشابه مورد نظرشان را با استفاده از یک هشتگ مشخص دستهبندی کنند تا در جستجوهایشان بتوانند همه آن هشتگها و جزئیاتشان را یکجا ببینند.
این هشتگها هم در بخش «خانه» در اپلیکیشن بلو به کارشان میآیند و هم در بخش مدیریت مالی.
در بخش «خانه» با انتخاب ذرهبین که در واقع همان بخش جستجو در میان تراکنشهای مختلف، کابران میتوانند هشتگ مورد نظرشان را جستجو کنند تا سریع و ساده همه تراکنشهایی که در آنها از هشتگ مورد نظر استفاده کردهاند را ببینند و به جزئیاتشان دسترسی پیدا کنند.
برای مثال، کافی است یک هشتگ، مثلاً «غذا» یا «لباس»، را جستجو کنند تا همه تراکنشهایی که برای خرید غذا یا لباس انجام دادهاند و در توضیحاتش از آن هشتگ استفاده کردهاند، همراه با همه جزئیات مربوط به آن تراکنش را ببینند.
این هشتگها در صفحه مدیریت مالی هم به کارشان میآید؛ افراد در صفحه مدیریت مالی اپلیکیشن بلوبانک سامان میتوانند هشتگهایی را که در تراکنشهایشان استفاده کردهاند جستجو کنند تا همه تراکنشهای دارای آن هشتگ به آنها نشان داده شود.
کاربران برای استفاده از این امکان به صفحه مدیریت مالی بروند، در این صفحه کمی پایین بروند تا در میانه این صفحه بخشی به نام «هشتگها» را ببینند. روی همین بخش بزنند تا فهرستی از همه هشتگهایی که انتخاب یا ایجاد کردهاند به آنها نمایش داده شود.
در ادامه کافی است هر یک از هشتگهایی را که میبینند انتخاب کنند تا اطلاعات همه تراکنشهای مربوط به آن هشتگ را مشاهده کنند. به این ترتیب، اطلاعاتی مثل تعداد تراکنشهای مربوط به آن هشتگ و همچنین، مجموع مبلغی که در آن هشتگ خرج کردهاند به آنها نشان داده میشود. مثلاً روی هشتگ «لباس» بزنند تا ببینند در مجموع چند تراکنش برای خرید لباس انجام دادهاند و چه مبلغی را صرف خریدن لباس کردهاند.