راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قوانین صدور دسته‌چک از ۳۰ دی تغییر می‌کند

از روز ۳۰دی ماه سال جاری مشتریان شبکه بانکی برای صدور دسته‌چک در سامانه صیاد باید کدملی و کدپستی اعلام شده به بانک را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

اواسط دی‌ماه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صدور دسته‌چک در سامانه صیاد از ۳۰ دی ماه منوط به تطابق کدملی و کدپستی اعلام شده مشتریان شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان است.

این امر با هدف اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره  الحاقی ماده ۱۶۹ مکرر قانون  مالیات‌های مستقیم مبنی منوط‌سازی ارائه خدمات بانکی به احراز نشانی محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور انجام می‌شود.

بدین ترتیب از ۳۰دی ماه ۱۴۰۳ در صورت عدم تطابق کدپستی و کدملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان، از فرایند صدور دسته‌چک ممانعت خواهد شد و تا زمان ثبت یا اصلاح داده‌های اظهارشده، صدور دسته‌چک مقدور نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.