راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور داتا در دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، روز چهارشنبه 21 شهریورماه، میزبان دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور بود و در این میان بیش از 20 شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. داتا نیز به‌عنوان یکی از بازیگران تازه‌نفس این صنعت، در این رویداد حضور پیدا کرد و پذیرای علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با داده و هوش مصنوعی بود.

به گزارش روابط عمومی داتا، داتا در دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور بر تشریح دستاوردها و تجارب خود در زمینه به‌کارگیری فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت داده، اعتبارسنجی، مدیریت ریسک و…تمرکز داشت. در همین راستا، مدیران شرکت‌هایی که به موضوع بهره‌گیری از پتانسیل‌های هوش مصنوعی در بهبود فرایندهای سازمانشان علاقه‌مندند، با حضور در غرفه داتا، پاسخ سؤالات خود درباره چگونگی مفید واقع‌شدن در این فناوری برای اصلاح فرایندهایشان را دریافت کردند.

کارکردها و چگونگی عملکرد سامانه‌های ارائه‌شده از سوی داتا، از مهم‌ترین محورهای سؤالات بازدیدکنندگان بود. سامانه مدیریت ریسک که می‌تواند میزان ریسک شرکت‌ها را بر اساس شاخص‌های مختلف و به کمک هوش مصنوعی تحلیل و حتی پیش‌بینی کند، در این رویداد موردتوجه برخی شرکت‌های فعال در صنعت پالایش و پتروشیمی قرار گرفت.

سامانه‌های اعتبارسنجی مشتریان، مدیریت چرخه عمر مشتری، شناسایی مشتریان بالقوه و وصول مطالبات، ازجمله دیگر محصولات داتا بودند که در گفتگو با بازدیدکنندگان موردبحث و بررسی قرار گرفتند.

اگرچه بخش اعظم بازدیدکنندگان را مدیران شرکت‌ها و فعالان حوزه هوش مصنوعی تشکیل می‌دادند، اما این رویداد در انحصار این گروه نبود و دانشجویان رشته‌های فنی علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه نیز از سوی شرکت‌ها، مخاطب قرار گرفتند و داتا که اکنون در حال تکمیل تیم فنی خود است، در تعامل با علاقه‌مندان به ارائه موقعیت‌های کارآموزی و استخدام پرداخت و رزومه‌های آنان را دریافت کرد.

اولین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی، پیش‌تر و در مهرماه ۱۴۰۲ تحت عنوان بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی برگزارشده بود. هدف از برگزاری این رویدادها، میزبانی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه است تا بستری برای ارتباط بهتر قشرهای مختلف این اکوسیستم و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال حوزه هوش مصنوعی فراهم شود.

منبع داتا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.