راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ونسی و آی‌بی‌شاپ برای توثیق واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه امضا کردند

از این پس افرادی که دارای واحد صندوق سرمایه‌گذاری در آی‌بی‌شاپ هستند می‌توانند از ونسی تسهیلات دریافت کنند

«ونسی» و «آی‌بی‌شاپ»، امروز ۲۱ مردادماه، در غرفه تأمین سرمایه تمدن و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آی‌بی‌شاپ یک سامانه سرمایه‌گذاری آنلاین است که امکان دسترسی کاربران به انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را فراهم می‌کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به کاربران اجازه می‌دهند با حداقل دانش و سرمایه بتوانند سهمی در بازار سرمایه داشته باشند.

ونسی که به‌تازگی در رویداد بزرگ لندتک ایران نیز شرکت داشت، یک پلتفرم فعال در حوزه لندتک است که به توثیق و ارائه تسهیلات با دارایی‌های دیجیتال می‌پردازد و قصد دارد در آینده طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال را به‌منظور ارائه تسهیلات آنلاین به اقشار مختلف جامعه بدهد. در این راستا، ونسی با پلتفرم‌ها، صرافی‌ها، مؤسسات مالی و کارگزاری‌ها همکاری می‌کند تا چشم‌انداز خود را به‌عنوان یکی از بازیگران حوزه لندتک محقق کند.


همکاری ونسی و آی‌بی‌شاپ


اکنون این دو پلتفرم تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر برای توثیق واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری تحت پوشش آی‌بی‌شاپ همکاری کنند. کاربرانی که در آی‌بی‌شاپ دارای واحد صندوق سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند با توثیق واحد صندوق سرمایه‌گذاری خود از ونسی تسهیلات بگیرند.

نحوه ارائه تسهیلات برای سرمایه‌گذاران صندوق‌ها به سه روش خرید اعتباری با محل مصرف مشخص، کارت اعتباری خرید جهت استفاده در سیستم بانکی کشور و نیز پرداخت تسهیلات نقدی خواهد بود.

احمد وطنی، مدیرعامل ونسی در ابتدای مراسم امضای تفاهم‌نامه گفت: «از حدود سه سال قبل سعی کردیم در فضای لندتک و تسهیلات و اعتباردهی، نوآوری ایجاد کنیم. در این راستا مسیری را آغاز کردیم که بتوانیم دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان وثیقه داشته باشیم و فرایند ساده‌ای برای دریافت تسهیلات ما طی شود.»

او افزود: «در این راستا و در گام اول در فضای رمزارز این محصول را عملیاتی کردیم که بازخورد خوبی داشت. هدفمان از ابتدای مسیر این بود که هر کلاس دارایی را که قابلیت وثیقه‌پذیری و تضمین داشته باشد وارد فعالیت خود کنیم. خوشبختانه با همکاری مجموعه آی‌بی‌شاپ این مسیر را در بازار سرمایه نیز آغاز کردیم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برای وثیقه خواهیم پذیرفت و می‌خواهیم سایر کلاس‌های دارایی موجود در بازار سرمایه را نیز برای وثیقه بپذیریم. در این راستا امیدواریم صندوق‌های ATF و سهام‌های بورسی را به کمک دیگر فعالان این حوزه پذیرا باشیم.»

در ادامه پیمان باغچه‌سرا، مدیرعامل آی‌بی‌شاپ ضمن ابراز خوشحالی درباره همکاری ونسی و آی‌بی‌شاپ بیان کرد: «مجموعه آی‌بی‌شاپ با مفهوم سوپرمارکت مالی چندسالی است فعالیت می‌کند و در این مدت سعی کرده خدمات به‌روز ارائه دهد. اکنون نیز خدمات به‌روز و تازه‌ای با این همکاری ارائه خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.