راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقایسه سخت‌افزارهای خاص و عام منظوره و کاربردهای آنها برای سازمان‌ها

سعید شجاعی، مدیر راهکارهای اوراکل رمیس از استفاده سخت‌افزارهای خاص منظوره و عام منظوره گفت

سعید شجاعی، مدیر راهکارهای اوراکل رمیس در ارائه‌ای درباره «سخت‌افزارهای خاص منظوره و یا عام منظوره» گفت: «جایگاه سخت‌افزار در سازمان‌ها پاسخ‌به نیازهاست. باید نیازهایی که باعث‌ می‌شود سخت‌افزار تهیه کنیم بشناسیم. اصل هزینه و مزایا که آیا ارزش افزوده ایجاد می‌کند یا نه باید مورد بررسی قرار بگیرد. در گذشته یک دسته سخت‌افزار می‌شناختیم اما امروز معماری صنعت آی‌تی در دنیا تغییر کرده است.»

او در ادامه بیان کرد: «یک‌سری چالش داریم که به موضوع اینکه چه نیازی را باید در جه چایگاهی بگذاریم مربوط می‌شود. برای مثال زیرساختی جهت پردارش مناسب زیرساخت مجازی و پایگاه داده هر دو اهمیت دارند. همچنینن برق مورد نیاز سازمان را نمی‌توانیم به طور کلی در دیتاسنتر ببریم و سایر تجهیزات مثل سرمایش و تلفن برق نداشته باشند. سخت افزارهای عام منظوره، سخت‌افزارهایی هستند که برای طیف وسیعی از نیازها تولید می‌شوند و نیازهای قابل توجه یک سازمان را پاسخ می‌دهند.»

سعید شجاعی درباره ویژگی‌های سخت‌افزارهای عام منظوره عنوان کرد: «نگاهی کلی به زیرساخت، نگاهی کلی به نیازهای بهره‌برداری، مناسب جهت تعداد زیادی از چالش‌ها. هر کدام از تولیدکنندگان سخت‌افزار عموما برای هر سطح سازمان مبتنی بر این نیازها تجهیزاتی دارند.

سخت افزارهای خاص منظوره برای پاسخ به نیازهای خاص، مناسب برای حوزه‌های خاص و درخواست خاص هستند. ویژگی‌ها آنها پاسخ به نیازهای خاص، جهت انتخاب نیاز به شناخت دقیق وجود دارد و نیاز به کسب دانش سازمانی دارند.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «اگر دنبال یک فیچر خاص هستیم باید از سخت‌افزارهای خاص منظوره استفاده کنیم. از نظر قیمت با هم تفاوتی ندارند اما سخت‌افزارهای خاص منظوره بهتر هستند. در ابتدا باید نیازها را شناسایی کنیم. برای نیازهای خاص باید به سراغ تجهیزات خاص برویم و برعکس این قضیه نیز صادق است. در دنیا برای همه این موارد تجهیزات خاصی وجود دارند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.