پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
همایش معرفی محصول «تأمین نو بورس کالا» برگزار شد
در همایش آموزشی معرفی محصول «تأمین نو بورس کالا»، که به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، محصول نوآورانه شرکت تجارت شایان، یکی از زیرمجموعههای بانک تجارت، در حوزه تأمین مالی زنجیرهای در بورس کالا معرفی شد. این نشست با حضور شرکتهای اصلی پتروشیمی و صاحبان کسبوکار از سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی تجارت شایان، این همایش با هدف معرفی ابزار جدید مالی و تسهیل جریان نقدینگی در صنعت پتروشیمی و بورس کالا، به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. در این نشست، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت، ضمن تأکید بر اهمیت تسهیل تأمین مالی در بخش تولید، به معرفی محصول «تأمین نو بورس کالا» بهعنوان یکی از محصولات نوآورانه بانک پرداخت.
او با اشاره به چالشهای فعلی تأمین مالی گفت: «مشکلات اقتصادی به بخش تولید منتقل شدهاند و لازم است همه ما در رفع این موانع نقشآفرینی کنیم. در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از فروشها به صورت تعهدی انجام میشود و ابزارهایی نظیر برات الکترونیک میتوانند با کاهش هزینهها و تضمین پرداخت، نقش کلیدی در حمایت از تولید ایفا کنند. این ابزار به صورت آنلاین و با رویکرد سیستمی، امکان تعهد بانک در مواقع نکول خریدار را فراهم کرده و مشابه سایر تعهدات بانکی، از محل وثایق وصول میشود.»
مدیرعامل بانک تجارت همچنین با اشاره به سهم چشمگیر بانک در تأمین مالی صنعت پتروشیمی تأکید کرد: «هدف ما ارائه خدماتی است که تمام زنجیره تولید، از خرید خوراک تا فروش محصول را پوشش دهد. به این ترتیب، فروشندگان میتوانند فروش خود را بهعنوان وثیقه برای دریافت اعتبارات مالی استفاده کنند. این رویکرد جریان تأمین مالی را روانتر و پایدارتر میکند.»
او در پایان با ابراز امیدواری از استقبال فعالان حوزههای مختلف از این ابزار گفت: «این محصول تنها مختص مشتریان بانک تجارت نیست و تمامی کسبوکارهایی که نیاز به تأمین مالی دارند میتوانند از آن بهرهمند شوند. هدف ما توسعه ابزارهای تأمین مالی برای تسهیل تولید و کمک به رشد اقتصادی است.»
حسن عباسزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی، در سخنرانی خود به اهمیت همکاری بین بخشهای مختلف صنعت و بانکها برای گسترش ابزارهای تأمین مالی نوین اشاره کرد و گفت: «بقیه بخشهای وزارت صنعت باید به این موضوع (SCF) بپیوندند. باید به سمتی حرکت کنیم که شرکتهای پتروشیمی نیز به سمت خرید اعتباری بروند.»
او افزود: «بانک تجارت اولین بانکی است که این همکاری را با شرکت ملی پتروشیمی کلید زد. این اقدام میتواند نقطه عطفی در تسهیل جریان نقدینگی و تقویت صنعت پتروشیمی کشور باشد.»
علیرضا ایلخانی، رئیس اداره بانکداری تجاری بانک تجارت در ادامه همایش به تشریح ابزار برات الکترونیکی داخلی و محصول تأمین نو بورس کالا پرداخت و ضمن اشاره به قابلیتهای این محصول و فرایندهای آن در صنعت پتروشیمی آمادگی همهجانبه بانک در این حوزه برای رفع نیاز کسبوکارها را اعلام کرد.
معرفی محصول تأمین نو بورس کالا
در بخش دیگری از همایش، سعید تقیزاده، مدیر کسبوکار شرکت تجارت شایان، به ارائه جزئیات محصول «تأمین نو بورس کالا» پرداخت. این محصول که به صورت کاملاً آنلاین طراحی شده، مراحل استفاده آسان و شفافی را برای پلتفرمها و کارگزاریها برای تسویه اعتباری را فراهم میکند.
تقیزاده ضمن اشاره به نوآوری خلاقانه بانک تجارت در تولید این محصول و ورود به بورس کالا با تشریح مراحل استفاده از این محصول بیان کرد: «تمامی فرایندهای این ابزار به صورت آنلاین انجام میشود و کسبوکارها میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از مزایای آن بهرهمند شوند. این نوآوری علاوه بر کاهش هزینهها، فرایند تأمین مالی را برای تولیدکنندگان سریعتر و کارآمدتر کرده و بیتردید تأثیر بسزایی در اقتصاد، رونق فروش و مبادلات بورسی خواهد داشت.»
در ادامه نشست، نمایندگانی از دو شرکت ورق ایران و شرکت اروند که از پیشگامان استفاده از این محصول بودند، به ارائه تجربیات خود پرداختند. یکی از نمایندگان بیان کرد: «استفاده از محصول تأمین نو بورس کالا، نه تنها مشکلات تأمین مالی ما را حل کرده، بلکه فرایند فروش و وصول مطالبات را نیز تسهیل کرده است. این ابزار به ما کمک کرده تا در شرایط فعلی اقتصادی، نقدینگی خود را بهینهتر مدیریت کنیم.»
یکی از مهمترین بخشهای همایش، پاسخ به سؤالات مشتریانی بود که به تازگی با این محصول آشنا شده بودند. در پنل تخصصی که در انتهای جلسه تشکیل شد علیرضا ایلخانی رئیس اداره بانکداری تجاری؛ سعید تقیزاده مدیر کسبوکار تجارت شایان؛ حسینزاده، معاون کسبوکار آوای اطمینان زمان قابل توجهی به راهنمایی مشتریان آتی خود مشغول بودند.