راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک نوآوری جدید برای مبارزه با اسکیمینگ؛ سپر جدید علیه اسکیمر‌ها

یک محصول نوآور برای کارت‌های غیر تماسی، به مبارزه با داده‌های اسکیم شده توسط کلاه‌برداران کمک خواهد کرد و می‌تواند قابلیت اطمینان پرداخت‌های غیر تماسی را بهبود بخشد.

وُیاگِر بلو (Voyager Blue) سازنده کارت‌های پلاستیکی و ارائه‌دهنده راهکارهای فنی (PCS)، محافظ جدیدش را راه‌اندازی کرده است. فنّاوری جدید پیاده‌سازی شده می‌تواند روی هر طرح کارتی که در کیف قرار می‌گیرد بنشیند و از سرقت اطلاعات جلوگیری کند. با گسترش پرداخت‌های غیر تماسی این فنّاوری با پرداخت‌های تصادفی و فراد مبارزه می‌کند. در بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میزان کلاه‌برداری‌ها در بریتانیا ۴ برابر شده است که نشان می‌دهد هر جا که کارت پرداخت ارائه می‌شود باید توجه بیشتری شود. در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۵۰ میلیون کارت غیر تماسی صادرشده است.

Coop-plus-Sheid-against-skimmers-way2pay-index-93-10-04

افزایش استفاده از کارت‌های غیر تماسی RFID، کارت‌های هویت، بیومتریک و پاسپورت پتانسیل زیادی برای سرقت اطلاعات و فراد توسط اسکیمر‌ها ایجاد کرده است. راب نیکولس از مدیران شرکت PCS دراین‌باره می‌گوید: «فنّاوری محافظتی ما با بلاک کردن سیگنال‌هایی که برای خواندن داده‌ها از روی چیپ RFID استفاده می‌شود از این سرقت جلوگیری می‌کند. این فنّاوری می‌تواند در محافظ پلاستیکی کارت‌های فعلی مانند یک برنامه وفاداری ادغام شود و به‌عنوان یک ارزش‌افزوده در اختیار مشتری قرار بگیرد یا به‌عنوان یک قالب پلاستیک آماده برای کارت، پاسپورت یا کیف پول در خیابان فروخته شود. در کنار افزایش فراد و کلاه‌برداری مشکلات سوختن کارت‌ها نیز در حال افزایش است. اگر یک مسافر چند کارت غیر تماسی در کیف پولش داشته باشد وقتی آن را به یک آر. اف. آی. دی خوان نزدیک می‌کند ممکن است موانع اجازه انجام تراکنش را ندهند یا برای تشخیص کارت درست توسط دستگاه، چند بار این کار را انجام دهد. وضعیت مشابه می‌تواند در بازار خرده‌فروش‌ها زمانی که مشتری برای انجام تراکنش در کیف پولش چند کارت غیر تماسی دارد اتفاق بیفتد.»

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.