راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

4 تغییر زیست‌محیطی دستگاه‌های خودپرداز در آینده

همه شرکت‌های مشغول در فناوری ساخت دستگاه‌های خودپرداز و محصولات وابسته به آن درک بهتری از تکنیک‌های دوستار محیط زیست در این عرصه به دست آورده‌اند و تلاش‌های آنها در این زمینه مسلماً به نوآوری و سودآوری منجر می‌شود.

ATM-Index-way2pay-93-05-02

اسکناس کاملاً دوستدار محیط زیست است. اما راه‌های جدیدی برای کمک دستگاه‌های خودپرداز به محیط زیست پدیدار شده است که سود، بهره وری، اطمینان مصرف کننده و دسترسی بازار گسترده را برای تولیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. از این مجموعه روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

.

فیش‌های الکترونیکی

بانک ولز فارگو نخستین موسسه مالی بود که از این روش استفاده کرد. حتی برخی از تولیدکنندگان با پیش بینی از رده خارج شدن خودپردازهای وابسته به کاغذ، مدل‌های بدون پرینتر را رو نمایی کرده‌اند. این یعنی صرفه جویی در مصرف ۶۴۰۰۰۰ تن کاغذ در سال.

.

بازیافت قطعات

همیشه و هر لحظه فناوری در حال پیشرفت است بنابراین قطعات به کار برده شده در دستگاه‌های خودپرداز نیز مطابق نیاز و یا بر اساس عمر نیاز به تعویض و جایگزینی دارند اما اغلب با تعمیر و استفاده از خدمات نگهداری مناسب می‌توان تا حد زیادی از کاهش دورریختنی‌ها جلوگیری کرد.

.

تلفن همراه

یکی از راه‌های نه چندان جدید اما همراه با فناوری روز، تلفن‌های هوشمند هستند که در مکان دستگاه خودپرداز تنها با اسکن کردن یک کد وجه را بدون نیاز به کار با کیبور خودپرداز به کاربر تحویل می‌دهد. در حقیقت تلفن همراه در حال تبدیل به بخش جدایی ناپذیر صنعت بانکداری است.

.

انرژی خورشیدی

این موضوع از سال‌ها پیش در هر زمینه‌ای با مزمون صرفه جویی و کمک به محیط زیست مطرح شده. فناوری امروز باعث کاهش هزینه پنل‌های خورشیدی و بالا بردن ظرفیت باتری‌ها در دستگاه‌های خودپرداز خورشیدی شده است. این ویژگی باعث شده دستگاه‌های خودپرداز بتوانند از محدوده فراتر رفته و در بسیاری از نقاط جهان در دسترس کاربران قرار بگیرند. مصرف برق خودپردازهای خورشیدی ۹۰ درصد کمتر از خودپردازی‌های معمولی است.

منبع: اخباربانک / ATM Marketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.