راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس سابق بانک مرکزی ایران: بیش از ۷۰ درصد مبادلات بانکی ایران الکترونیکی است

محمود بهمنی در نخستین همایش آینده پژوهشی و صنعتی بانکداری کشور، گفت: با توجه به الکترونیکی شدن بخش زیادی از مبادلات بانکی در ایران لازم است سامانه حسابرسی امنیت بانکداری الکترونیکی در کشور ایجاد و خدمات بانکی به روز رسانی شود.

وی ادامه داد: تدوین استراتژی‌های آینده مطابق با نیازهای روز جامعه یکی از ضروریات بانکداری در کشور به شمار می‌رود. توسعه فناوری اطلاعات و گسترش آن در بانک‌های جهان روش‌های جاری بانکداری را متحول کرده و با رشد روز افزوزن معاملات تجارت الکترونیک در سطح جهان بانکداری الکترونیک به عنوان بخشی تفکیک ناپذیری از این تجارت نقشی اساسی در این امور دارد.

بهمنی جایگاه ایران از نظر نفوذ عملیات الکترونیکی بانکی در منطقه را نخست دانست و افزود: تعداد تراکنش‌های پایانه‌های الکترونیکی ما به ۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تراکنش رسیده و این به معنای سرعت بسیار بالای عملیات الکترونیکی در کشور است.

بهمنی بر لزوم تطبیق مدیران با شرایط روز تاکید و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه امضاء دیجیتال در کشور انجام شده و این سامانه در آینده راه اندازی می‌شود. ایجاد سامانه فراهم کردن شبکه اختصاصی بانک‌های کشور با عنوان شابک، راه اندازی سامانه نظارت صرافی‌ها و نیز سامانه پورتال ارزی به عنوان برخی دیگر اقدامات بانک مرکزی در راستای نظارت بر وضعیت بانکداری و مالی بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.