راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مروری بر مهم‌ترین محتواهای جیتکس ۲۰۲۴ درباره فین‌تک

در جیتکس ۲۰۲۴ موضوعاتی همچون امور مالی نهفته، نئوبانک‌ها، لندتک و امنیت سایبری به صورت ویژه درباره صنعت مالی بررسی خواهند شد

جیتکس ۲۰۲۴ همچون دوره‌های گذشته در بخش‌هایی به فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت مالی پرداخته است. چه در بخش نمایشگاه جیتکس گلوبال که از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه تا جمعه ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود و چه در بخش محتوایی این رویداد شاهد حضور کسب‌وکارها و فعالان صنعت مالی از سراسر جهان خصوصاً منطقه منا خواهیم بود. همچنین جیتکس دو بخش ویژه با عنوان «فین‌تک سرج» و «فیوچر بلاکچین سامیت» را ذیل رویداد جانبی «اکسپند نورث استار» در منطقه دوبی هاربر برگزار می‌کند که این دو بخش برای فعالان صنعت مالی می‌تواند بخش‌های مهمی باشد.

 در فین‌تک سرج و فیوچر بلاکچین سامیت نیز همچون رویداد اصلی جیتکس دو بخش نمایشگاهی و محتوایی برقرار است که در آن کسب‌وکارهای صنعت مالی و فعالان این صنعت حضور دارند. در بخش نمایشگاه فین‌تک سرج ۱۱۶ شرکت و استارتاپ حضور دارند و در بخش نمایشگاهی فیوچر بلاکچین سامیت نیز ۷۴ شرکت و استارتاپ. در گزارش قبلی از جیتکس که ۲۱ مهرماه در راه پرداخت منتشر شد به معرفی این دو رویداد پرداختیم. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به بخش‌های محتوایی مرتبط با صنعت مالی در جیتکس ۲۰۲۴.


 از هوش مصنوعی تا امنیت سایبری


 هوش مصنوعی از پررنگ‌ترین ترندهای امسال جیتکس است؛ البته سال گذشته هم این ترند در جیتکس پررنگ بود. امسال نیز رویداد «Ai-Everything» در کنار جیتکس گلوبال برگزار خواهد شد و یکی از ۱۴ استیج جیتکس گلوبال به‌عنوان استیج هوش مصنوعی نام‌گذاری شده است که در آن به‌صورت ویژه محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی برگزار خواهند شد البته این غیر از پنج کارگاه تخصصی هوش مصنوعی است که در اتاق‌های کارگاهی رویداد برگزار خواهند شد. ذیل محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در صنعت مالی هم پرداخته خواهد شد.

 در بخش دیگری موضوع راهکارهای امنیت سایبری برای بانک‌ها و ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی امن برای صنعت مالی با مشارکت کسب‌وکارهای فناوری بزرگی همچون هوآوی بررسی خواهد شد. انجمن مالی هوآوی و مرجع حسابرسی مالی دوبی دو نهادی هستند که در جیتکس به موضوع فناوری‌های مالی خواهند پرداخت.

 در بخش محتوایی فین‌تک سرج که با تم «آینده پول» برگزار می‌شود از روز یکشنبه ۲۲ مهرماه تا چهارشنبه ۲۵ مهرماه سخنرانی‌ها و پنل‌هایی با موضوع فناوری‌های مالی برگزار می‌شود. امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه در پنلی با موضوع آینده بانکداری دیجیتال، امور مالی و فین‌تک مروری بر روندهای در حال ظهور، پیشرفت‌های فناورانه و انتظارات در حال تحول مشتری انجام شد. امروز در پنلی دیگر با موضوع «سنگ، کاغذ، کش‌لس» درباره رشد فزاینده تراکنش‌های دیجیتالی، کیف پول‌های الکترونیکی و سیستم‌های پرداخت بدون پول نقد بحث شد. در این پنل مزایا، چالش‌ها و روندهای آینده پرداخت‌های دیجیتال بررسی شد. موضوعات مهم این پنل امنیت و حریم خصوصی کیف پول‌های الکترونیکی، نقش فین‌تک در شمول مالی، تأثیر فین‌تک بر سیستم‌های بانکداری سنتی بود. در این پنل درباره چگونگی تطبیق مشاغل و مصرف‌کنندگان با تغییرات آینده در اقتصادی بدون پول نقد بحث شد.

 بخش محتوایی فین‌تک سرج فردا ظهر با یک سخنرانی با عنوان «آینده پول» و با داستانی درباره گذشته، حال و آینده پول و بانکداری آغاز خواهد شد. سخنران این بخش آنتونی جنکینز، مدیرعامل سابق بارکلیز است.

 در ادامه فردا ظهر شاهد پنلی با عنوان «از موج بعدی تا Tide: کیس امور مالی نهفته» خواهیم بود. یکی از سؤالات این پنل این است که آیا تأمین مالی نهفته نیرویی دگرگون‌کننده است که آماده بازتعریف بانکداری سنتی است؟ در این پنل درباره این گفته می‌شود که چگونه امور مالی نهفته به طور یکپارچه خدمات مالی را در تجربیات روزانه از خرده‌فروشی تا پلتفرم‌های فناورانه ادغام و فرصت‌های رشد جدیدی را فراهم می‌کند.

 فردا همچنین در بخش محتوایی فین‌تک سرج شاهد گفت‌وگویی با موضوع نئوبانک‌ها خواهیم بود. در این بخش موفقیت، پذیرش مشتری و چالش‌هایی که نئوبانک‌ها با آنها مواجه هستند بررسی می‌شود. سؤال این پنل این است که آیا نئوبانک‌ها واقعاً بانکداری را بازتعریف خواهند کرد یا همچنان بانک‌های سنتی دست بالا را خواهند داشت؟

 در بخش دیگری با عنوان «سرعت نور، ساخت و رگولاتوری آینده مالی دیجیتال» درباره اینکه چگونه دولت‌ها و رگولاتورها می‌توانند با پیش‌گامان دیجیتال همراه و همگام شوند گفت‌وگو خواهد شد. سؤال این پنل این است که شیوه ایدئال همکاری چگونه خواهد بود؟

 بعدازظهر فردا در گفت‌وگوی دیگر در فین‌تک سرج موضوع ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی با عنوان «حرکت گردباد برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی» درباره الزامات راه‌اندازی و پذیرش انبوه ارز دیجیتال بانک مرکزی صحبت خواهد شد. همچنین سخنرانان مزایا و تحولات نوآورانه در پی اجرای این ارزها را بررسی خواهند کرد.

 در بخش دیگری فردا گفت‌وگویی با موضوع «تقویت مرزهای مالی: امنیت سایبری برای بانکداری دیجیتال» برگزار می‌شود. همچنین در گفت‌وگویی دیگر موضوع زیرساخت‌های بانکی عصر جدید به بحث گذاشته خواهد شد.

 روز سه‌شنبه شاهد ارائه‌هایی درباره همکاری میان مؤسسات مالی و فین‌تک‌ها، شمول مالی، نقش هوش مصنوعی در فین‌تک، توانمندی‌های SMEها با راهکارهای نوآورانه بانکی، روندهای آینده در وام‌دهی و تأمین مالی خواهیم بود.

این محتوا و سایر گزارش‌های کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار از جیتکس ٢٠٢۴ با حمایت هفت شرکت پرداخت الکترونیک سامان، پرداخت نوین آرین، همراه کسب‌‌وکارهای هوشمند (EBCOM)، نوبیتکس، او ام پی فینکس، زیبال و تاپین تولید شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.