راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسلامی در نمایشگاه کارت و پرداخت دبی: فناپ از تجارت B2B به سمت B2C حرکت می‌کند

در بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه 2015 شرکت فناپ این بار نام فناپ هم دیده می‌شد. فناپ درواقع هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه مالی پاسارگاد است و در زمینه تجارت الکترونیک، پرداخت خرد، پرداخت موبایلی و تجمیع حوزه‌های پرداختی فعالیت می‌کند. از همین رو سری هم به غرفه این شرکت زدیم و با حسین اسلامی قائم‌مقام مدیرعامل فناپ گپ و گفت کوتاهی داشتیم.

حسین اسلامی هدف فناپ را ارائه پلتفرم به مشتری به‌جای درگاه پرداخت بیان می‌کند. او اعتقاد دارد که فناپ در پی تغییر سبک زندگی مردم در زمینه پرداخت است.

Middl-eas-Duba-Index-way2pay-94-02-26c

او می‌گوید: «وقتی فناپ در پی گسترش بازار خودپرداز یا پرداخت موبایلی است درواقع می‌خواهد این فرآیند را در همه مکان و همه زمان و برای همه انجام دهد. فناپ خواستار تعامل بیشتر با کاربر است. این شرکت علاقه‌مند است آپشن‌های پرداخت الکترونیک توسط کاربر ساخته شود. در کنار این‌ها شرکت فناپ اهداف صادراتی بلندی را هم پیگیری می‌کند و برنامه‌های وسیعی در این زمینه دارد که در صورت رفع احتمالی تحریم‌ها این برنامه‌ها می‌تواند گسترش بیشتری هم پیدا کند.»

فناپ در چندین کشور ازجمله عراق و کانادا دست به تست‌های فنی و اقدامات حقوقی و قانونی زده است تا مشتریان بتوانند با استفاده از کارت‌های شتابی داخل ایران اقدام به انجام تراکنش‌های مالی در آن‌ کشورها بکنند. اسلامی دراین‌باره می‌گوید: «طبیعتاً این فرآیند بیش از دغدغه‌های فنی نیاز به رفع پیچیدگی‌های غیر فنی دارد.»

Hossein-Slami-Index-way2pay-94-03-02

اسلامی در ادامه در خصوص برندینگ می‌گوید: «فناپ علاقه‌مند است تا در زمینه برندینگ بین‌المللی خود به‌صورت بسیار آرام عمل کند و به‌صورت بسیار آرام از یک تجارت B2B به سمت B2C حرکت کند و تمایل دارد که خود را به‌عنوان قوی‌ترین شریک در ایران و حتی خاورمیانه برای شرکت‌های بزرگ دنیا کاندید کند. از همین رو هم در رویدادهای بین‌المللی مانند نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه دبی حضور فعال دارد تا لینک‌های موردنظر را برای این امر بیابد. همچنین برنامه‌ریزی برای حضور فعال در Bridge برلین در حال انجام است.»

اسلامی معتقد است که فناوری اطلاعات باید زیرساخت بقیه صنایع باشد و به CityBank اشاره می‌کند که این بانک یک شرکت فناوری است که مجوز بانکداری هم دارد.

محمد امین جعفری؛خبرنگار راه پرداخت در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه ۲۰۱۵

+گزارش تصویری راه پرداخت از این رویداد را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.