راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت ۱۰۰ همت تسهیلات توسط بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن (هیبنا)، سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا اول شهریورماه ۱۴۰۳، بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۹۴ هزار پروژه به بانک مسکن معرفی شده است. این پروژه‌ها از سوی نهادهایی چون اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر سازمان‌ها و خودمالکان شهری و روستایی ارائه شده‌اند، که ۲۸ درصد از این واحدها خودمالک هستند.

حسینی با اشاره به ۳درصد از سهم بانک مسکن از سپرده‌های نظام بانکی کشور، تأکید کرد که این بانک تا شهریورماه سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است. این میزان پرداختی که حدود ۷۰درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی کشور را شامل می‌شود، دستاوردی در زمینه تأمین مالی مسکن به شمار می‌رود.

او همچنین خاطرنشان کرد که تاکنون ۵۱ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن به بهره‌برداری رسیده و فروش اقساطی شده است. این عملکرد، بالاترین میزان در شبکه بانکی کشور است و نشان از تعهد جدی بانک مسکن در اجرای این طرح دارد.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان بیان کرد: «سهمیه این بانک در سه سال نخست اجرای طرح بالغ بر ۲۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است که با وجود سهم ۳درصدی بانک مسکن از سپرده‌های بانکی، بیشترین سهم از طرح نهضت ملی مسکن (۱۸.۵ درصد) به این بانک اختصاص یافته است. عملکرد بانک مسکن در این طرح نشان‌دهنده همت مضاعف و تلاش جهادی برای خانه‌دار شدن مردم است که با جدیت ادامه خواهد یافت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.