راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارتاپ میت چین برنده مسابقه بین‌المللی فین‌تک کاپ شد

استارتاپ میت چین در میان بیش از 40 ایده ارسالی، به عنوان یکی از سه برگزیده مسابقه بین‌المللی فین‌تک کاپ انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی پلنت، این رویداد امسال برای نخستین‌بار در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی برگزار شد که در فینال آن 12 تیم فین‌تکی به رقابت پرداختند. در پایان، سه تیم به عنوان برنده اعلام شدند که استارتاپ میت چین یکی از برگزیدگان این مسابقه بود.

میت چین بستری برای پیش خرید گوشت دام و طیور و سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه در حوزه پرورش دام  بر بستر بلاکچین است. میت چین توکنی معادل یک کیلو گوشت دام یا طیور زنده است که با استفاده از قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکچین ایجاد می‌شود. علاوه بر این، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری خرد بر بستر بلاکچین توسعه داده شده که کاربران می‌توانند این توکن‌ها را در دوره‌های عرضه اولیه خریداری کنند و پس از پایان دوره عرضه اولیه، توکن‌ها در کیف پول شخصی کاربران نگهداری می‌شود. در پایان این قرارداد هوشمند، توکن‌ها باتوجه‌به تغییرات قیمت روز بازار دام زنده در کشتارگاه استانی که دام خریداری شده است؛ بازخرید شده و به‌اصطلاح Burn می‌شود. کاربران با تبدیل توکن به ریال، می‌توانند وجه دریافتی را به‌حساب بانکی خود برگشت دهند.

گفتنی است عباس امامی محرم و علی هادی‌پور هم‌بنیان‌گذاران این استارتاپ هستند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این استارتاپ به وب‌سایت آن مراجعه کنند.

منبع پلنت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.