راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از لایت‌ورژن و دیگر محصولات جدید نوبیتکس در نمایشگاه صنعت مالی

از لایت ورژن تا وام با توثیق رمزارز

نوبیتکس در نمایشگاه صنعت مالی امسال که از 19 تا 22 مرداد ماه برگزار شد، حضور داشت و از این فرصت برای رونمایی جدیدترین محصولات خود استفاده کرد. یکی از این آخرین محصولات، لایت‌ورژن یا نسخه سبک اپلیکیشن نوبیتکس است. در مورد این محصول و بقیه محصولات رونمایی شده در حاشیه نمایشگاه صنعت مالی، با دست‌اندرکاران توسعه آن‌ها در تیم نوبیتکس گفت‌وگو کردیم.  

مهدی سیلاوی سرپرست محصول نوبیتکس درباره هدف از توسعه لایت‌ورژن یا نسخه سبک اپلیکیشن نوبیتکس به راه پرداخت گفت: «با هشت‌میلیونی شدن تعداد کاربران نوبیتکس، به دنبال جذب کاربرانی هستیم که با فضای کریپتو آشنایی مقدماتی دارند. این نسخه از اپلیکیشن نوبیتکس، امکان خریدوفروش و معامله و معادله ساده و سریع را برای کاربران به ارمغان آورده است.»

محمد جواهری مدیر محصول لایت‌ورژن هم توضیح داد: «نسخه‌ ساده یا لایت ورژن اپلیکیشن نوبیتکس، تجربه‌ کاربری ساده‌تری را نسبت به حالت پیشرفته برای کاربران تازه‌کار فراهم می‌کند. در این نسخه عملکردهای اصلی مثل ثبت‌نام، احراز هویت، واریز و برداشت و خرید و فروش آسان در محیطی ساده در دسترس کاربران قرار دارد تا بدون در نظر داشتن قابلیت‌هایی که مناسب کاربران حرفه‌ای‌تر طراحی شده، عملیات اصلی در بازار رمزارزی را پیش ببرند.»


وام با وثیقه رمزارزی


یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط نوبیتکس در روزهای برگزاری نمایشگاه صنعت مالی، سرویس وام با توثیق دارایی رمزارزی است. در این زمینه سیدعلی خویی مدیر بازاریابی محصول نوبیتکس به راه‌پرداخت گفت: « سرویس اعتبار و وام تقریباً هم‌زمان رونمایی شد. کاربر برای دریافت اعتبار ریالی، دارایی رمزارزی‌اش را در کیف پول وثیقه نوبیتکس قفل می‌کند و به پشتوانه آن، از اعتباردهندگان طرف‌ قرارداد نوبیتکس اعتبار دریافت می‌کند. سقف این اعتبار پنجاه میلیون تومان است. این سرویس مناسب افرادی است که می‌خواهند دارایی رمزارزی‌شان را نگه دارند. به این ترتیب در کنار نگهداشت دارایی می‌توانند استفاده‌ای از آن نیز داشته باشند.»

او درباره نحوه دریافت وام ریالی نیز توضیح داد: «کاربر پس از قفل کردن دارایی رمزارزی‌اش در کیف پول وثیقه نوبیتکس می‌تواند از خدمات‌دهندگان طرف‌ قرارداد ما وام ریالی تا سقف صد میلیون تومان دریافت کند. درواقع نوبیتکس به خدمات‌دهندگان تضمین می‌دهد که کاربر دارایی لازم را دارد تا فرایند توثیق و پرداخت وام انجام شود.»

به گفته خویی، میزان دارایی توثیقی ۱.۰۵ درصد میزان وام است زیرا این نوع وام‌ها افزون بر توثیق هستند؛ یعنی مبلغ بیشتری نسبت به مبلغ وام توثیق می‌شود. اگر ارزش دارایی کاربر کمتر شود، به او هشدار می‌دهند تا وام را تسویه کند یا میزان دارایی توثیقی را افزایش بدهد. در غیر این صورت وثیقه لیکویید شده و مبلغ وام به خدمت‌دهنده تسویه می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.