پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ایرانسل گزارش پایداری سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد
ایرانسل، برای چهارمین سال متوالی، بهمنظور بررسی و ارزیابی جامع عملکرد سازمان، گزارش پایداری خود را منتشر کرده است.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور تلاش میکند تا در این گزارش به تأثیرات اجتماعی و محیطزیستی عملکرد خود و ارزشهای اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد. این گزارش سعی دارد تا با نگاهی همهجانبه، دقیق و متناسب با استانداردهای روز پایداری در صنعت فاوا، اطلاعاتی را از عملکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲، به مشترکان، سایر ذینفعان و علاقهمندان ارائه دهد.
ایرانسل با انتشار گزارش پایداری، بهصورت داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه پایداری در کسبوکار را به صورتی سنجشپذیر، در اختیار ذینفعان قرار میدهد.
در چهارمین گزارش پایداری ایرانسل، به موضوعاتی ازجمله «موضوعات اساسی پایداری»، «مدیریت تعامل با ذینفعان»، «انتشار امواج الکترومغناطیسی»، «فراگیری شبکه»، «رفتار مسئولانه با مشترکان»، «اپراتور هوشمند»، «سرمایه انسانی»، «پروژههای سرمایهگذاری اجتماعی-CSI»، «محیطزیست» و «شکاف دیجیتال» پرداختهشده است.
بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، با اشاره به تأثیر گسترده خدمات ایرانسل در دسترسی بهتر مردم نقاط مختلف ایران به فناوریهای ارتباطی مدرن و کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «مسیری که ایرانسل در این سالها، برای نوآوری، خدمت به مردم و توسعه ایران پیموده است، مسئولیت پیگیری و بهبود شاخصهای به همآمیخته اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی پایداری در کسبوکار را برای ما دوچندان میکند.»
در این یادداشت مدیرعامل ایرانسل، تصریح کرده است: «شناسایی، برنامههای بهبود و البته گزارش ابعاد مختلف ESG در لایههای مختلف کسبوکار، بهصورت داوطلبانه و برای اولین بار در ایران، بازتاب تعهد و مسئولیتپذیری شرکت ایرانسل در این مسیر است. مسیری که توسعه فناوریهای ارتباطی و دیجیتال در همه ابعاد، از ارکان اساسی و ضروری آن است.»
مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از یادداشت ابتدایی چهارمین گزارش پایداری، با اشاره به تلاشهای این اپراتور برای کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «تعهد عمیق ایرانسل به کاهش شکاف دیجیتال و فراگیری ارتباطات مدرن، در رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال و درنهایت کاهش محرومیت نقش بسزایی دارد.»
او همچنین با برشمردن رویکرد کلی ایرانسل در حوزههای «اقتصادی» و «اجتماعی»، نگاه ایرانسل به مسائل «محیطزیستی» را نیز تشریح کرده است: «معضلات بزرگی مانند فرونشست زمین، آلودگی آبوهوا، بحران پسماند، انقراض گونههای جانوری و گیاهی در کنار وقایع شدید آبوهوایی مانند سیل و خشکسالی، بهصورت مستقیم و غیرمستقیم، نهتنها بر نسلهای آینده، بلکه بر معیشت و سلامت میلیونها ایرانی امروز، بهویژه اقشار ضعیف، اثرات جبرانناپذیری میگذارد. این مسائل، علاوه بر شهروندان و حاکمیت، نیازمند توجه ویژه بنگاههای اقتصادی به پایداری در لایههای مختلف مدیریت و چرخه عمر محصولات و خدمات است.
ایرانسل نیز در جایگاه شهروند شرکتی مسئول، در تلاش است تا ضمن کاهش آثار زیستمحیطی عملیات خود، از شیوههای پایدار در سرمایهگذاری و مدیریت برنامههای خود حمایت کند.»
ایرانسل، همواره میکوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری»، میتواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیستمحیطی و فعالیتهای ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذینفعان ارائه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیستمحیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذینفعان سازمان قرار میدهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی مترتب بر آن است.
«گزارش پایداری»، نسل پیشرفته گزارشهای بنگاههای اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را برای بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیطزیست، فراهم میکند. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذینفعان سازمان ارائه میدهد.
این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیطزیست» و «اقتصاد»، تدوین و ارائه شده است.
متن کامل گزارش پایداری ایرانسل ۱۴۰۲ و نیز سالهای گذشته ایرانسل، اینجا در دسترس علاقهمندان است. ایرانسل از صاحبنظران و فعالان کسبوکار بهویژه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دعوت میکند تا با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و بهبود کاستیهای موجود، یاری رسانند و دیدگاه خود را از طریق ایمیل sustainability@mtnirancell.ir به اشتراک بگذارند.
سلام
آنتن دهی در منطقه ای که ما هستیم خیلی ضعیف هست
برای بهبود پوشش شبکه از چه طریقی میشه پیگیری کرد ؟
امیدوارم پاسخم رو اینجا بگیرم