راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش اجلاس دایا برای آموزش مسیر درست استفاده از بلاکچین در کسب‌وکارها

علی صبری، دبیر اجلاس دایا در گفت‌وگو با رسانه «رمزارز» از اهمیت این اجلاس گفت

نخستین اجلاس دایا، با محوریت کاربرد بلاکچین در توسعه کسب‌وکارها، در تهران، به تاریخ ۱۹ شهریورماه در سالن همایش هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد و علی صبری دبیر این اجلاس است.

صبری درباره اجلاس دایا گفت: «با توجه ‌به آغاز روند رشد بلاکچین، لزوم درک این فناوری و به دنبال آن درک گستردگی کاربرد آن در کسب‌وکارها و صنایع گوناگون در کشور احساس می‌شود. از طرفی، تجربه عملی موفق در این حوزه در کشور ما بسیار کم بوده که توکن «دایادایموند» موفق‌ترین آنهاست.»

او درباره محتوای این اجلاس اظهار کرد: «در سلسله‌اجلاس‌های دایا تلاش شده درباره کاربرد بلاکچین در توسعه کسب‌وکارها و‌ جایگاه اقتصاد دیجیتال و به دنبال آن اقتصاد مبتنی بر توکن صحبت و مسیر درست حرکت کسب‌وکارها در استفاده از آن برای مخاطبان ترسیم شود.»

صبری ادامه داد: «در حالی ‌که در این زمینه در سطح آکادمیک خلأهای دانشی و کاربردی وجود دارد، اجلاس دایا می‌تواند نقش بسیار پررنگی در آماده‌سازی ذهنی صاحبان کسب‌وکارها و مدیران آنها در تغییر نظام فکری حاکم بر کسب‌وکارها ایفا کند.»

دبیر اجلاس دایا با اشاره به کاربردپذیری بلاکچین بیان کرد: «بلاکچین می‌تواند باعث تحول عظیمی در صنایع و بازارهای مختلف ازجمله صنعت خرده‌فروشی کشور شود. تمرکززدایی، توزیع‌ شدن، تغییر مفهوم اعتماد و وجود امنیت و شفافیت در این فناوری در همه ابعاد مرتبط با این صنعت تأثیرگذار است. با بلاکچین، زنجیره تأمین، نظام مالی، نحوه پرداخت، بازاریابی، نحوه تعامل با مشتریان در قالب متداول باشگاه مشتریان، درآمدهای غیرعملیاتی و حتی نحوه تأمین کالاها تغییراتی خواهند داشت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.