راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درخواست همتی از رئیس جدید بیمه مرکزی: برخی شرکت‌های بیمه فعلی را ادغام کنید

مراسم معارفه رئیس کل بیمه مرکزی با حضور عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت‌الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.


به گزارش راه پرداخت،مراسم معارفه رئیس کل بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی، با حضور عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت‌الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد صنعت بیمه دوم مهرماه برگزار شد. پیش از این ریاست بیمه مرکزی با علی استاد هاشمی بود.

همتی در سخنرانی خود در این مراسم از رئیس کل بیمه مرکزی خواست تا تعداد شرکت‌های بیمه را بی‌دلیل افزایش ندهد و پیشنهاد کرد: «حتی برخی شرکت‌های بیمه فعلی را ادغام کنید. باید به سوی اقتصاد مقیاس پیش برویم. نباید شرکت بیمه پشت شرکت بیمه تولید شود. برخی شرکت بیمه تاسیس می‌کنند، وارد بورس می‌شوند، با نرخ بالا می‌فروشند و به طور کلی خارج می‌شوند. ما ابزار نفی بردن افراد نیستیم.»

خوشکلام خسروشاهی از ۱۹ شهریورماه فعالیت خود را در بیمه مرکزی آغاز کرده بود اما مراسم معارفه او به صورت رسمی دیروز برگزار شد. رئیس جدید بیمه مرکزی سوابقی از جمله قائم‌مقامی رئیس کل بیمه مرکزی، عضویت در هیئت عامل بیمه مرکزی، مدیریت برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران و مشاورت رئیس کل و دبیری هیئت عامل بیمه مرکزی را در رزومه کاری خود دارد.

خوشکلام خسروشاهی دکترای اقتصاد دارد. در کارنامه اجرایی او در کنار سوابق که در بیمه مرکزی داشته است، ریاست کمیسیون دائمی هیئت امنای پژوهشکده بیمه و معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز به چشم می‌خورد.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.