راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش محبوبیت سرویس پرداخت موبایلی بین بانکی در هندوستان

براساس گزارش letstalkpayments.com سرویس پرداخت موبایلی بین بانکی (IMPS) در هندوستان محبوب‌تر می‌شود. به گفته این منبع خبری، بسیاری از بانک‌های اصلی در حال گسترش این سرویس هستند و برای صاحبان حساب‌های بانکی خود امکان دسترسی به حساب‌ها و انتقال وجوه از طریق گوشی‌های همراه را فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این، با توجه به NPCI (شرکت پرداخت‌های ملی در هندوستان) این سرویس پرداخت موبایلی بین بانکی شاهد ۲۲ درصد افزایش محبوبیت است که البته این آمار مربوط به ماه‌های بین آگوست و سپتامبر در سال ۲۰۱۴ می‌باشد؛ همچنین ۶ درصد افزایش تعداد شناسه ملی تبادلات پولی موبایل (MMID) را شاهد بوده که در همین دوره زمانی ارزیابی شده است.

سرویس پرداخت موبایلی بین بانکی هم برای انتقال وجوه بین مشتریان قابل استفاده است و هم بخش‌های تجاری می‌توانند از طریق یک کد ۷ رقمی شناسه ملی تبادلات پولی موبایل (MMID)، وجه مورد نظر خود را منتقل کنند. همچنین امکان انجام و استفاده از بانکداری موبایل نیز فراهم است که نیازمند رمز موبایل بانک (MPIN) می‌باشد. برای انجام انتقال وجه و یا پرداخت با موبایل، متقاضی خدمات باید شماره موبایل شخص دریافت کننده؛ شناسه ملی تبادلات پولی موبایل (MMID)، مبلغ مورد نظر را وارد کرده و سپس با وارد کردن رمز موبایل بانک (MPIN) این فرآیند را تکمیل کند. پس از انجام عملیات یک پیامک حاوی اطلاعات تایید این تراکنش فرستاده می‌شود و به علاوه محدودیت روزانه برای انجام تراکنش‌ها تا سقف ۵۰ هزار روپیه (در حدود ۸۰۸ دلار آمریکا) تنظیم شده است.

این منبع خبری افزوده است که سرویس پرداخت بین بانکی متعهد است تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۵، تا ۱۰ میلیون تراکنش را در هر ماه انجام دهد. این سرویس به عنوان یک پلت فرم، قادر است پرداخت‌های شخص به شخص (P۲P) و شخص به بخش تجاری (P۲M) را از طریق موبایل، اینترنت، ATM و حتی شعبه‌های بانکی را پردازش کند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.