پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بیش از ۲۰ هزار شرکت از خدمات کیسان استفاده میکنند
جواد قندی، مدیر بازاریابی شرکت کیسان، در گفتوگویی به بررسی راهکارها و دستاوردهای این شرکت در حوزه ارسال صورتحساب الکترونیکی پرداخته است. شرکت کیسان که فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است، اکنون بهعنوان یکی از بازیگران تأثیرگذار در بازار شرکتهای معتمد مالیاتی شناخته میشود.
نگاهی به سهم بازار کیسان
به گزارش روابط عمومی کیسان، از ابتدای فعالیت تاکنون، بیش از ۳۰ هزار مؤدی مالیاتی از خدمات کیسان بهرهمند شدهاند. از این تعداد، بیش از ۲۰ هزار مشتری، شرکتها و سازمانهای حقوقی هستند و مابقی شامل اصناف و افراد حقیقی میشود.
قندی با اشاره به بیش از ۲۰ هزار مشتری کیسان توضیح داد: «باتوجهبه گزارشهایی که مرکز تنظیم مقررات پایانههای فروشگاهی ارائه کرده است، از نظر تعداد مؤدی مالیاتی شرکت کیسان، سهمی بیش از ۵۰ درصدی از بازار شرکتهای معتمد را از آن خود کرده است. این سهم بازار بیش از ۵۰ درصدی هم در بخش مؤدیان حقوقی و هم در بخش مؤدیان حقیقی، به دست آمده است.»
عوامل رشد کیسان
قندی معتقد است که سه عامل اصلی محصول کارآمد و بهروز، آموزش مستمر و پشتیبانی با کیفیت در رشد و موفقیت کیسان نقش کلیدی داشتهاند. او در خصوص هر یک از آنها توضیح داد:
«محصول کارآمد و بهروز: در شرایطی که قوانین و دستورالعملهای سازمان امور مالیاتی بهسرعت در حال تغییر هستند، کیسان با ارائه یک محصول بهروز و سازگار، توانسته اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کند. این ویژگی موجب شده است که برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به راهکاری مطمئن از نظر کاربران تبدیل شود.
آموزش مستمر: باتوجهبه پیچیدگیها، ابهامات و جدید بودن قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، کیسان علاوه بر وبینارهای مستمر رویدادهای آموزشی متعددی در شهرهای بزرگ برگزار کرده است. این رویکرد نهتنها منجر به شناخت بیشتر از برند کیسان شده، بلکه بسیاری از مؤدیان مالیاتی را به استفاده از خدمات این شرکت ترغیب کرده است.
پشتیبانی با کیفیت: ارائه خدمات پشتیبانی قوی و آموزش نیروهای متخصص برای پاسخگویی به سؤالات و دغدغههای مالیاتی کاربران، از دیگر دلایل رشد کیسان است. این ویژگی، حس اطمینان و رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.»
راهکارهای کیسان برای نیازهای متنوع
به گفته مدیر بازاریابی شرکت کیسان، این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مؤدیان مالیاتی، بستهها و راهکارهای متنوعی ارائه کرده است:
«بسته برنزی: مناسب برای کسبوکارها و اصناف با تعداد صورتحسابهای محدود. این بسته رایگان بوده و با استقبال گستردهای روبهرو شده است.
بسته نقرهای: این بسته برای شرکتها و کسبوکارهای متوسط طراحی شده است و امکانات مناسبی را برای این دسته از مشتریان فراهم میکند. امکاناتی مثل گرفتن انواع گزارشها و ارسال دستهای صورتحساب تا تعدادی مشخص در این بسته وجود دارد.
بسته طلایی: این بسته ویژه شرکتها و کسبوکارهای بزرگ طراحی شده است و امکانات پیشرفتهتری را ارائه میدهد. دراینخصوص بیان شد: «مؤدیان بزرگی مانند بانک سامان، بانک خاورمیانه، بورس کالای ایران، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، تأمین سرمایه تمدن، بیمه پارسیان، بیمه ما، شرکت فولاد خوزستان و پتروشیمی غدیر از این بسته بهره میبرند.»
بسته طلایی پشتیبانی ویژه بهصورت ریموت، تلفنی و از طریق چت را دارد. امکان ارسال دستهای صورتحساب بهصورت نامحدود نیز یکی دیگر از ویژگیهای این بسته است.
راهکار اختصاصی اصناف: این راهکار شامل نرمافزار موبایل و دستگاه کارتخوان اندرویدی بوده و با شخصیسازی برای هر صنف، فرایند ارسال صورتحساب را سریع و ساده کرده است. برای نرمافزار هر صنف فیچرهای اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است. مثل فیچر استعلام قیمت لحظهای که برای نرمافزار صنف طلا و جواهر در نظر گرفته شده است.»
چشمانداز پیش رو کیسان
قندی با اشاره به چشمانداز پیش روی کیسان گفت: «بخش عمدهای از شرکتها و سازمانهای حقوقی اکنون ارسال صورتحساب الکترونیکی را انجام میدهند. در همین راستا، توسعه خدمات و تسهیل فرایندهای مالیاتی برای این گروه یکی از اولویتهای کیسان است. در حوزه اصناف، درصد زیادی از مؤدیان مالیاتی هنوز ارسال صورتحساب را آغاز نکردهاند. با گسترش دامنه شمول قانون، انتظار میرود در آینده نزدیک طیف وسیعی از اصناف به ارسال صورتحساب الکترونیکی روی آورند. به همین دلیل، ارائه سرویس ارسال صورتحساب الکترونیکی به اصناف نیز یکی از اولویتهای کیسان است.»