راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری نشست تخصصی اعتبار مالیاتی در حوزه ICT با محوریت توسعه نوآوری

نشست تخصصی «اعتبار مالیاتی در حوزه ICT» به همت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

این نشست به‌صورت تخصصی به بررسی و تشریح مزایای اعتبار مالیاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می‌پردازد. در این نشست، جزئیات قانون جهش تولید و نقش آن در توسعه زیرساخت‌ها و تحقیق‌ و توسعه، به همراه بهره‌مندی شرکت‌ها از مزایای اعتبار مالیاتی، به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

این نشست مخاطبان مختلفی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ICT و سرمایه‌گذاران صنایع مرتبط را به خود جلب خواهد کرد. نشست مذکور در روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، این رویداد با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، بر اساس بند (ب) ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌بنیان برگزار می‌شود. طبق این قانون، شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه از مزایای اعتبار مالیاتی بهره‌مند می‌شوند. به این ترتیب، هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی محسوب می‌شود و قابلیت انتقال به سنوات آتی را دارد. این اعتبار از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

پروژه‌های تحقیق و توسعه که مشمول اعتبار مالیاتی می‌شوند، باید شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های فناورانه باشند که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از این پروژه‌ها در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا قرار داشته و با فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان یا معیارهای تفصیلی منتشر شده برای این کالاها و خدمات منطبق باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.