پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رونمایی از پنل جدید کاربری سایت دیجیشهر
همگام با رشد مجموعه دیجیشهر و افزایش کاربران و بهدنبال آن، در جهت سهولت دسترسی به امکانات سایت و بهبود پاسخگویی به نیاز کاربران بر اساس نیازسنجی، پنل کاربری سایت دیجیشهر بازطراحی شد. دیجیشهر یک فروشگاه خرید اقساطی آنلاین است که تجربه خرید بهصرفهای را برای مشتریان فراهم میکند.
به گزارش روابط عمومی دیجیشهر، فروشگاه دیجیشهر به پشتوانه بانک شهر فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ شروع کرد تا افراد مسیر نزدیکتر، راحتتر، و امنتری را برای خرید قسطی کالا طی کنند.
طراحی جدید پنل سایت دیجیشهر با هدف دسترسی راحت کاربران به دریافت وام اینترنتی، اضافه شدن امکان پرداخت آنلاین اقساط وام و استفاده از رابط کاربری جذاب و بهروز، در آذرماه سال ۱۴۰۳ در دسترس کاربران قرار گرفت.
چرا پنل کاربری سایت دیجیشهر بازطراحی شد؟
در طی چند سال گذشته، تیم محصول دیجیشهر همیشه در تلاش بود با بررسی و تحلیل نیاز کاربران در ارائه سرویس دریافت وام آنلاین، رابط کاربری متفاوتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. نسخه جدید پنل دیجیشهر به شکلی بازطراحی شده که مراحل دریافت وام در مقایسه با گذشته، راحتتر و سادهتر باشد و با اضافه کردن امکاناتی مانند «پرداخت آنلاین اقساط»، کاربران به دور از پیچیدگی بتوانند تمام مراحل حتی تسویه وام خود را در سایت دیجیشهر انجام دهند.
مقایسپذیری سایت و رشد کاربران؛ تغییرات اساسی پنل شامل چه مواردی میشوند؟
۱. بازطراحی کامل و بهبود سرعت و عملکرد پنل کاربران به کمک دیزاین سیستم جدید
۲. طراحی دوباره رابط کاربری با تمرکز روی دسترسپذیری بیشتر و گرافیک جذابتر
۳. اضافه کردن سیستمهای نظارتی پیشرفته برای شناسایی سریع مشکلات پنل کاربری
مدیریت آنلاین اقساط؛ پنل جدید کاربری دیجیشهر چه امکاناتی دارد؟
تیم محصول دیجیشهر در تغییرات جدید پنل سایت خود سعی کرده است تا تجربه کاربری و کیفیت رابط کاربری سایت را بهبود دهد و امکان «پرداخت آنلاین اقساط وام و «مدیریت همزمان اقساط چند وام» را برای مشتریان فراهم کند.
پرداخت آنلاین اقساط فقط با چند کلیک
دیجیشهر در جدیدترین بهروزرسانی سایت خود، امکان پرداخت آنلاین اقساط وام را به پنل کاربران اضافه کرده است. تا قبل از ایجاد این ویژگی در پنل، کاربران میتوانستند به دو روش شارژ حساب بانک شهر خود و استفاده از اپلیکیشن همراه شهر پلاس، اقساط دیجیشهر را پرداخت کنند. با راهاندازی امکان پرداخت آنلاین اقساط، کاربران میتوانند با همه کارتهای بانکی، اقساط خود را بهصورت آنلاین در سایت دیجیشهر پرداخت کنند.
امکان مدیریت اقساط چند وام همزمان
در نسخه جدید پنل کاربری سایت دیجیشهر، کاربران با ویژگی به نام «مدیریت اقساط» روبهرو هستند که به آنها اجازه میدهد اطلاعات انواع وامهای دریافتی خود را مانند تاریخچه پرداخت، تعداد اقساط باقیمانده، سررسید قسط در ماه و مبلغ اقساط تسویهشده را بهصورت جداگانه ببینند.
اما این موارد تمام ماجرا نیست و دیجیشهر تلاش میکند با معرفی انواع وام و ارائه اعتبار مالی، سرویسهای بیشتری را به پنل خود اضافه کند تا اقشار مختلف به خدمات مالی در حوزه لندتک دسترسی داشته باشند.
امید آراسته، مدیر تیم محصول دیجیشهر، درباره هدف بازطراحی پنل کاربری سایت توضیح داد: «ایجاد تجربه کاربری بهتر میتواند به برگ برنده کسبوکار در بازار منجر شود، پیادهسازی رابط کاربری جدید برای اپلیکیشن لند با طراحی سیستم جدید و بازطراحی برخی فرایندها برای ارتقا تجربه کاربری، از اهداف این بهروزرسانی بود که با همت تیم محصول و توسعه در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه رسید.»
آراسته در پاسخ به این سوال که افزایش میانگین ۳۶ درصدی رضایت کاربران از پنل جدید؛ مسیر اندازهگیری موفقیت تغییرات پنل سایت چگونه بود؟ گفت: «برای اطمینان از موفقیت این تغییرات، پیش از بازطراحی پنل، از بیش از ۵۵۰ کاربر در طی دو هفته، درباره مدت زمان صرفشده تکمیل اطلاعات، ارزیابی کلی مراحل و رضایتشان از تجربه کار با سایت، نظرسنجی شد. همچنین پس از طراحی دوباره پنل و رونمایی از آن، پنل در دسترس همان تعداد کاربر جدید قرار گرفت تا میزان تاثیرگذاری تغییرات بررسی شود.»
نتایج نظرسنجی؛ تغییرات موثر و ملموس
آراسته توضیح داد: «بررسی و تحلیل بازخوردهای نظرسنجی نشان داد که تغییرات پنل جدید کاربری، نتایج مثبتی بههمراه داشته است: مدت زمان تکمیل اطلاعات بهطور متوسط ۳۳.۲ درصد کاهش پیدا کرده است و بیشتر از ۲۱ درصد از کاربران توانستهاند در بین ۱ تا ۳ روز کاری تمام اطلاعات و مدارک موردنیاز خود را برای دریافت وام در سایت بارگذاری کنند. ۴۶ درصد از کاربران نحوه تکمیل اطلاعات و پشت سر گذاشتن مراحل پنل سایت را بعد از تغییرات، «راحت» ارزیابی کردهاند و از میزان «سختی» مراحل تکمیل اطلاعات در نسخه قدیمی پنل، ۶۸ درصد کاسته شده بود و کاربران بیشتری اعلام کردند که مراحل درخواست تا تکمیل اطلاعات در مقایسه با گذشته، راحتتر و آسانتر شده بود.»
او ادامه داد: «بهطور متوسط میزان رضایت کلی کاربران از مراحل تکمیل اطلاعات، بیش از ۳۶درصد رشد داشته است. نکته قابل توجه در اندازهگیری معیار رضایتبخشی این است که درصد کاربران ناراضی که کمترین امتیاز «۱ کمترین و ۵ بیشترین رضایت» را داده بودند، ۶۵درصد کاهش پیدا کرده بود و کاربران رضایت بهتری از تغییرات جدید در مقایسه با نسخه قدیمی پنل داشتند. نتایج این نظرسنجی به خوبی نشان میدهد دیجیشهر با جمعآوری نظرات در تیکتهای پشتیبانی و تماسهای تلفنی و تعاملها در شبکههای اجتماعی، در کشف مسئله اصلی کاربران موفق بوده و بازطراحی جدید پنل سایت توانسته به نیازهای کاربران بهتر پاسخ دهد و فرایندها را سادهتر و کارآمدتر کند.»