راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا ویژه‌نامه بانکداری الکترونیکی عصر ارتباط؟

شنبه ۲۴ آبان، سومین شماره نشریه بانکداری الکترونیکی عصر ارتباط که من و همکارانم تولید محتوای آن را بر عهده داریم، منتشر شد. این نشریه را هفته‌نامه عصر ارتباط هر ماه، نیمه ماه منتشر می‌کند. هفته‌نامه عصر ارتباط هم برای تمام فعالان و کسانی که رسانه‌ها را دنبال می‌کنند، شناخته شده است. ماه‌نامه بانکداری الکترونیکی عصر ارتباط علاوه بر توزیع رایگان همراه هفته‌نامه، برای تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان فعال در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی ارسال می‌گردد. با توجه به محدود بودن صنعت فناوری اطلاعات بانکی، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا نشریه‌ای جدید برای صنعت بانکداری و پرداخت؟ چقدر حرف؟ چقدر صحبت؟ مگر چقدر درباره یک موضوع می‌شود صحبت کرد؟ علی‌رغم این که من تصور می‌کنم هرچقدر گفت و گو و صحبت کنیم باز هم کم است اما در ادامه سعی می‌کنم به این سوال پاسخ دهم.

Asre-Ertebat-Ebanking-Index-way2pay-93-08-25

چند سال پیش که ما در گروه رسانه‌ای شفق تازه متمرکز شده بودیم بر روی موضوع بانکداری و پرداخت، این موضوع هنوز برای مردم آشنا نبود. البته هنوز هم راه داریم تا بانکداری و پرداخت بیشتر از این جا بیفتد، ولی همه قبول داریم که اوضاع خیلی بهتر شده است. به نظرم فضای بانکداری و پرداخت به دلیل ارتباط فراوانی که با مردم دارد و نیاز به فرهنگ متناسب با خودش، بیش از بسیاری از صنایع دیگر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. فرهنگ‌سازی در دنیای امروز هم به جایی نمی‌رسد مگر این که مخاطب در فرایند فرهنگ‌سازی حضور جدی داشته باشد. شاید تولید محتوا به جای تبلیغات صرف، راه مناسب‌تری برای ارتباط با مخاطبان باشد. بنابراین با توجه به حضور لایه‌های مختلف افراد در حوزه بانکداری و پرداخت، از مصرف‌کننده عادی گرفته تا، کاربران حرفه‌ای یا حتی تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، لازم است تولید محتوا در این حوزه جدی گرفته شود. البته گاهی ممکن است محتوا با متن اشتباه گرفته شود. وقتی صحبت از تولید محتوا می‌کنیم، صرفا تولید متن مورد نظر نیست. ممکن است برگزاری همایشی با محتوای مفید هم تولید محتتوا باشد. بنابراین ما یک محتوا داریم که باید خلق شود و یک کانالی که باید محتوا به دست مخاطب برسد. پس تا جایی که می‌توانیم تولید و توزیع محتوا انجام می‌دهیم و بهتر است کوشش کنیم و از هیچ تلاشی دست برنداریم.

حالا که آقای بگلری، مدیر مسئول عصر ارتباط، به ما اعتماد کرده است، ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم هر ماه، در ۶۸ صفحه، نشریه‌ای مناسب و متناسب با فضای بانکداری و پرداخت کشور تولید کنیم. واقعیت این است که ما در گروه رسانه‌ای شفق، به کمک نیروهای خلاق و تازه‌نفس و علاقمند به ایران، تلاش می‌کنیم متمرکز بر موضوع بانکداری و پرداخت باشیم و تا جایی که می‌توانیم برای این حوزه تولید محتوا کنیم. در این مسیر از تمام کسانی که دست یاری به ما می‌دهند، ممنونیم و امیدواریم بتوانیم، لایق اعتمادی که به ما شده باشیم و بتوانیم در این مسیر، اعتماد مردم به بانکداری و پرداخت را هم افزایش دهیم.

تاکنون سه شماره از ماه‌نامه بانکداری الکترونیکی منتشر شده و انشالله شماره چهارم که در واقع پانزدهمین شماره نشریه است روز شنبه ۱۵ آذر ماه منتشر می‌شود. در این مسیر دست یاری به سوی همه فعالان صنعت بانکداری و پرداخت دراز می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.