پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
زپ و الوپیک ادغام شدند
با تصمیم هیئتمدیره شرکتهای زپ و الوپیک، این دو شرکت ادغامشده و ازاینپس با برند الوپیک به مسیر خود ادامه خواهند داد. هدف اصلی این ادغام، ایجاد همافزایی میان توانمندیهای دو شرکت و تمرکز بر توسعه محصولات و خدمات جدید در حوزه لجستیک اعلامشده است.
مصطفی سیدحسینی، رئیس هیئتمدیره دو شرکت زپ و الوپیک، با تأکید بر اهمیت این تصمیم گفت: «ما در نظر داریم در حوزه لجستیک، کارهای بیشتر و متفاوتتری انجام بدهیم که بتوانیم درنهایت، قویترین زیرساخت لجستیک در اکوسیستم دیجیتال کشور را ایجاد کرده و ارزشافزوده بیشتری برای کاربرانمان خلق کنیم. برای انجام چنین کاری، نیاز به تمرکز و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در داخل گروه داشتیم و همین باعث شد تصمیم به ادغام این دو شرکت بگیریم.»
سیدحسینی درباره آینده سرویس زپ پس از ادغام تصریح کرد: «این سرویس همپوشانیای با محصولات و خدمات الوپیک ندارد و برای مشتریهای سازمانی طراحیشده است؛ بنابراین همچنان در کنار سایر سرویسهای الوپیک به مسیر خود ادامه میدهد و هیچ خللی در ارائه خدمت به مشتریان این سرویس ایجاد نمیشود. با این تغییر، دو کسبوکار اصلی در حوزه لجستیک شامل الوپیک و تپسی دلیوری در مجموعه وجود خواهند داشت که هرکدام، بازار و سرویس متفاوتی را دنبال میکنند. در ادامه نیز تلاش میکنیم سرویسهای متنوعتری در حوزه لجستیک اضافه کنیم تا نیاز بخشهای گستردهتری از بازار را پوشش دهیم.»
به دنبال این ادغام، شهاب افشارکهن، مدیرعامل پیشین شرکت زپ، بهعنوان مدیرعامل جدید الوپیک منصوب شد. در همین حال، مجید موسوی، مدیرعامل سابق الوپیک، مسئولیت توسعه یکی از خطوط جدید کسبوکاری در حوزه لجستیک را بهعنوان مدیر ارشد اجرایی برعهده گرفته است.