راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش بی‌سابقه نرخ بهره در ژاپن مهم‌ترین دلیل ریزش اخیر بیت‌کوین است

اولین دورهمی یکشنبه‌های یوبیتکس با هدف افزایش سواد مالی برگزار شد

نگار حاتمی / اولین دورهمی یکشنبه‌های یوبیتکس در تاریخ ۲۱ مردادماه در برج فناوری شریف برگزار شد. این دورهمی قرار است هر یکشنبه تا آخر سال ۱۴۰۳ برگزار شود. کارشناسان رمزارز ایران قرار است در این دورهمی، هر هفته، به تحلیل و ترید در بازار رمزارز بپردازند و به علاقه‌مندان آموزش دهند.

در اولین دورهمی یکشنبه‌های یوبیتکس، حسین مرید سادات، مدرس بورس و رمزارز، راهبر اصلی بود و به تحلیل بازار کریپتو پرداخته شد.

در ابتدای رویداد، کارشناسان به مقایسه بازار سهام آمریکا و بازار رمزارز در بازه زمانی یک‌ماهه پرداختند و به سوددهی کریپتوکارنسی علی‌رغم ریزش‌های اخیر بازارهای جهانی اشاره کردند. در ادامه نیز دلایل ریزش بازار رمزارز و سقوط آن به محدوده ۴۸ هزار دلار بررسی شد. کارشناسان، مهم‌ترین دلیل ریزش را افزایش بی‌سابقه نرخ بهره در ژاپن و نقد کردن دلار به ین دانستند.

نرخ بهره نیز یکی از موضوعات مهم مطرح شده در اولین رویداد یکشنبه‌های یوبیتکس بود و کارشناسان نظرات خود را پیرامون کاهش یا افزایش این نرخ در کوتاه‌مدت بیان کردند که نظرات متفاوتی وجود داشت. از نظر کارشناسان علی‌رغم نیاز اقتصاد آمریکا به کاهش نرخ بهره، این نرخ باتوجه‌به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کوتاه‌مدت بدون تغییر خواهد ماند البته باید منتظر داده‌های اقتصادی که در آینده اتفاق خواهد افتاد هم باشیم. در ادامه رویداد نیز به سناریو‌های احتمالی بازار رمزارز، بررسی تکنیکال نمودار بیت‌کوین و ترید پرداخته شد.

عیسی کشاورز، مدیرعامل یوبیتکس در این دورهمی با اشاره به اهمیت آموزش و سواد مالی در کشور گفت:«یوبیتکس این دورهمی را با هدف شناسایی فرصت‌های بهتر و شایسته‌تر در حوزه رمزارز برگزار می‌کند؛ زیرا ما معتقدیم که آموزش لازمه ورود به بازار پرریسک کریپتوکارنسی است. دوست نداریم که کاربرانمان و علاقه‌مندان بازارهای مالی با دانش محدود بر روی دارایی خود ریسک کنند؛ برای همین تصمیم گرفتیم تمرکزمان را در حوزه آگاهی‌بخشی و آموزش بگذاریم تا فرصتی فراهم شود که با تبادل دانش و هم‌اندیشی، درکنار هم از بازارهای جهانی کسب سود داشته باشیم.»

او همچنین ادامه داد: «آنچه در بورس و دیگر بازارهای مالی موازی اتفاق افتاده است اگرچه به مدیریت اشتباه نیز بستگی دارد؛ اما واقعیت این است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای سنتی دومینووار نابود خواهند شد و باید به بازارهای نوین مالی و فرصت‌های جدید متصل شد. امیدواریم کسانی که در این سلسله دورهمی‌ها شرکت می‌کنند در انتهای سال به اهداف خود برسند.»

صرافی رمزارز یوبیتکس، این دورهمی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود و باهدف آگاهی‌بخشی کاربرانش در بازار رمزارز هر هفته برگزار می‌کند. امکان شرکت در یکشنبه‌های یوبیتکس هم حضوری و هم آنلاین به‌صورت لایو وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.