پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سیزدهمین نشست کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با هدف بررسی پیشنهاد طرحهای توسعهای حوزه فناوری بانک با حضور محمد نجفزاده عضو هیئتمدیره، حمیدرضا مختاریان عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران به همراه سایر اعضای این کمیته و دیگر مسئولان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در ابتدای این جلسه سه طرح پژوهشی هاب مالی، راهاندازی مرکز خدمات مشتریان و سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی داخلی مشتریان حقیقی توسط کارشناسان حوزه فناوری ارائه شد.
محمد نجفزاده عضو هیئتمدیره بانک ملی ایران در این نشست گفت: «با توجه به توسعه فناوری در بانک که یکی از مزیتهای رقابتی بانکها در صنعت بانکداری محسوب میشود، استفاده از فناوریهای نوآورانه و خلاقانه در ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان و تولید محصولات فناور با اهمیت و ضروری است.»
او همچنین از تلاشها و اقدامات موثر بخش فناوری بانک در پیشبرد پروژهها در راستای نیل به اهداف بانک تقدیر و بر نقش حایز اهمیت ادارات فناوری اطلاعات در توسعه سیستمها و سامانههای مورد نیاز بانک تاکید کرد.
حمیدرضا مختاریان معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات نیز در این نشست با اشاره به اقدامات بانک در ماههای اخیر برای توسعه حوزه فناوری بر اهمیت اجرای طرحهای مذکور اشاره کرد و با بیان این که بانک ملی ایران از بدنه کارشناسی با دانش و با تجربهای برخوردار است، گفت: «یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته که توانستیم با تلاش همه کارکنان حوزه فناوری محقق کنیم ارائه تسهیلات بهصورت غیرحضوری بود که این طرح بعد از مدتها در بانک کلید خورد.»
در این کمیته بر لزوم همافزایی تمام بخشهای بانک، بهکارگیری تمامی امکانات و ابزارهای قانونی موجود در راستای سرعت بخشی به توسعه طرحهای زیرساختی حوزه فناوری بانک تاکید شد. همچنین، مدیران ارشد و اعضای کمیته به تشریح، بیان مسائل و بررسی موضوعات مربوطه پرداختند و راه کارهای لازم را برای سرعت بخشی به این امور ارائه کردند.
در این جلسه گزارشاتی در خصوص برنامههای کلان و نقشه راه حوزه فناوری اطلاعات منطبق بر استراتژیک و اهداف و برقراری ارتباط بین طرحها و اهداف بانک و شناسایی ابزار جهت اندازهگیری پیشرفت آنها، مدیریت برنامههای تحول دیجیتال ، توسعه زیرساختها، اجرای برنامه راهبردی در حوزه تحول دیجیتال و سازوکارهای مناسب جهت نظارت بر حسن اجرای آنها ارائه شد.