راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلفن همراه بیشتر و ارتباط بیشتر / گفت‌وگو با ملیسا پروسِن، مدیر برند و ارتباطات گروه دیتا کارت

تِم نمایشگاه کارتس امسال «کاربر درحرکت» بود. این تِم چه ارتباط با شرکت شما دارد؟

جهان تغییر کرده است. جهان امروز متصل‌تر، قدرتمند‌تر و موبایلیتر است و سرعت تغییرات نیز افزایش پیداکرده است. فقط شرکت دیتا کارت و اِنتراست متوجه این تغییرات نشده‌اند ولی ما به‌صورت خستگی‌ناپذیر کار می‌کنیم تا آن‌ها را پیش‌بینی کنیم. ما مشخص می‌کنیم که تغییرات چه تأثیراتی رو مشتری‌های ما می‌گذارد و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پیدا می‌کنیم و هر وقت مشتری احساس نیاز کرد به او ارائه می‌دهیم. به‌عنوان‌مثال در دسامبر ۲۰۱۳، ما نیازهای نوظهور مشتریان را برای انجام تراکنش‌های امن هم در حوزه فیزیکی هم در حوزه دیجیتالی را شناسایی کردیم. پس از حدود یک سال تمرکز شدید ما یک مجموعه راه‌حل جدید پیشرفته را به دست آوردیم. کارتس ۲۰۱۴ به‌عنوان آغازکننده از بعضی از راه‌حل‌های دیتاکارت و اِنتراست استفاده کرد. ما در نمایشگاه راه‌حل‌های جدید را برای قدرتمند کردن مردم برای انجام کار‌هایشان تحت یک پلتفرم و شبکه مطمئن و ایمن ارائه کردیم.

کسب‌وکارهایی (صنایعی) وجود دارند که برخلاف میل شما در آن‌ها حضور نداشته باشید؟

دیتاکارت و اِنتراست بازارهای سرمایه‌گذاری، مالی و دولتی را ترجیح می‌دهند. ما روی این بازار‌ها متمرکزشده‌ایم اما هرچقدر جهان متصل‌تر و اینترنت اشیا (IoT) فراگیر‌تر می‌شود، راه‌حل‌های ما سریعاً مسیرشان به بازارهای جدید‌تر مانند بهداشت و درمان، زیرساخت‌های حیاتی و آموزش را پیدا خواهند کرد. امروز راه‌حل‌های ما در این بازار‌ها گسترش پیداکرده است، اما در جهان ارتباطات مفهوم‌های هویت سنجی و تراکنش‌های امن اساسی‌تر خواهد شد.

شما در مورد اهمیت امنیت که یکی از موضوع‌های کلیدی در صنعت است چه نگاهی دارید؟

مفهوم کلی «رایانش در هر مکان» و «اینترنت اشیا» تغییرات زیادی در همه بازار‌ها ایجاد می‌کند. مفهوم «رایانش در هر مکان» یعنی تجمع زیادی از هوشمندی و دستگاه‌های متصل‌به‌هم وجود خواهد داشت. خیلی از این واقعیت‌ها به شکل‌هایی ظهور پیدا خواهند کرد که ما تا حالا ندیده‌ایم. بخش‌های فناوری اطلاعات با چالش امنیت در این دنیای جدید خواهند داشت، آن‌ها به امنیت کاملاً جدید و راهکارهای هویت سنجی نیاز دارند.

مفهوم اینترنت اشیا، همگام با هوشمندی و فناوری متصل‌به‌هم در مکان‌های که ما به آن‌ها توجه نداشته‌ایم تعبیه خواهد شد. این مفهوم درهای جدیدی به انعطاف‌پذیری، اثربخشی و کنترل بازخواهد کرد در مقابل مباحث سنگین امنیتی نیز مطرح خواهد شد. راهکارهای خلاقانه ما بسیاری از این چالش‌ها را نشانه گرفته است.

شما محصول یا سرویس جدیدی در کارتس رونمایی کردید؟

دیتاکارت و انتراست چند راهکار جدید امینتی در جهت تراکنش‌های مطمئن ارائه کرد. ما راهکاری ترکیبی دیتاکارت و انتراست را در کارتس برای اولین بار ارائه کردیم و نشان دادیم که راه‌حل‌ها چگونه می‌تواند انعطاف‌پذیری، امنیت، امنیت و اثربخشی را ارتقا بخشد. این راهکار‌ها بیشتر مبنی بر صدور اعتبار، پلتفرم‌های احراز هویت، صدور کارت فوری و ایده‌های جدید برای EMV بود.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.